Gå til innhold

Noen SLI spørsmål.


Nixxy

Anbefalte innlegg

Da får jeg takke igjen for oppklarning og informasjon. Hadde jeg ikke spurt noe videre hadde jeg gått for AXi, uten å vite bedre. Tenker jeg vil slå litt på stortromma når jeg først skal bytte ut, så da blir det nok helt sikkert Seasonic platinum jeg kommer til å ende på. Enten da 860W eller den på 1000W til ca 200kr mer ettersom de er like og av samme kvalitet. :p

Tror Seasonic vil være ett svært godt valg ja. Hadde jeg vert deg så hadde jeg gått for den på 1000w. Da har du nok av strøm om du senere har lyst til å montere vann kjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ps: En liten test hvor de også har målt minnebruken i BF4: http://www.bf4blog.com/battlefield-4-retail-gpu-cpu-benchmarks/

 

Her ser vi altså at du med Ultra, 1080p og 4xMSAA (maks), bare bruker 1,8 GB.

Hmm, dette er stikk motsatt av mine erfaringer i alle fall. Msi afterburner sier at maks minnebruk hos meg er 4.1 GB (delt på 2 pga cfx) noe som blir 2050 ish vram forbruk.

 

Dog, det er bare 3 spill jeg vet om hvor jeg kommer over 2 GB vram. Skyrim med 100+ mods, bf4 og arma 3.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Hmm, dette er stikk motsatt av mine erfaringer i alle fall. Msi afterburner sier at maks minnebruk hos meg er 4.1 GB (delt på 2 pga cfx) noe som blir 2050 ish vram forbruk.

 

Dog, det er bare 3 spill jeg vet om hvor jeg kommer over 2 GB vram. Skyrim med 100+ mods, bf4 og arma 3.

Hvordan er det stikk motsatt resultat? Er ikke det nesten akkurat det samme resultatet? :p

Lenke til kommentar

Litt dyrt, men ikke sjokkerende.

Slik maskinvare faller ofte mye i verdi, og vil derfor heller aldri få store marginer på bruksprisen. Fortjenesten som butikker sitter igjen med slikt utstyr er nok enda mindre igjen, så det er et tøft marked.

 

Får jeg 20-25 % av nypris er jeg fornøyd om det er et godt kort og ikke for gammelt. Mens 10-15 % er nok ikke unormalt heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1.8 er under, 2050 er over var tankegangen haha. Men ikke akkurat stikk motsatt, skal innrømme det :-P

 

Men bf4 bruker over 2 GB varm alt ultra 100% res scale.

 

2050 mb er bare 2 mb over det kortet har av ram, så er da ikke så ille. kjører BF4 på maks, med 4xAA og 125% res scale, ligger på 1900-2000 i minnebruk. funker knall det :) går jeg opptil 150% res scale så begykker kortetne å slite litt :p om det er pga minne eller gpu kraft vet jeg ikke da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...