martin9 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Hei! Bakre bilskilt/kjennemerke er litt skadet og vil derfor ha nye. Drar jeg til trafikkstasjonen og bestiller da? Tar de inn mine gamle skilter før jeg får nye? Isåfall blir jeg jo uten bil i flere dager... Takk! Endret 11. november 2013 av martin9 Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Du drar bare til Statensvegvesen og bestiller ett nytt skilt eller begge nye om du vill. Så leverer du de gamle skiltene når du henter ut nye skilt. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg bestilte to stykk nye kjennemerker forrige fredag, og kan opplyse om at jeg betalte 140 kroner totalt. Jeg fikk velge om jeg ville betale da jeg bestilte eller da jeg henter de. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Du kan sende bestilling på e-post. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Ok, så jeg blir ikke uten skilter? Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Supert, takker! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg bestilte to stykk nye kjennemerker forrige fredag, og kan opplyse om at jeg betalte 140 kroner totalt. Skal man skifte eier av bilen så skal Staten ha inntil kr 19.000 for denne administrative jobben, men om de skal produsere to nye fysiske skilt med arbeid, råvarer, frakt og hva-det-måtte-være, så tar de kun kr 140? Det virker som om det er litt mismatch her. Den eneste logiske løsningen er at de skrur opp prisen per skilt til ca 3-4 tusen. Da står prisen mer i stil med andre bilrelaterte utgifter. 1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Skal man skifte eier av bilen så skal Staten ha inntil kr 19.000 for denne administrative jobben, men om de skal produsere to nye fysiske skilt med arbeid, råvarer, frakt og hva-det-måtte-være, så tar de kun kr 140? Det virker som om det er litt mismatch her. Den eneste logiske løsningen er at de skrur opp prisen per skilt til ca 3-4 tusen. Da står prisen mer i stil med andre bilrelaterte utgifter. Den eneste logiske løsningen er å skru ned prisen på omregistrering til 3-4kr. Da står prisen på omregistrering i stil med prisen på nye skilter. 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Du drar bare til Statensvegvesen og bestiller ett nytt skilt eller begge nye om du vill. Så leverer du de gamle skiltene når du henter ut nye skilt. Er det standarisert hull-avstand på denslags? F.eks. hvis man må erstatte gamle slitte skilt (fra før landkode) med ny type, kan man rusle ut å skru de rett på bilen? Hvis ikke blir det kronglete (iallefall å bruke aktuell, bil frem og tilbake) eller ? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Du drar bare til Statensvegvesen og bestiller ett nytt skilt eller begge nye om du vill. Så leverer du de gamle skiltene når du henter ut nye skilt. Er det standarisert hull-avstand på denslags? F.eks. hvis man må erstatte gamle slitte skilt (fra før landkode) med ny type, kan man rusle ut å skru de rett på bilen? Hvis ikke blir det kronglete (iallefall å bruke aktuell, bil frem og tilbake) eller ? De nye reg.skiltene i dag er så tynne at de gjør seg best i std.skiltholdere, de nye skiltene er det heller ikke ferdig borrede hull i. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 aha, må skaffe et pat skiltholdere da. Disse kan vel greit festes i gamle skilt-hull antar jeg? p.s. vær forsiktig med tynner på fille og gamle bilskilt folkens. Skulle fjerne noe lakk-støv og før jeg viste ordet av det hadde jeg tørket vekk det sorte på bokstavene.. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 aha, må skaffe et pat skiltholdere da. Disse kan vel greit festes i gamle skilt-hull antar jeg? p.s. vær forsiktig med tynner på fille og gamle bilskilt folkens. Skulle fjerne noe lakk-støv og før jeg viste ordet av det hadde jeg tørket vekk det sorte på bokstavene.. Skiltholderene er av plastikk, så de er det stort sett meget enkelt å lage hull i for feste i gml. hull på støtfangeren eller andre steder hvor skiltene har vært festet tidligere. 1 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Skiltholdere har 1000 hull å velge i. Garantert noen som passer 1 Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Bare vær klar over at nye skiltholdere, evt drill må være med når du henter de nye skiltene. På dette punktet liker SVV og kjøre i kjent stil og ikke hjelpe deg. Måtte slenge et skilt i hver rute på vei hjem jeg.. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 @stresslessen Mener du virkelig at SVV for 140,- skal produsere skilt, frakte skilt til trafikkstasjonen, la deg låne plass på løftebukk og montere de nye skiltene for deg? Skal de komme hjem til deg og montere de samtidig kanskje? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Løftebukk er nok nødvendig for å få på nye skilt ja. 4 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Skiltholdere har 1000 hull å velge i. Garantert noen som passerOg om det mot all formodning ikke skulle være hull som passer er det utrolig lite arbeid som må til, selv med en skrutrekker, for å lage nye hull i en plastfanger uavhengig om skruene er selvborende eller ikke. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Løftebukk er nok nødvendig for å få på nye skilt ja. Det handler om arbeidsmiljø. Man står ikke bøyd når man kan stå oppreist. En ting er å stå bøyd en gang om dagen, men hvis det blir 50 ganger om dagen, tror jeg ikke engang du ville stått bøyd hvis du kunne stått oppreist, uansett situasjon. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Nå tror jeg ikke du helt oppfattet poenget mitt. Det er ingen som har ment at biltilsynet skal montere skiltene, det er derimot påpekt at de ofte er svært lite hjelpsomme.. Det er ikke løftebukken som er problemet. De trenger ikke løftebukk for å låne ut en skrutrekker heller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå