SephirothX Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ok, så fattern fikk en en maskin gjennom jobben, gratis siden de har avtaler i hytt og pine, og da en pakke maskin... Veldig fin den, og jeg har ikke noe imot det... Maskinen; Dell OptiPlex GX270 2.6 GHz 800 FSB 1028 DDR SDRAM SoundMAX digital audio, integrert i hovedkortet, bruker gammelt lydkort for å få gameport (det ruler jo ) (Creative Soundblaster PCI) GeForce FX 5200 Hovedkort: Intel 865G chipset BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A02 80+40 GB Jeg tenkte jeg skulle overklokke denne litt, for å ha det litt ekstra gøy, jeg har ikke overklokket noe før, men er bekjent med uttrykk og vet tilstrekkelig om teorien, føler jeg. Det dumme... BIOS'en har ingen valgmuligheter for noe innenfor overklokking... Har gått gjennom meny et par (titalls) ganger. Har noen noen tips, erfaringer, noen invendinger? Takk takk Lenke til kommentar
Godo_PPL Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Siden du vet hva chipset som er på HK, skal du klare å finne et overklokkingsverktøy for Windoze. Vet ikke om et til akkurat dette chipset, men leter du rundt på forskjellige software sites på nettet, regner jeg med at du vil finne et. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Siden du vet hva chipset som er på HK, skal du klare å finne et overklokkingsverktøy for Windoze.Vet ikke om et til akkurat dette chipset, men leter du rundt på forskjellige software sites på nettet, regner jeg med at du vil finne et. Man har f.eks CPUCooL, som jeg bruker på min Shuttle SB51G. Haken her er at du må finne ut hva slags PLL (den databrikken som genererer de forskjellige klokkefrekvensene) du har (ICS, Winbond, Realtek osv) for at du skal få gjort noe. En PLL gjenkjennes som regel ved at det sitter en ovalt/rektangulært metall-"kloss" (krystallen som genererer "referansefrekvensen", som oftest er på 4,773MHz) nær denne rektangulære databrikken. Lenke til kommentar
SephirothX Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Så jeg fant PLL'en... ICS CA330957 0323 952621CF http://www.podien.de/FSB.HTM Ser ut til at denne ikke støttes av CPUCooL... :/ Eller?? Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hvis jeg ikke tar helt feil så går de ikke og klokke Dell pc'er, de er låst. Lenke til kommentar
SephirothX Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 fanden da... :/ Det høres veldig logisk ut, egentlig Jaja... Takk for infoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå