BetaCam Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har satt på en USB-kabel mellom to maskiner (én bærbar og én stasjonær). Ingen av maskinene finner hverandre, og jeg får ikke overført de filene jeg var ute etter. Noen som har en teori om hva som kan være galt? På forhånd takk for hjelp :-) mvh BC Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 USB?? Dersom du skal koble 2 PC'er sammen må du bruke krysset nettverkskabel. Begge maskinene må ha nettverkskort. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det går med usb også, men da må du ha en slik kabel : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=13&s=pl Vanlig usb kabel funker ikke. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det går med usb også, men da må du ha en slik kabel : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=13&s=pl Vanlig usb kabel funker ikke. Dette var jeg ikke klar over, håper at "BetaCam" ser dette. Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Det gjør jeg. Takk for hjelpa :-) Lenke til kommentar
div_ Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 USB mellom 2 pc kan kortslutte pc'ens usb buss, med mindre du bruker en duppeditt som han over her skrev...så aldri koble en usb kabel direkte mellom 2pc'er (må jo ha overgang for å gjøre dette. kanskje grunnen til at usb er slik den er i kabel utformingen)..gjorde det samme selv..men var snar i ta den ut når noen sa det kunne ødelegge!" lykke til...strever selv med å sammenkoble 2 pc'er Lenke til kommentar
Folo Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 jeg har nå stappa en usb kabel som er lik i begge ender uten at det ødela noe, "heldigvis" :o Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 firewire er vel bedre er det ikke det? går mye kjappere også. det kunne jeg tenkt meg å prøvd selv. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har satt på en USB-kabel mellom to maskiner (én bærbar og én stasjonær). Ingen av maskinene finner hverandre, og jeg får ikke overført de filene jeg var ute etter. Bruker du USB-kabel laget til dette formålet? Det følger vanligvis med programvare for filoverføring i pakken med kabelen. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har selv en tilsvarende kabel som fungerte bare fint. Windows 2000 var P&P, Windows98 trengte software, mener jeg testet linux og fikk det også til å virke. Vilke os kjører du, og sjekk også om kabelen ikke liker dine USB-utganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå