Gå til innhold

Kommer de nye bærbare nesten utelukket med touchskjerm?

CurSe

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at jeg blir å kjøpe en bærbar pc om ikke så lenge, så jeg bare titter litt på hva som er kommet i det siste. Det som slår meg er at omtrent alt sammen har touchskjerm og det betyr blank skjerm. Når jeg en dag kjøper en ny pc ønsker jeg ikke en blank skjerm, jeg vil heller ha en matt skjerm. Det er nesten så jeg lurer på om jeg må kjøpe en "utgående" pc nå for å få skjermen jeg ønsker, kan det stemme?

Jeg setter skjermen veldig høyt i mine krav til en bærbar, så det jeg ønsker er en 1920x1080 matt skjerm med samme kvalitet som de ips-skjermene Asus hadde på Zenbook i sine tidligere modeller. Maskinen kan ha så flotte specs den bare vil, men hvis skjermen og oppløsningen ikke faller i smak styrer jeg unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel tenke deg hvordan en skjerm ser ut etter å ha blitt gnidd av fingre med varierende grad av renslighet i et par mnd. Den er ikke så matt og pent gjennomsiktig lenger.

Har prøvd en sånn noen uker. Måtte bruke brille-pusse utstyr når den skulle renses for normalt bruk.

Tastaturbrettet var i veien når man skulle bruke touch tastaturet, eller uten uten bord. En tungvint affære.

Nei, la lesebrett være lesebrett.

Hvis man må ha spesialutstyr kan man gå på hjelpemiddelsentralen og låne.

Tror ikke bærbare med gode (matte) skjermer går ut.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...