TheyStoleMyName Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Heisann, noen som vet hva det kan være og hva jeg kan gjøre for å ordne dette. Macbooken min henger seg opp hvert andre minutt. Den begynner å loade (Regnbue greia) også holder den på sånn i fra 30 sec til 1 min. Og igjen så skjer det samme hele tiden. Og når jeg sette maskinen på hvilemodus og åpner den igjen, så er skjermen helt blå - lyseblå og jeg kan ikke bruke noen av knappene og da må jeg slå den av direkte fra "Slå av" knappen oppe til høyre. Håper noen har noen tips eller løsninger. Tusen takk for alt av svar. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Kjør diskverktøy og undersøk rettigheter og disken. Har du oppdatert til Mavericks? Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Mange som jeg kjenner har fått lignende problemer og problemer som hoppe av/på nettet, etter at den nye oppdateringen kom ut... Lenke til kommentar
Munty Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Som Solaar skriver over her ville jeg kjørt en scan av disken for å sjekke etter skadde sektorer, samt å oppdatere til Mavericks. Men i ditt tilfelle ville jeg nok kjørt en clean install av operativsystemet. Husk full backup først. Den innebygde Time Machine fungerer utmerket, og trenger bare en hvilken som helst ekstern harddisk. Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Kjør diskverktøy og undersøk rettigheter og disken. Har du oppdatert til Mavericks? Skal prøve på det.. Nei, har ikke oppdatert til Mavericks, men vurderer å gjøre det.. Kanskje problemene blir borte? eller? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg hadde lignende problemer og gjorde det jeg beskrev. Hoppet over clean install bare for å se først. Foreløpig fungerer alt bra. Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Jeg hadde lignende problemer og gjorde det jeg beskrev. Hoppet over clean install bare for å se først. Foreløpig fungerer alt bra. Har levert den til butikken. De fant ikke ut av det selv.. Så de måtte levere det videre et eller annet sted.. Nå bare venter jeg på tilbakemelding fra dem. Ellers takk for alt av svar! Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 No problem La oss gjerne vite hva resultatet blir, greit å vite for andre hvis det skulle skje igjen med noen av oss. Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 No problem La oss gjerne vite hva resultatet blir, greit å vite for andre hvis det skulle skje igjen med noen av oss. Yes, tenkte å dele det med dere så snart jeg får tilbakemelding 1 Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 For cirka 12 dager siden, så ble den mottatt på verkstedet og den 21. November står statusen slik: Aktuell status på din serviceordre Status BESTILT RESERVEDEL Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Høres rart ut, hva kan ta så lang tid? Hadde ringt Apple og forhøre meg hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Høres rart ut, hva kan ta så lang tid? Hadde ringt Apple og forhøre meg hvis jeg var deg. Det er 25.11 idag og det står fortsatt: Aktuell status på din serviceordre: Status BESTILT RESERVEDEL Den er levert til butikken "Siba" som videre har levert den til verkstedet deres. Får bare vente med tålmodighet, kan vel ikke gjøre noe annet? Har spurt dem hva de mener med " Reservert reservedel", og da sa de bare.. Jo, reservert reservedel. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hvis det tar "uendelig" lang tid går det an å be om et låneprodukt i mellomtiden, det har man krav på i forbrukerkjøpsloven såfremt det ikke er "til urimelig ulempe" for leverandøren, og det tror jeg det skal litt til før det er når det gjelder standardprodukter som mobiler, pc'er osv. Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Hvis det tar "uendelig" lang tid går det an å be om et låneprodukt i mellomtiden, det har man krav på i forbrukerkjøpsloven såfremt det ikke er "til urimelig ulempe" for leverandøren, og det tror jeg det skal litt til før det er når det gjelder standardprodukter som mobiler, pc'er osv. Yes, han ene som jobber der var flink med å takle dette og gav god service. Fikk vite at jeg har krav på låne pc uansett hva, så fikk jeg det etter cirka 10 dager, etter at jeg hadde levert Macen Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Status: KLAR, FINNES PÅ VERKSTED Her er statusen idag.. Tror nok jeg kan hente den iløpet av imorgen kveld eller noe slikt. Endret 28. november 2013 av TheyStoleMyName Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Utført arbeid Venter på deler. Byttet harddisk og harddisk-kabel. Installert OS på nytt. Funksjonstestet ihht feilbeskrivelse. Enda en oppdatering! Har jeg forresten krav på ny mac? pga dette? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hvis de har fikset problemet har du ikke det nei, er først etter tre ganger med samme feil du kan kreve ny vare/heve kjøpet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå