Houzi Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hei. Jeg har en ganske ny (09-2013) Toshiba laptop som kom med Windows 8. En venn installerte Windows 7 Ultimate til meg slik at jeg fikk UI på Engelsk og dette har fungert fint i nesten 2 mnd. Skrudde av pc-en på vanlig måte forleden kveld og lukket skjermen, muligens før pc-en faktisk hadde skrudd seg av. Morgenen etter skulle jeg starte opp igjen, men da begynt CHKDSK å kjøre. Lot denne få gjøre seg ferdig, og etter det kom det opp at "Windows has failed to boot. A recent software or hardware change might be the reason." Fikk så to alternativer, enten 1) Run startup repair eller 2) Run windows normally. Alternativ 2) gir meg lasteskjerm og så bluescreen i et halvt sekund før maskinen skrur seg av og på igjen. Alternativ 1) gir først sort skjerm, deretter kommer det opp en vanlig blå bakgrunn ala den du ser når du endrer bruker eller presser Ctrl+Alt+Del. Regner med at startup repair skal dukke opp her, men det gjør den altså ikke. Den blå bakgrunnen rekker og varer. Lot den stå i fred i nesten 30 minutter uten at noe skjedde.Hva kan jeg gjøre? Er clean install med windows CD-en eneste mulighet? Laptopen er som sagt ganske ny, så om jeg mister alt av filer er det egentlig ikke noen stor krise, men vil jo aller helst beholde filene dersom det er mulig i det hele tatt. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Jeg bruker å si: Det er en æressak å ta en ny installasjon på et par timer og vite hva man driver med, mot å tulle rundt i timevis og ikke skjønne noe og med et dårlig resultat som følge. Ha alltid pc-en satt opp på en sånn måte at du ikke mister noe av det du er glad i om du får et krasj. Endret 10. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Houzi Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Jeg bruker å si: Det er en æressak å ta en ny installasjon på et par timer og vite hva man driver med, mot å tulle rundt i timevis og ikke skjønne noe og med et dårlig resultat som følge. Jeg tenkte nok at jeg kom til å høre det ja. Da blir det nok clean install med Win7 pro på meg.. om jeg kan finne CD-en... Takk for svar. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har du forsøkt å gå inn i BIOS og se om du ser hard disken der? Sjekke boot lista. Om den er synlig.BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå