JuC1y Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hei! Jeg har planer om og kjøpe en Audi A3 1.6 Sportback 2007, det eneste problemet med den er at ABS/EPS lampen lyser, og det er mest sannsynelig at ABS pumpen på byttes ut. Jeg har prøvd og søke på google, for og se hvor mye det vil koste og bytte den på en slik bil, men finner ikke noe relevant. Er det noen som har peiling på hvor mye dette vil koste hos et merkeverksted? Eller hvor mye selve delen koster, så en som har peiling bil kan gjøre jobben selv. Er dette noe som er farlig hvis jeg ikke gjør noe med saken? Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Slå fra deg planene om å kjøpe et vag-produkt. Verkstedutgiftene er hinsides. Ellers er det mulig det er denne pumpen som passer bilen: http://www.ebay.de/itm/NEU-Original-VW-Audi-Seat-Skoda-ABS-Einheit-Hydraulik-Golf-Touran-A3-G201-/221311833445?pt=DE_Autoteile&hash=item3387369565 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Send mail til Meca/mekonomen for å sjekke prisen på delen. forum.vacn.no kan hjelpe deg med hvordan du bytter den Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Jeg trenger svar til mandag morgen, er ABS-giver det samme som ABS-pumpe? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Giver er ikke det samme som pumpe. Det er et annet ord for føler/sensor. Med tanke på emnetittelen antar jeg at det er en trykksensor som gir feilkode, og da bør du anta at pumpa må byttes. En venn av meg hadde dette problemet på en C30 med samme ABS-system. I hans tilfelle tok Volvo regninga, men jeg vet ikke hvordan VAG håndterer dette. Det er jo et dårlig tegn at bilen selges med feilen. Jeg tror du bør glemme hele bilen... 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 En ABS-giver kan være sensoren som sitter og måler hastigheten på hjulene. Det er stor forskjell på om det er en eller fler av disse sensorene som er defekt og om det er selve abs-pumpen som er defekt. Dersom abs-pumpen er defekt så er det dyrt å bytte den. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg ville lest av feilkoder før man begynner å kjøpe ting for å prøve seg frem... Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) På Ford Focus av omtrent samme årsmodell kostet dette tidligere rundt 20k å få byttet. For en stund siden gikk det an å bare skifte pumpedelen - og la elektronikkendelen være - da gikk prisen ned til ca 10k. Selv kjøpte jeg pumpedelen for rundt 2k, orginaldel, og byttet det selv, veldig enkelt og greit. Men som nevnt, du må få sjekket feilkoder og være 100% sikker på hva som er feil. Og det er klart - lønner seg å skaffe seg en egen feilkodeleser til en hundrings eller 2, enn å gå på verksted å betale en del mer for å lese feilkoder. Endret 10. november 2013 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå