Gå til innhold

8.1 + IE 11 = Småtrøbbel?

Anbefalte innlegg

Flere irriterende problem som jeg håper på en løsning med - som ikke sier bytt nettleser. :-)

Frisk 8.1 installasjon som fungerer meget bra, men IE "tuller" på enkelte sider.

Plutselig ville den ikke logge inn på banken, kompabilitetsvisning ble løsningen der.

Her, diskusjon.no lar den meg ikke sitere innlegg, lime inn tekst osv. Har forsøkt kompabilitetsvisning uten at det gjorde noe utslag.

Jeg antar at det har kommet en fiks til IE 11 som for min del skaper litt grå hår. Noen ideer om hva jeg kan lete etter?

+

Måtte endre en innstilling som krevde omstart når PC var ny, for å få Google Toolbar til å fungere. Selvsagt finner jeg ikke den igjen, men mener den het noe "beskyttelse eller avansert"... :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logge inn på banker har noe med banken å gjøre.

Java har et par inkompatible "plugg in". Sparebanken vil ikke, mens Norwegian Bank er ok.

Problemet kan du se i Eksplorer - Verktøy - Administrer tillegg - vis -velg "alle tillegg"

Nå er det ikke "plugg in" som er "saken" i Java ..."men noen slakter bakeren selv om smeden har skylda". (Venter på oppdatering fra java.)

Klipp/Lim: Trodde det var et trick med sidene her som jeg ikke har fått med meg.

Alle sånne toolbar passer jeg på IKKE å få med på lasset; eller sletter jeg med en gang hvis mulig. De hefter maskinen, og er bare spionvarer allikevel.

Får ingenting gratis på internett!

Adobe flash player er inkludert ja.

Miniatyrbilde til jetzbullet er feil innstilling av skrivebordet: Høgreklikk på skrivebord - velg tilpass - velg skjerm, og finn fram til innstillinger som passer deg.

Det går kanskje an bare å trekke Defender utover til riktig størrelse.

Gledelig å se at Defender er brukt, og ikke virus-programmene som er virus i seg selv.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisan.

Jeg løfter denne igjen, har hatt hjemmekontor i dag og brukt "problemet".

Oppsummerer konfig hos meg:

Java er siste versjon fra java.com

Flash er den som er integrert i Windows

Defender brukes ikke, den er skrudd av og erstattet med Norton 360 Premier Edition - som jeg synes fungerer bra. Har disablet den og testet IE uten at det hjalp

Er det noe mer jeg kan teste? Nullstille IE eller hva som helst?

Ønsker som sagt ikke å skifte ut IE, men ser nå at Icloud også støtter Firefox og Chrome slik at det ikke er umulig.

Lenke til kommentar

Hvilke brannmur er i drift nå da?

Edit: Og hva er problemet?

Norton 360 Premier er virus, brannmur osv.

Konkret problem:

Her, diskusjon.no lar den meg ikke sitere innlegg, lime inn tekst osv. Har forsøkt kompabilitetsvisning uten at det gjorde noe utslag.
Lenke til kommentar

Når det gjelder sparebanken , så støtter de ikke IE11.

Noe man får beskjed om ved innlogging.

Vet at Norsk tipping også har problem med IE11.

Så det er vel naturlig at andre nettsteder heller ikke

har "oppdatert" til IE11.

Hadde IE11 på min Win7 maskin, men valgte å gå

tilbake til IE10. (Men det er vel ikke mulig i W8.1)

Endret av hans A
Lenke til kommentar

Så kan du avinstaller Java.

Så kan du fjerne resten av java med Windows installer CleanUp Utility.

Ta en restart.

Så kan du åpne IE og installere java på nytt fra http://www.java.com/en/

Før jeg gjør dette, helt kort hva blir de neste stegene?

Frykter pkt. 9: legg inn Linux. :omg:

Kanskje jeg bare skal bytte primærnettleser.

+

Vedr. nettbank, jeg aktiviserte kompabilitetsvisning samt fjernet krysset med "Microsoft" i samme meny.

Lenke til kommentar

Ville bare sjekke om du har fått med deg at "Windows Update" medo november fixet kompabilitetsproblemer mot java, og dermed også bankene. Jeg opplever ikke problemer med noen banker nå. Sååå,

hvis det oppstår så er det banken som ikke henger med!

Edit:

Jeg kjører Eksplorer 11 på Windows 8.1. For tida på Microsoft konto.(har også prøvd lokal)

Windows brannmur. Og Windows Defender 1.163.326.0

Windows Update Automatic.(ser ut som Defender oppdateres daglig)

Og ellers ingen ekstra fix fax.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...