StianGran Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hei Etter å forsøkt lese seg opp litt på hva som gjelder ift HTPC for tiden har jeg noen spørsmål da jeg har tenkt kjøpe meg en HTPC. Det jeg ønsker å bruke den til er hovedsakelig: -Streame Spotify og filmer fra feks YouTube fra Andreoid netbrett/telefon -Spille av serier/filmer som ligger på nettverk, eventuellt kanskje kjøpe meg en NAS -Vise bilder fra laptop/tablet trådløst -Vise NetTV som NRK på TV Virker som Intels NUC er et godt verktøy for dette, og at mange synes XBMC er et godt fungerende program, kan denne kombinasjonen gjøre alt dette? Var litt usikker spesiellt ift å streame Spotify/youtube klipp? Neste spørsmål er valg av NUC, ser ut som det er på vei inn en ny versjon som heter Haswell, er det lurt å vente på denne? Er det vært 800,- ekstra for i5 prosessoren og kraftigere grafikk kort? Ifølge det jeg har lest med til virker den å kunne spille av film i 1080p kvalitet selv med i3 prosessoren. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Tester som bla Anandtech har gjort viser at Haswell fixer 23.976fps problemet. http://www.anandtech.com/show/7007/intels-haswell-an-htpc-perspective/4 Ut over det er NUC fin til og spille av 1080p på XBMC. XBMC har youtube plugin og spotify plugin. Har kun testet youtube plugin som fungerer greit. Har selv Intel NUC I5 4250u. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå