RuneK Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hei Får ikke åpnet raw filer fra Canon 70D i LR4. Feilmelding i LR at disse filene ikke støttes/kjennes igjen. Kan det virklig være mulig??? Rune Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Tingen er at kameraet er nyere en LR4 så det er ingen støtte til kameraet i LR4, du kan laste ned riktig cameraraw? til LR4 så kameraet støttes, hvis jeg ikke tar helt feil. Annen mulighet er og kjøpe en oppgradering til LR5 så du slipper dette problemet. Endret 9. november 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Du skal nok opp til LR5 for å få Raw-støtte for 70D. Alternativt kan du laste ned DNG-converteren og konvertere til en DNG som kan leses av LR4. http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?platform=Windows&product=106 Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Takker for svar. Trodde i all enkelhet at raw var raw, men sånn var det altså ikke.Blir vel å få seg nyeste 5en tenker jeg. Rune Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) En oppgradering koster 600.- hos dustin.no Det er såpass mye nytt i LR5 at en oppgradering er fornuftig. Endret 9. november 2013 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) En oppgradering koster 600.- hos dustin.no Det er såpass mye nytt i LR5 at en oppgradering er fornuftig. Enig i at LR5 har en god del nytt som er verdt å få med seg, spesielt når LR4 ikke har support for ditt kamera uten å gå veien om DNG. Men hvorfor handle hos Dustin? Det er dyrere enn å handle nedlastbar versjon i Adobes nettbutikk. Endret 9. november 2013 av se# Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg er en av de som liker fysiske plater, derfor er det normalt for meg og anbefale det Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg er en av de som liker fysiske plater, derfor er det normalt for meg og anbefale det Det er ikke mange kronene forskjell så hvis man vil ha programmet på en CD/DVD er jeg enig i at det er et godt alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå