Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 trådløse kort, 2 rutere og 1 pc?

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget for en stund siden at når jeg koblet mobiltelefonen min til pc'en og lot pc'en bruke nettet til mobilen(det mobile nettet), så økte internett hastigheten min med 3-5mbit(tilsvarende mobilnettets hastighet).

Jeg har prøvd det samme med å bruke 2 trådløse nettverkskort og koble meg til 2 forskjellige rutere som er koblet til to forskjellige internettlinjer. Dette får jeg ikke til å fungere.

Pc'en min kobler seg på begge, men velger enten den ene eller den andre's internett. Det virker som om den bruker den første den kobler seg til. Har prøvd å bridge de to nettverkskortene, uten at det hadde noe innvirkning.

Jeg har googlet dette flere ganger, og lest forum opp og ned uten hell.

Er det noen her som vet hvordan man kan få dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er ute etter å kombinere internethastigheten fra to ulike nett, så tror jeg ikke du får til det uten noe skikkelig hardware som er dedikert for slikt (type slikt som koster det samme som en bil eller noe rundt der).

Slik Windows fungerer så vil den benytte seg av den forbindelsen med høyest hastighet, og da snakker vi ikke internet hastighet, men netthastighet.

F.eks om du både har trådløst nett på en pc, og kobler til en nettverkskabel, så vi det kun være nettkabelen som brukes til og med begge nett er koblet på.

Så tror nok du må nøye deg med å bruke det nettet som har best internett hastighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...