Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Angst - Hvordan startet det hos dere?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri opplevd angst :)

Nærmeste angst jeg kommer var vel når røyken stod ut av den dyre PCen jeg holder kjært.

(det gikk bra til slutt heldigvis!)

Så skjønner kanskje ikke helt hva angst eeegentlig er. F.eks hvis jeg tenker på det å dø, og alle tankene rundt dette så blir jeg jo redd for å dø etc... men når jeg ikke gidder mer, så velger jeg bare å tenke på noe annet, hyggeligere, så har jo aldri vært særlig ille. :hmm:

Er det noe annet jeg er redd for så finner jeg som regel en logisk forklaring eller løsning som igjen fikser problemet.

Lenke til kommentar

Alle har angst, det kommer bare an på hvor stort nivå og hva slags angst man snakker om. Jeg kan selv nevne at jeg alltid har hatt sosial angst og liker å holde meg for meg selv eller få mennesker av gangen. Jeg får vondt i magen av å tenke på å entre et rom alene der det står 40-50 mennesker i små grupper og snakker med hverandre. Så er ikke så glad i fester og selskaper for å si det sånn. Har også hatt en god del dårlig erfaring med ganske dårlige mennesker, så det er en grunn til det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ble mobbet fra barneskolen av, og når ungdomsskolen starta satt jeg igjen uten venner, så der hadde jeg isolasjon også. Det førte til dyp depresjon og heftig sosial angst gjennom tenårene, og først nå i det siste året kan jeg si jeg har vært på et "normalt" nivå igjen, med jevnlige men kortvarige tilbakefall.

Lenke til kommentar

Lurer på hva som utløste angsten første gang hos dere?

Til meg startet det første gangen med et panikkanfall som kom som lyn fra klar himmel, helt uten grunn...

Anonymous poster hash: 5039a...694

Inaktivitet sitte foran pc, ikke være sosial, blandet med mangel på framtidsutsikter i alderen 17-18.

Også mangel på hjelp for adhd.

Men som mange sier alle har en form for angst det ligger i arvestoffet vårt, kamp-flykt reaksjon bare for noe blir det en lidelse som man må kjempe imot, man skal alltid huske at angst er ikke farlig, les gjerne

Angst fysiologi & psykologi av David H.Barlow

Fylleangst er en form for angst. Mange møter angsten for første gang etter en solid fyllekule.

Fylleangst er ikke noe i nærheten av angst, de som tror de har hatt angst etter en fyllekulle vet ikke hva angst er..

Lenke til kommentar

Fylleangst er ikke noe i nærheten av angst, de som tror de har hatt angst etter en fyllekulle vet ikke hva angst er..

Fylleangst er nettopp angst, og kommer av at kroppen er "on edge" etter at den beroligende alkoholen forsvinner fra blodet. Å være bakfull forverrer angst hos de som lider unormalt mye av det også. Derfor er bakrus ofte det som får folk til å ta ta kontakt med helsepersonell. Bakrus er angstvekkende, sånn er det.
Lenke til kommentar

Fylleangst er nettopp angst, og kommer av at kroppen er "on edge" etter at den beroligende alkoholen forsvinner fra blodet. Å være bakfull forverrer angst hos de som lider unormalt mye av det også. Derfor er bakrus ofte det som får folk til å ta ta kontakt med helsepersonell. Bakrus er angstvekkende, sånn er det.

Ja mild form for angst som er selvpåført med alko, de som tror de har opplevd hva tråd starter prater om ved å ha fylleangst må drukket ihjel hodet sitt..

Lenke til kommentar

Ja mild form for angst som er selvpåført med alko, de som tror de har opplevd hva tråd starter prater om ved å ha fylleangst må drukket ihjel hodet sitt..

Angst som er utløst i bakrus kan være høyst alvorlig og trigge en langvarig lidelse, det er ikke noen automatikk i at dette er en "mild form for angst", selv om det jo kan være det også. Jeg ser nok ikke helt poenget med å rakke ned på slike opplevelser.
Lenke til kommentar

Angst som er utløst i bakrus kan være høyst alvorlig og trigge en langvarig lidelse, det er ikke noen automatikk i at dette er en "mild form for angst", selv om det jo kan være det også. Jeg ser nok ikke helt poenget med å rakke ned på slike opplevelser.

mulig jeg misforstår deg, jeg liker bare ikke at folk tror de skjønner angst når de har hatt litt fylle angst, det er noe annet når man sitter sammen med folk har det hyggelig så får man plutselig en følelse av at man dør uten at man kan se noe forstålig grunn til hvorfor det skjer..

Når man har drukket alko kan man hvertfall se en sammenheng med det som skjer fysiologisk samt psykisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...