Gå til innhold

HK & RAM?

CB87-Bergen

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å kjøpe nytt hovedkort og ram. Tenkte på et Asus P4C800/DELUXE, sammen med 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond .

Men det er 2 ting jeg lurer på. Får CPU kjøleren min plass på hovedkortet? Det er en Swiftech 4000B, og det andre spørsmålet er. Vil ram-brikkene kjøre dual stabilt under overklokking?

Kom gjerne med andre forslag på hovedkort...

Takker på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det vet jeg ikke noe om, det er om jeg husker riktig 865 på p4p800 og 875 på p4p800. vet ikke hva forskjellen er egentlig. tror bare 865 er en litt billigere versjon av 875(intel 875 chipset). når andre folk med mer peil står opp i morgen får du sikkert noen mer meningsfylte svar. hva slags cpu bruker du forresten med den kjøleren? fungerer den godt? hva slags vifte har du på den?

Lenke til kommentar
det vet jeg ikke noe om, det er om jeg husker riktig 865 på p4p800 og 875 på p4p800. vet ikke hva forskjellen er egentlig. tror bare 865 er en litt billigere versjon av 875(intel 875 chipset). når andre folk med mer peil står opp i morgen får du sikkert noen mer meningsfylte svar. hva slags cpu bruker du forresten med den kjøleren? fungerer den godt? hva slags vifte har du på den?

Utenom at det er litt mindre "utstyr" på 965 utgaven så er hovedforskjellen at PAT kun virker på disse når du kjører minnet synkront med cpu, kjører du asynkront slår den seg av.

Lenke til kommentar

Bruker som sagt en 2.53GHz 533FSB. Har montert en Enermax 32db vifte som jeg styrer med en Rheobus Rev.2.

Kjøleren er god på idle, men føler at den ikke kjøler optimalt på load. Men det er sikkert bare meg... :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...