AnonymDiskusjon Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hallo. Jeg har et problem med at jeg ikke lenger klarer å være spontan, ta viktige spontanvalg eller valg generelt. Dette kan være alt fra å velge hva jeg skal finne på en dag, til hvilken bil jeg skal kjøpe, hvilken skole jeg skal ta, og relativt enkle valg. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, men jeg kan jo legge til at jeg har vært deprimert i lengre tid, og har utrolig dårlig selvtillitt. Dette ender jo så klart med at jeg bruker flere uker på å bestemme meg og får nesten angst av å velge ting, tenker for bare konsekvenser og "hva om hvis", og ender med at jeg må ta valg der og da, når det er frist / virkelig gjelder. Dette ender også med at jeg aldri klarer å slappe av. Jeg klarer ikke ta meg en pils en lørdagskveld, for hva om vennene mine trenger meg til noe? Hva om noen nære trenger sjåfør? Hva om jeg kunne brukt tiden til noe annet? Noen som kan gi meg noen kloke ord her? Dette irriterer og sliter meg ut. (Psykolog er ikke vits å nevne, da jeg har forsøkt mange ganger, og jeg ikke skal dit nå med det første.) Jeg er gutt, 20 år. Takk. Anonymous poster hash: 0cab3...bd3 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Du kan jo prøve medisiner om du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 SSRI brukte jeg i mange år, og jeg vil helst ikke tilbake til det. Ellers takk for tipset! Anonymous poster hash: 0cab3...bd3 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Selvhjelpsbøker da? Siden samtaleterapi ikke er noe. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Vanskelig i virkeligheten, men gi blaffen i alle andre å kjør et ego-raid. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Les om mindfulness her: http://www.forskning.no/artikler/2013/januar/346391 Mange er veldig fornøyd med det. Du kan f.eks. ta et helgekurs. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Vanskelig i virkeligheten, men gi blaffen i alle andre å kjør et ego-raid. Er dette jeg virkelig vil, men jeg klarer det ikke, da går jeg mot tankegangen min totalt. Værste er at jeg var sånn før. Ellers takk for tips dere andre, jeg tror nok ikke jeg skal ta kurset med det første, vil helst klare å snu tankegangen min selv, er trossalt jeg som har "rotet" den til, går jeg utifra! Anonymous poster hash: 0cab3...bd3 Og bøker kan jeg sjekke ut. Anonymous poster hash: 0cab3...bd3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Sjekk om du klarer å presse deg til å gjøre det, kanskje får det et utfall som gjøre deg positiv til å fortsette å være egoistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå