Gå til innhold

Kjøling til R9 290X


Trefot

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å oppgradere til et R9 290X eller kanskje et 780? Hvilket er evt best? Har lest mye om at R9 290X blir veldig varmt og har dårlig kjøling.

Vil en Accelero Xtreme iii passe til R9 290X? Eller finnes det andre kjølere jeg heller bør gå for?

 

Vurdere også å kanskje kjøpe 2stk og kjøre disse i crossfire, men vil det være plass til dette med Accelero Xtreme iii på begge korta?

Kabinett: Corsair Graphite 600TM Midi Tower

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Endret av Trefot
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg vurderer å oppgradere til et R9 290X eller kanskje et 780? Hvilket er evt best? Har lest mye om at R9 290X blir veldig varmt og har dårlig kjøling.

Vil en Accelero Xtreme iii passe til R9 290X? Eller finnes det andre kjølere jeg heller bør gå for?

 

Vurdere også å kanskje kjøpe 2stk og kjøre disse i crossfire, men vil det være plass til dette med Accelero Xtreme iii på begge korta?

Kabinett: Corsair Graphite 600TM Midi Tower

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Accelero Xtreme 3 passer til R9 290X, ja. Hjemmesidene mener jeg har en guidevideo på det, også.

Tror ikke du får plass til 2; med mindre du har 3 stk. PCIe x16 på HK'et ditt. Tar uansett VEL stor plass..?? Uansett, trenger du virkelig så høy ytelse? R9 290X yter allerede overlegent det meste andre på markedet... :p

 

Uansett er det ikke sikkert det er verdt det. De custom kjølerne fra Asus, MSI, osv. vil sikkert funke like bra, så du kan like gjerne vente til 290X u/stock kjøler kommer på markedet ;)

Endret av wassup
Lenke til kommentar

HK med 3 x16 har jeg aldri sett.

 

Har du ett kort får du x16 modus, to kort gir vanligvis 2 X8, eller x16 + x8, tre kan du få x8, x8, x4, kan være x8, x8, x8 og går.

 

Men tre x16, tviler jeg på eksisterer.

 

Kortet blir forresten varmt fordi det er programmert til å nå 95 grader, det er som nvidia sine kort som går til 80 grader. amd sine kort yter bedre på 95 grader, enn på lavere temperaturer. ville uansett anbefalt en annen kjøler enn den stock kjøleren da. Men er enig i at en asus/msi/gigabyte vil fungere helt fint.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...