Lystig Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg installerte TuxRacer på pc'en, det hakket så mye at jeg bestemte meg for å installere nvidia driverne til GeForce kortet mitt. Men når jeg skulle starte TuxRacer etterpå så får jeg bare en feilmelding Noen som vet hvordan dette kan fikses? Feilmeldingen: [lystig@localhost lystig]$ tuxracer Tux Racer 0.61 -- a Sunspire Studios Production (http://www.sunspirestudios.com) (c) 1999-2000 Jasmin F. Patry <[email protected]> "Tux Racer" is a trademark of Jasmin F. Patry Tux Racer comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY. This is free software, and you are welcome to redistribute it under certain conditions. See http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html for details. Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". *** tuxracer error: Couldn't initialize video: Couldn't find matching GLX visual (Success) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Pass på at du har følgende i X-configgen din: Load "glx" Se også ftp://download.nvidia.com/XFree86/Linux-x...4496/README.txt, dersom du ikke alt har gjort det. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 If you already have an XF86Config file working with a different driver (such as the 'nv' or 'vesa' driver), then all you need to do is find the relevant Device section and replace the line: Driver "nv" (or Driver "vesa") with Driver "nvidia" In the Module section, make sure you have: Load "glx" You should also remove the following lines: Load "dri" Load "GLcore" Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Hvor finner jeg X-configen min? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 /etc/X11/XF86Config(-4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå