Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst oppsett

Anbefalte innlegg

tenkte å kjøpe meg en cnet usb dongle 11mbit og et Corega pci 11mbit og kjøre disse i ad-hoc mode.

Noen som har noen erfaring med disse produktene?

Spesielt med tanke på hvor bra antenna er/rekkevidde.

Har 2 etg. i huset og vil gjerne at det skal gå rundt i hele huset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig bare ute etter å gjøre dette så billig som mulig

USB Dongle WLAN adapteren koster rundt 350kr og PCI kortet koster 500kr. Mao jeg har et komplett WLAN hjemme til under 900 kr :)

Det eneste jeg er bekymret for er hvordan antennene er på kortet, særlig på USB Donglen. Da dette adapteret er meget lite! Men det finner jeg vel ut av når jeg får satt opp ting her hjemme. Er det for dårlig får jeg benytte meg av angreretten.

Noen her må da ha prøvd ut de små usb wlan adapterne som har kommet på markedet i det siste?

Lenke til kommentar

Bekymringene dine er nok vel-begrunnede; prisen er desverre tett linket til kvaliteten på produktet man får, og spesielt gjelder dette når det er snakk om trådløst utstyr.

Ang. prisen så ville jeg ha lagt på noen hundrelapper og heller gått for f.eks. denne pakken fra 3COM som mange nettbutikker har tilbud på for tiden.

Spørsmålet er selvsagt om hvorvidt du har en PCMCIA-slot i den ene maskinen, og siden du vurderte en USB-enhet bør vi vel kanskje gå ut i fra at du ikke har det. :) I så fall burde denne i kombinasjon med dette gjøre susen. Ja, det koster litt ekstra, men det er sannsynligvis verd det. Billige enheter har som regel elendig throughput.

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt usikker på valget mitt. Den USB saken får ikke komplett inn før 10.10 så jeg har enda litt tid igjen :)

Det jeg nå vurderer er å heller kjøpe et aksesspunkt, forholdsvis

3Com Officeconnect Wireless Access Point

3CRWE41196, 11Mbps

istedet for å kjøre adhoc mellom to kort.

Hvordan vil signalstyrken være på et aksesspunkt iforhold til adhoc (et pci kort mot et usb adapter)?

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...