Gå til innhold

Tips til kjøp av steikepanne til lett steiking?

Zeph

Anbefalte innlegg

Høyang Polaris-panna mi er brukt opp, så eg må ha ei ny.

Eg har ei støypejernspanne til tyngre bruk, men vil gjerne ha ei til å lage egg og lettare greier i. Eg har forresten keramikktopp, så induksjon er ikkje nødvendig.

Har så langt sett litt på Woll sine. Kom og over serien til Hellstrøm på Jernia, men fant ikkje veldig mykje om dei på nettet. Dei er av jern og ser i alle fall annleis ut enn dei vanlege teflonpannene.

Pris betyr ikkje veldig mykje, men har ikkje behov for å kaste vekk pengar unødig. Eg er mest opptatt av å få ei god panne som varer ei stund, sjølv om eg er klar over at den slags gjerne er forbruksvarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en traktørpanne fra Woll som jeg er kjempefornøyd med. Jeg har hatt den i rundt 1 1/2 år nå, og bruker den til det meste som ikke skal stekes på svært høy varme. Det er tydelig at den ikke er like god nå som den var da den var ny, men jeg tror at den fortsatt vil kunne holde ganske lenge. Det er vel også en god garanti på dem om jeg ikke tar helt feil. Sånn for øvrig har også foreldrene mine gått til innkjøp av en slik, og de er kjempefornøyde med den. Eneste mamma påpekte var at den er litt tung, og det er den jo også. Dette er ikke en panne for å kaste rundt på maten. Stekepannen er vel naturlig nok litt lettere.

Lenke til kommentar

Den stekepannen du linket til er noe av det beste man får for den prisen, det føler jeg meg ganske sikker på.

Ikke bare er kvaliteten på topp men du kan også ta av håndtaket noe som gjør oppbevaring enklere + at du kan bruke pannen som en ildfast form.

Lenke til kommentar

Kom og over serien til Hellstrøm på Jernia, men fant ikkje veldig mykje om dei på nettet. Dei er av jern og ser i alle fall annleis ut enn dei vanlege teflonpannene.

Hellstrøm får pannene produsert hos Mauviel, så googler du det finner du nok noe. De krever litt mer vedlikehold, men holder mye bedre hvis du behandler dem riktig. Det er også veldig mye billigere å kjøpe en Mauviel enn en med Hellstrøms signatur på.

Lenke til kommentar

Jeg har en wok fra Woll, og den fungerer ikke på induksjonstopper...til tross for at bruksanvisningen forteller noe annet. Ja, jeg har prøvd på flere komfyrer.

Problemet er at det er veldig dårlig kontakt, og når jeg først har fått skikkelig kontakt så blir den likevel ikke skikkelig varm.

Lenke til kommentar

Hellstrøm får pannene produsert hos Mauviel, så googler du det finner du nok noe. De krever litt mer vedlikehold, men holder mye bedre hvis du behandler dem riktig. Det er også veldig mye billigere å kjøpe en Mauviel enn en med Hellstrøms signatur på.

Gå for de buyer. Er vel den "orginale" Hellstrømpanna. varer i 1000 år om du tar vare på den riktig. Samtidig som du kan herje med den, noe du ikke kan med en teflonpanne.

Takk for tips! De Buyer ser identisk ut med Hellstrøm-versjonen. Fant den til 681 på nettet. Med litt frakt blir nok ikkje prisen så veldig forskjellig frå Hellstrøm sin, så me får sjå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...