Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Crossfire hjelp

iiDiiOZ

Anbefalte innlegg

Jeg har et nvidia geforce gtx 670, og jeg skulle gjerne crossfira det me et annet kort. Må jeg ha et likens kort eller kan jeg bruke noen andre? Isåfall, kan noen linke meg til et par kort som fungere sammens me det jeg har? :-)

Takk på forhånd!

Endret av iiDiiOZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut i ettertid at det faktisk er 670 jeg har.. men er det bar eå kjøpe et annet 670 kort så funker det?

Crossfire er når man parer to skjermkort fra AMD. Nvidias navn på samme greie er SLI.

Det er mange ting du må tenke på før du kjøper et kort til. Har du plass i kabinettet? Går det to skjermkort ved siden av hverandre? Støtter hovedkortet ditt SLI? Har du stor nok strømforsyning?

Om du kan lenke til hovedkort og strømforsyning du har, så er det enkelt å finne ut av det. Kort sagt pleier det å være ganske enkelt å finne ut om hovedkortet støtter SLI, enten i manual eller at det er skrevet på selve hovedkortet. Når det gjelder PSU så må du ha nok ytelse (altså watt, 750w+- for to grafikkort) i tillegg til at den må ha fire 6-pins PCIe strømkabler

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Fant ut i ettertid at det faktisk er 670 jeg har.. men er det bar eå kjøpe et annet 670 kort så funker det?

Ja, så lenge det er GTX 670 bør det gå fint.

SLI-broen følger med hovedkortet, om du har mistet den er det mulig å kjøpe en ny fra siden du kjøper fra.

Husk å kontrollere at hovedkortet har SLI-støtte

Lenke til kommentar

Ja, så lenge det er GTX 670 bør det gå fint.

SLI-broen følger med hovedkortet, om du har mistet den er det mulig å kjøpe en ny fra siden du kjøper fra.

Husk å kontrollere at hovedkortet har SLI-støtte

jeg har hørt at begge kortene må ha samme minne, mitt har 2gb minne, er det da sånn at jeg ikke kan slå det sammen me et 670 som har 4gb elns?

dette er korte jeg har nå:

http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX670DC2T2GD5/ Endret av iiDiiOZ
Lenke til kommentar

jeg har hørt at begge kortene må ha samme minne, mitt har 2gb minne, er det da sånn at jeg ikke kan slå det sammen me et 670 som har 4gb elns?

dette er korte jeg har nå:

http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX670DC2T2GD5/

Du kan kjøre et 4GB-kort i SLI med et 2GB-kort, men du vil ikke få utnyttet mer enn 2GB uansett fordi det er slik AFR fungerer.

Bare til advarsel: SLI slår ikke sammen to kort, det fordeler arbeidet ut over flere skjermkort med Alternate Frame Rendering.

Ellers må du huske å sjekke hovedkort og strømforsyning.

Lenke til kommentar

Du kan kjøre et 4GB-kort i SLI med et 2GB-kort, men du vil ikke få utnyttet mer enn 2GB uansett fordi det er slik AFR fungerer.

Bare til advarsel: SLI slår ikke sammen to kort, det fordeler arbeidet ut over flere skjermkort med Alternate Frame Rendering.

Ellers må du huske å sjekke hovedkort og strømforsyning.

men visst jeg har to kort, begge på 2gb ram, blir rammen bare 2 gb uansett? før hadde tenkt å kjøre bf4 på ultra, og da trenger jeg 3 gb ram på skjermkorte..

Lenke til kommentar

men visst jeg har to kort, begge på 2gb ram, blir rammen bare 2 gb uansett? før hadde tenkt å kjøre bf4 på ultra, og da trenger jeg 3 gb ram på skjermkorte..

Du får ikke mer VRAM av å kjøre SLI nei, men jeg er usikker på om BF4 krever mer enn 2GB VRAM for å kjøres på Ultra.

Jeg lurer litt på hvorfor du absolutt må kjøre BF4 på Ultra, ettersom forskjellen på High og Ultra er enda mindre enn den var i BF3, men det får nå være ditt valg.

Lenke til kommentar

Du kan fint kjøre BF4 på ultra, men bør nok jekke ned MSAA til 0x eller 2x. Du klarer deg nok fint med 2GB. Er GPUen som sliter mest uansett.

Husk at det er en del der ute med 2560x1440 og høyere oppløsning, og det er nok de som virkelig kan få utnytte av 3 GB minne og mer. (jeg bare antar du kjører i lavere oppløsninger som 1920x1080 etc..)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du kan fint kjøre BF4 på ultra, men bør nok jekke ned MSAA til 0x eller 2x. Du klarer deg nok fint med 2GB. Er GPUen som sliter mest uansett.

ja okey, er bare at spillet slutter å virke annen hver match, så lurer på om det har noe me RAM på skjermkorte å gjøre, for det er det eneste som trekker meg ned når jeg kjører tester osv

Lenke til kommentar

Det har ikke noe med minnet på skjermkortet å gjøre nei. At BF4 sliter med en del problemer er jo ikke noe ukjent fenomen, og problemer som det hørtes ganske kjent ut. Det er nok usannsynlig at det er maskinvarerelatert.

Ps: Jeg har bare 1,5 GB minne og det var null problem det. ;)

Laster du ned f.eks MSI afterburner så kan du se hvor mye minne du bruker til en hver tid.

Men det er en svært enkel måte å finne ut om det er mengden minne som påvirker deg. Senk oppløsning og teksturoppløsningen og AA. Klikker fortsatt spillet så var det ikke minnet. (ellers er jeg uansett 99 % sikker på at det ikke er problemet)

Tester som f.eks "Can you run it" er bare tull og tøys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...