Divra-Elo Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hei! Har lest noen tråder nå om pcer som ikke starter med W8. Jeg kommer inn i en automatic repair-loop, og etter en del graving på nettet kan det virke som ssd-en min er "locked". Hadde satt pcen min på å laste ned noen episoder av hell on wheels med bitcomet. Huket av for "when downloads complete, så går pc-en i Sleep mode". Så var jeg borte noen timer og da jeg kom hjem igjen hadde maskinen starta automatic repair. Da den var ferdig sto det noe sånt som "finner ikke operativsystem". Automatic repair greier forøvrig ikke å fikse noen ting. Har sjekka om sata-kabler og strømkabler til disken sitter skikkelig. Også prøvd å velge en annen sata-inngang på hovedkortet (sabertooth z77). Tatt ut RAM-brikkene og testa med f.eks. Bare én. Virker svært lite sannsynlig at detta har med ram å gjørra uansett. Jeg kan komme meg inn i BIOS uten problemer, og der inne kan jeg også se at den har oversikt over begge harddiskene mine (ssd-en med w8 på, og en god, gammal "vanlig" hdd). Har hørt at detta kan være et kjent w8-problem uten noen foreløpig løsning (bortsett fra ny, clean install). Håper detta kan løses på annen måte! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Da får jeg si som jeg bruker: Det er en æressak å ta en ny installasjon på et par timer og vite hva man gjør, mot å rote rundt i timevis og ikke skjønne noen ting og få et elendig resultat. Og dette er ikke noe nytt for Windows 8 serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå