sola2000 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hvordan ser du på FrP? som et rasistisk/Islamfiendtelig parti eller et parti som skjmper imot islamisering? er faktisk selv en MUSLIM for å si det sånn. Poenget mitt med denne tråden er å drive en moderat tråd de både islamkritkere, innavndrerkrittikere og Frp-kritikere skal drive en moderat diskusjon SÅ vennligst for alle som er her - Tenk 2 ganger før du poster noen ting. PS: Jeg har lyst for at forummoderatorer kommer inne her og jeg skal rapprtere hver eneste ekstrem innlegg Få håpe at det blir en kjekk diskusjon Lenke til kommentar
sola2000 Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Dette er litt om det negative sidet med partiet: Bergivik: Breivik var engasjert i Fremskrittspartiets Ungdom (FpU) fra 1997 til 2007.I en periode var han også tillitsvalgt i FpU - først som nestformann i lokalpartiet Oslo Vest og senere styremedlem (januar 2002 til november 2004). Medlem i moderpartiet FRP fra 1999-2006.Breivik var altså medlem i FpU/FRP i hele 10 år, gjennom alle sine formende år som ung mann, fra han var 18 til han var 28 år gammel, derav 2 år som tillitsvalgt. Å fremstille dette som om han kun var innom partiet "i en kort periode" for å konstatere at dette ikke var noe for ham henger følgelig ikke på greip. støtte fra Sør-Afrika: Stiftelsen av partiet ble delvis finansiert av Aparteid-regimet i Sør-Afrika. Partiet støttet regimet til siste slutt. Frp-ere sitater “Raseblanding er ikke av det gode rent fysisk” – Anders Lange.“Bare et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni” – Carl I. Hagen."Adoptivbarn med brun hud bør steriliseres" - Vidar Kleppe (lenge før han forlot FRP, og uten å bli irettesatt av sine partivenner)."Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn i Norge" - Per Sandberg.”Flerkultur river landet vårt i filler» - Christian Tybring-Gjedde.“Det foregår en snikislamisering av det norske samfunnet” – Siv Jensen. Endret 9. november 2013 av sola2000 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Dette er litt om det negative sidet med partiet: Bergivik: støtte fra Sør-Afrika: Stiftelsen av partiet ble delvis finansiert av Aparteid-regimet i Sør-Afrika. Partiet støttet regimet til siste slutt. Frp-ere sitater Nå var Breivik både selverklært Kings templar og 4grad frimurer vil si det er langt mer skummelt en at han dypa sine fingre i et parti som FRP..Men ingen tør prate om det.. Ang FRP så er de en brikke i et politisk spill i Norge, det ikke noe ekte demokrati her i landet så hva de kan utrette er minimalt.. Muslimer sin kultur er lite egnet i et land som Norge man trenger ikke FRP som parti for å skjønne det, er bevist gang på gang at såkalte moderate muslimer også har et ekstremist syn på en del ting som er uforenlig med det Norske samfunn. Fint eks er dette http://www.samharris.org/blog/item/islam-or-islamophobia2 4 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 FRP er jo et omstridt parti fordi de tørr å si ting andre tenker, men ikke sier offentlig. Noen av uttalesene listet opp over her er over kanten, men langt i fra alle. 6 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Ser ikke på FrP som et rasistisk parti, men et misforstått parti. Partiet har både gode og dårlige sider, slik som flesteparten av alle andre partier i Norge. FrP har fått ufortjent mye dritt i media. Endret 10. desember 2014 av Hafti 1 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Jeg ser ikke på FRP som noe rasistisk parti selv om de tiltrekker seg enkelte rasister i kraft av å være fløypartiet på høyresida. Hva Kleppe&Co sa en gang i tida synes jeg er irrelevant. Partiet har endret seg markant siden den gang. Nå er jo Tybring-Gjedde den som går lengst av fremtredende FRPere og han er jo ikke i nærheten av det vi fikk servert tidligere. Endret 9. november 2013 av EternalSunshine Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg ser på partiet som en unge i en barnehage. Den kidd'en som sitter og hylgriner når noen tar leken hans, som blir sint på alt og alle når han ikke får vilja si, som skal ødelegge sandslottet bare fordi han ikke fikk være med å bygge den og som gjemmer fargestiftene fordi ifølge han, så er det bare han som fortjener å fargelegge med dem. Naivitet, arroganse, uvitenhet, diskriminering og segregering er her nøkkelord Jeg misliker STERKT ekstremister. Om de så er muslimer, KRISTNE, buddhister, jøder osv osv. Hvilken religion det er, er det ikke noen forskjell i. MEN, jeg har ingenting imot hvem som utøver hvilken religion som helst, så lenge dette ikke går utover andre Norge er ikke BARE for nordmenn vet dere heia muslimer! heia buddhister! heia jøder! heia hver og eneste innvandrer i dette landet som er produktive, oppegående, normale mennesker. "Muslimer sin kultur er lite egnet i et land som Norge man trenger ikke FRP som parti for å skjønne det, er bevist gang på gang at såkalte moderate muslimer også har et ekstremist syn på en del ting som er uforenlig med det Norske samfunn." Javel? hahaha. du er også kidd'en i barnehagen Er du virkelig så dum ? Jeg er en "muslim" , men du hadde aldri skjønt det om du hadde møtt meg, eller hørt snakk om meg ifra de som kjenner meg. Ekstremister, ifra hvilken som HELST religion, er uforenlig med det "norske samfunn". Derav, en kristen ekstremist er en like stor fare som en muslimsk ekstremist er. Men IKKE bland ordet EKSTREMIST med religion, eller de religiøse. For det blir som å si at jeg skulle blandet ordet psykopat med hver eneste nordmann, bare fordi Breivik var norsk. Skjønner du hvor absurd det blir?Man kan faktisk HELT FINT være "hel" muslim i Norge, gå med hijab, be fem ganger om dagen, spise halal mat, faste under ramadan og følge sin egen livsetikk UTEN å være en "fare" for det norske samfunn vet du Og husk nå til syvende og sist, at man i dette landet har noe så fantastisk som kalles ytringsfrihet ! Det går BEGGE veier det.Du kan fint gjøre hva F du vil, og en person ifra hvilken som helst religion kan fint være totalt uenig med deg, uten at det vil si vedkommende har som intensjon å ta over landet, eller brenne ned huset ditt. Og når det kommer til noen av politikerne ;“Raseblanding er ikke av det gode rent fysisk” – Anders Lange.- Hahaha, oh rly? stupid.“Bare et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni” – Carl I. Hagen.- Det der hørtes neeesten ut som en trussel det, Carl'ern "Adoptivbarn med brun hud bør steriliseres" - Vidar Kleppe (lenge før han forlot FRP, og uten å bli irettesatt av sine partivenner).- Hello, my name is moron! Jeg vet om noen fler som burde steriliseres Mr.Kleppe..."Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn i Norge" - Per Sandberg.- Hahaha. Såååeh.. hva skal du ha på kebaben din ? alt på ? yay/ney ? Moron ”Flerkultur river landet vårt i filler» - Christian Tybring-Gjedde.- Nei, idioter som deg river landet vårt i filler.“Det foregår en snikislamisering av det norske samfunnet” – Siv Jensen.- Hahah nei slutt a søte kjerring... virker som om det heller foregår en snikidiotering av deg. 2 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 FRP er jo et omstridt parti fordi de tørr å si ting andre tenker, men ikke sier offentlig. Noen av uttalesene listet opp over her er over kanten, men langt i fra alle. Med andre ord: FrP vet ikke når de bør holde kjeft Jeg forstår godt at utenlandsk media ser FrP som et rasistisk parti Denne statusen har FrP klart å skape selv. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Breivik har nok lite med Frp å gjøre. Han forlot jo partiet, og fikk kun et verv i det lokale ungdomspartiet fordi alle som var med i det lokallaget fikk verv pga. få medlemmer. Støtten fra Sør-Afrika er ikke bekreftet. Lenke til kommentar
sola2000 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 men misliker sterkt Sharia. har ikke lyst fr å ta en slik diskusjon her men jeg tror nok at det er naturlig. ikke så rart tror jeg nok. 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Med andre ord: FrP vet ikke når de bør holde kjeft Jeg forstår godt at utenlandsk media ser FrP som et rasistisk parti Denne statusen har FrP klart å skape selv. Som noen tidligere har sagt her så tiltrekker FrP seg noen som er litt over kanten fordi de er fløypartiet på høyresida. "Veit ikke når de bør holde kjeft" = "Sier det de mener, uten å være redde for kritikk og å være poltisk korrekte" Disse meningene er til tider ekstreme, som man ser over her, men ikke alle. Nei, det er ikke rart utenlandsk media ser på FrP som et rasistisk parti. Utenlandsk media bryr seg også svært lite om norsk politikk, og har lite peiling på det. Det at "Breiviks parti inn i regjering" er et fint oppslag, selv om FrP og Breivik er langt fra hverandre. De er ute etter overskrifter. Utenlandsk media har også svært lite å si her. Lenke til kommentar
sola2000 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 FRP er jo et omstridt parti fordi de tørr å si ting andre tenker, men ikke sier offentlig. Noen av uttalesene listet opp over her er over kanten, men langt i fra alle. for å være ærlig så bryr meg lite om antall flyktninger(muslimer) i Norge skal øke eller minke men problemet med dette partiet at de har tankene deres fra Hitlers tid. føler jeg... 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) for å være ærlig så bryr meg lite om antall flyktninger(muslimer) i Norge skal øke eller minke men problemet med dette partiet at de har tankene deres fra Hitlers tid. føler jeg... På hvilken måte? Nå synes jeg uttalelsene dine begynner å fremstå som ekstreme. Endret 10. november 2013 av hekomo 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Mye av grunnen til Frp sin suksess tror jeg kommer av at de fleste etablerte har hatt veldig store motforestillinger mot å imøtegå og ta seriøst den bekymringen for innvandringen som veldig mange har. Når "resten" avfeier deg og meningene dine som rasistiske og fæle, er det klart at mange strømmer til det partiet som faktisk tar det seriøst. Så tror jeg samtidig vi ville se mye mer ekstremisme i Norge om det ikke var noe parti som tok den siden av saken også. Lenke til kommentar
sola2000 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 På hvilken måte? Nå synes jeg uttalelsene dine begynner å fremstå som ekstreme. beklager dette Jeg er ganske forvirret også om dette VIRKELIG stemmer. men kanskje: http://www.5080.no/2009/02/frp-ja-til-snik-nazifisering-av-norge/ Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Mye av grunnen til Frp sin suksess tror jeg kommer av at de fleste etablerte har hatt veldig store motforestillinger mot å imøtegå og ta seriøst den bekymringen for innvandringen som veldig mange har. Når "resten" avfeier deg og meningene dine som rasistiske og fæle, er det klart at mange strømmer til det partiet som faktisk tar det seriøst. Så tror jeg samtidig vi ville se mye mer ekstremisme i Norge om det ikke var noe parti som tok den siden av saken også. Det er også det som er så bra med FrP. Jeg stemmer selv ikke FrP, men er forsåvidt glad de er i regjering nå og at de får oppslutning. Innvandringskritikk trekker masse stemmer, og det virker som at de andre sliter med å forstå det. Etterhvert vil de kanskje det. Lenke til kommentar
sola2000 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Mye av grunnen til Frp sin suksess har ikke Frps tilhengere minket? kjekk selv: http://www.vg.no/spesial/2013/valg/ntb/ http://www.tv2.no/nyheter/politisk/velgerne-flykter-fra-frp-4133442.html Allerede før Fremskrittspartiet går inn i regjering snur flere velgere ryggen til partiet. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg ser på partiet som en unge i en barnehage. Den kidd'en som sitter og hylgriner når noen tar leken hans, som blir sint på alt og alle når han ikke får vilja si, som skal ødelegge sandslottet bare fordi han ikke fikk være med å bygge den og som gjemmer fargestiftene fordi ifølge han, så er det bare han som fortjener å fargelegge med dem. *Kortet ned sitat* Eventuelt barnehageungen som får juling av de andre barna for å si meningen sin? Sånne innlegg som det der provoserer meg. Du får til å høres ut som det å være innvandringskritisk er det samme som å ha mangel på empati for andre mennesker, være rasist og ikke klare å skille individer fra massen. Personlig stemmer jeg ikke FrP, men de er det eneste partiet i Norge som tørr å ta denne debatten. Jeg har også mange innvandrervenner, og har jobbet frivillig ved ta imot studenter fra andre land til Norge og hjulpet dem med å ha det bra i Norge mens de er her. Jeg har venner fra vanvittig mange land, og bor selv nå i utlandet mye pga. de opplevelsene jeg har hatt med dette og synes det er interessant å bli kjent med andre kulturer. Likevel er jeg imot for mye innvandring til Norge, fordi det hverken er økonomisk bra for landet vårt, og fordi den "multikulturelle drømmen" er bedre i teori enn praksis. Norge som land kan ødelegge seg selv ved å ikke ta dette seriøst nå så fort som mulig. Å være kritisk til innvandring, andre kulturer og tenke på sitt eget lands framtid er ikke det samme som være "ekstemist" eller rasist. I så fall, så er jeg visst begge deler. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 beklager dette Jeg er ganske forvirret også om dette VIRKELIG stemmer. men kanskje: http://www.5080.no/2009/02/frp-ja-til-snik-nazifisering-av-norge/ Dette er en artikkel fra en humorside. Det er satire. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Dette er en artikkel fra en humorside. Det er satire. Ikke sprekk bobla hans nå har ikke Frps tilhengere minket? kjekk selv: http://www.vg.no/spesial/2013/valg/ntb/ http://www.tv2.no/nyheter/politisk/velgerne-flykter-fra-frp-4133442.html Allerede før Fremskrittspartiet går inn i regjering snur flere velgere ryggen til partiet. Det kan godt hende, jeg ser ikke helt hva det hadde med innlegget mitt å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå