Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mye dårlig å se på byen i kveld.

Anbefalte innlegg

Ei heller har han fortalt noen enkeltpersoner her at han/hun er for feit. Folk som eventuelt blir støtt må ta det på sin egen kappe.

Så om en person sier noe rasistisk som gjelder alle mørkhudede, så er det ikke den personen som sier det sin feil? Merkelig logikk det der..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvillingsjel, den 11 Nov 2013 - 21:34, sa:

Folk blir tiltrukket av ulike ting, det er ikke noe nytt det.

Sannheten er at de fleste av oss tiltrekkes av de samme faktorene, kjønnene delt hver for seg. Menn vil ha damer smal midje, større hofter, større bryst. Symetrisk ansikt og kropp. Damer vil ha menn med sosial verdi og selvtillitt, muskelløs fysikk er selvsagt en stor bonus fordi det i underbevisstheten hennes tilsier at mannen er i stand til å beskytte avkommet. De abnormale preferansene dine er irrelevante.

stevia, den 11 Nov 2013 - 21:53, sa:

For jeg kan ikke noe for at jeg er tynn. Og mange jenter kan ikke noe for at de er litt større.

Flaut innlegg. Det heter å spise mindre/mere + fysisk aktivitet. Unnskyldningene dine viser bare at du ikke har tatt deg tid til å prøve, men også at du mangler en så viktig og grunnleggende egenskap som viljestyrke. Det krever fokus, det krever at du jobber med det. Det hjelper ikke å sitte på ræva å sutre og føle synd på seg selv. Men ikke fortvil, du deler dette med en haug av andre, ikke-tiltrekkende kvinnfolk.

Lenke til kommentar

Det er en kjennsgjerning at nettopp mange..spesiellt de med lavt selvbilde...faktisk bryr seg om hva random folk sier. Sånn er det bare.

Alle er ikke like kalde som deg.

At du "feiler" betyr ikke at alle andre gjør det. Jeg for min del klarer ikke å spise mer når jeg er mett...noe som jeg vil si er normalt. Er man mett, så er man mett, og har ikke noe med viljestyrke å gjøre. Behøver ikke være Einstein for å skjønne det....selv om noen faktisk ikke klarer å fatte det.

En annen ting er at slike tråder som bare er til for å spre galle og idioti, burde blitt stengt av moderator. Slike tråder som er satt opp av idioter fører ikke noe godt med seg uansett.

Tenk hvis du har feiltolket meg, og at jeg slett ikke er kald? Den kommentaren kan da gå kraftig ut over mitt selvbilde, så det var ikke særlig hyggelig av deg.

Forøvrig går det selvsagt an å spise selv om man er mett, samtidig som det går an å la være å spise selv om man er sulten.

Nope.. Om jeg hadde spist 3000 kcal hver dag, så hadde jeg fortsatt ikke lagt på meg. Jeg hadde bare blitt det man kaller "innfeit".

Bullshit. Jeg er villig til å satse ganske mye penger på at termodynamikkens lover gjelder deg som alle andre. Nå er ikke 3000 kcal/dag forferdelig mye heller.

Lenke til kommentar

Sannheten er at de fleste av oss tiltrekkes av de samme faktorene, kjønnene delt hver for seg. Menn vil ha damer smal midje, større hofter, større bryst. Symetrisk ansikt og kropp. Damer vil ha menn med sosial verdi og selvtillitt, muskelløs fysikk er selvsagt en stor bonus fordi det i underbevisstheten hennes tilsier at mannen er i stand til å beskytte avkommet. De abnormale preferansene dine er irrelevante.

What? Har jeg abnormale preferanser? Hva vet vel du om mine preferanser uansett? Jeg har på ingen måte sagt noe om MINE preferanser her i denne tråden og mine preferanser er slettes ikke abnormale. Dessuten har jeg smal midje, store hofter og store bryst ;) - men uansett da. Mine preferanser er ikke oppe for diskusjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ei heller har han fortalt noen enkeltpersoner her at han/hun er for feit. Folk som eventuelt blir støtt må ta det på sin egen kappe.

Men det er likevel lov til å bruke hodet...eller?

Mhm.. I sommer prøvde jeg å spise til tross for at jeg var mett, og endte med at jeg kasta opp :p

Kjenner problemet. :) Var selv nede i 66 kg for et par år siden med en lengde på 1,88. Spiste mer enn jeg orket, fóra på med kaloriholdig mat, men gikk jeg opp et gram? Neiiida. Og noen kaster opp som du sier. :) Jeg klarte å gå opp 16 kg...men det var ved hjelp av Cola og en stor plate melkesjokolade i ÉTT år...hehe.

Flaut innlegg. Men ikke fortvil, du deler dette med en haug av andre, ikke-tiltrekkende kvinnfolk.

Nå er det vel strengt tatt dine innlegg som er flaue, samt innlegga til Krølle.

Og hva vet du om hun er tiltrekkende eller ikke? Er du synsk også. Jaggu har du mange egenskaper.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk hvis du har feiltolket meg, og at jeg slett ikke er kald? Den kommentaren kan da gå kraftig ut over mitt selvbilde, så det var ikke særlig hyggelig av deg.

Man ligger som man reder, er det noe som heter. ;)

Virker ikke som om det er noe feil med selvbildet ditt...tvert om.

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

Menn vil ha damer smal midje, større hofter, større bryst. Symetrisk ansikt og kropp. Damer vil ha menn med sosial verdi og selvtillitt, muskelløs fysikk er selvsagt en stor bonus.

Har du link til den påstanden? Jeg har vært sammen med både tynne og noen med kg for mye? JEG har ikke satt noen standard. Jeg går etter personlighet først og fremst.

Endret av Maximalyd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man ligger som man reder, er det noe som heter. ;)

Virker ikke som om det er noe feil med selvbildet ditt...tvert om.

Jeg sier ikke at det er noe feil med mitt selvbilde, men at du ikke kan vite det sikkert.

Hvis du tror at folk er så hårsåre at de tar seg nær av min lille ernæring 101, synes jeg du bør moderere språkbruken din.

Jeg ble ikke fornærmet, bare så det er sagt, men kanskje er jeg bare en usikker liten gutt som sitter på gutterommet og tøffer seg, og da ville jeg aldri innrømmet at jeg ble fornærmet heller.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er noe feil med mitt selvbilde, men at du ikke kan vite det sikkert.

Hvis du tror at folk er så hårsåre at de tar seg nær av min lille ernæring 101, synes jeg du bør moderere språkbruken din.

Jeg ble ikke fornærmet, bare så det er sagt, men kanskje er jeg bare en usikker liten gutt som sitter på gutterommet og tøffer seg, og da ville jeg aldri innrømmet at jeg ble fornærmet heller.

Nå er vel ikke du den rette til å kaste stein i glasshus? ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Flaut innlegg. Det heter å spise mindre/mere + fysisk aktivitet. Unnskyldningene dine viser bare at du ikke har tatt deg tid til å prøve, men også at du mangler en så viktig og grunnleggende egenskap som viljestyrke. Det krever fokus, det krever at du jobber med det. Det hjelper ikke å sitte på ræva å sutre og føle synd på seg selv. Men ikke fortvil, du deler dette med en haug av andre, ikke-tiltrekkende kvinnfolk.

Omg, noen andre som kanskje burde være litt flau her altså :wee:

Vet du, nå kunne jeg kommet med masse oppgulp tilbake, men det holder jeg meg for god for. Rart jeg er så lite tiltrekkende da, når folk til og med kommer og skal ta bilde med meg på gata fordi de synes jeg er så vakker. Hehe!

Som sagt: hadde jeg spist 3000 kcal om dagen så hadde jeg blitt innfeit. Samme som broren min. Han spiser godteri hele tiden og er fortsatt syltynn, men det betyr ikke at helsa er bra :)

Det som teller er god helse, og ikke hvordan kroppen ser ut. Jeg vil ikke ha en fyr som står på treningssenteret dagen lang og tror han er så sunn og fin. Jeg vil ha en mann som går i fjellet og får seg frisk luft og som har utholdenhet og helse til å gjøre det. Jeg er så heldig at jeg har fått en sånn mann også :)

Oh my god.. Dette var virkelig flaut. Noen som ikke har fått med seg at skjønnhet er i øyet som ser.

Og det heter "symmetrisk" "selvtillit" og "muskuløs" btw.

Jeg synes menn som deg er turnoff, men så finnes det noen kvinner som liker sånne som deg også, og det er fint og flott, for om alle hadde likt sånne som meg, så hadde det blitt enda mer slitsomt enn det det allerede er :wee: Du må bare akseptere at folk er forskjellige og liker forskjellige ting :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke du den rette til å kaste stein i glasshus? ;)

Jeg mener at folk tåler (bør tåle) generelle uttalelser fra random internettfolk, du mener de ikke tåler det. Jeg mener altså at å påpeke at folk går opp i vekt av å spise mer enn de forbrenner ikke er skadelig. Jeg mener at å skrive på et internettforum at man synes overvektige er frastøtende ikke er over grensen for hva folk takler. Jeg mener også at din tirade om manglende hjerneceller/sosial intelligens etc. er godt innenfor grensen.

Du er åpenbart ikke enig, og mener at slike uttalelser er direkte skadelig. Likevel synker du ned på mitt og andres patetiske nivå, og involverer deg i handlinger du mener kan skade folk. Jeg ser ikke glasshuset.

Jeg bare prøver å trekke deg opp nå, for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

Bullshit. Jeg er villig til å satse ganske mye penger på at termodynamikkens lover gjelder deg som alle andre. Nå er ikke 3000 kcal/dag forferdelig mye heller.

3000 kcal om dagen fordelt på lille meg er mye jo. Mitt normale kaloriinntak ligger på rundt 1700 kcal om dagen om jeg er i fysisk aktivitet.

Det er noe som heter gener også. Har du hørt om det? Alle på morssiden i min familie er tynne, og min mor var så syltynn at det nesten ikke gikk an da hun var i 20-årene. Og det er bare sånn vi er. Men tynn er ikke det samme som sunn. Jeg vet om mange andre som heller ikke legger på seg selv om de spiser kjempemasse godteri hele tiden og som er godt over det anbefalte inntaket av kcal om dagen.. Om man gjør det, så går det ut over blodårene og hjertet. Det hadde det gjort med meg om jeg også hadde spist kjempemasse godteri hver dag, men jeg har ikke planer om å få dårlig helse for å bevise til deg at jeg ikke legger på meg.

Jeg håper ikke det er noen her inne som ikke enda har fått med seg at folk er forskjellige, og at gener har masse å si.

Edit: litt trøtt her..

Endret av stevia
Lenke til kommentar

Likevel synker du ned på mitt og andres patetiske nivå.

Jeg bare prøver å trekke deg opp nå, for å være helt ærlig.

Hehe..da prøver du forgjeves. ;) Jeg er nemlig ikke så enkel å trekke opp. :D

Men fint at du innser at du er patetisk hvertfall. DET skal du ha. ;)

Med dette sier jeg godnatt. Innser at noen ikke tar til seg fornuft uansett, så denne diskusjonen er meningsløs. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

3000 kcal om dagen fordelt på lille meg er mye jo. Mitt normale kaloriinntak ligger på rundt 1700 kcal om dagen om jeg er i fysisk aktivitet.

Det er noe som heter gener også. Har du hørt om det? Alle på morssiden i min familie er tynne, og min mor var så syltynn at det nesten ikke gikk an da hun var i 20-årene. Og det er bare sånn vi er. Men tynn er ikke det samme som sunn. Jeg vet om mange andre som heller ikke legger på seg selv om de spiser kjempemasse godteri hele tiden og som er godt over det anbefalte inntaket av kcal om dagen, men som ikke legger på seg. Om man gjør det, så går det ut over blodårene og hjertet. Det hadde det gjort med meg om jeg også hadde spist kjempemasse godteri hver dag, men jeg har ikke planer om å få dårlig helse for å bevise til deg at jeg ikke legger på meg.

Jeg håper ikke det er noen her inne som ikke enda har fått med seg at folk er forskjellige, og at gener har masse å si.

Ok, la oss ta et tankeeksperiment:

I ett år fra nå har du et inntak på 3 000 kcal, ingen endring i aktivitetsnivå. Etter et år vil du ha konsumert et kalorioverskudd på (3 000 kcal - 1 700 kcal)*365 = 474 500 kcal. Tommelfingerregelen sier at en kilo kroppsvekt består av ca 7 000 kcal.

Med ditt overskudd ville da en normal person gått opp nesten 68 kg, du ville enten ha veid akkurat det samme, eller lagt på deg noen få gram som har lagt seg inni blodårene, avhengig av hvordan man tolker påstanden din.

Hvor blir energien av?

Lenke til kommentar

Ok, la oss ta et tankeeksperiment:

I ett år fra nå har du et inntak på 3 000 kcal, ingen endring i aktivitetsnivå. Etter et år vil du ha konsumert et kalorioverskudd på (3 000 kcal - 1 700 kcal)*365 = 474 500 kcal. Tommelfingerregelen sier at en kilo kroppsvekt består av ca 7 000 kcal.

Med ditt overskudd ville da en normal person gått opp nesten 68 kg, du ville enten ha veid akkurat det samme, eller lagt på deg noen få gram som har lagt seg inni blodårene, avhengig av hvordan man tolker påstanden din.

Hvor blir energien av?

Fordi jeg først av alt forbrenner mer kcal enn deg og alle andre, og fordi det er arvelig betinget. Noen har det vanskeligere for å legge på seg enn andre, og sånn er det bare.

Jeg har veid akkurat det samme i 2 år, ikkesant? Jeg veier 51 kilo. For et år siden hadde jeg en periode på et par mnd der jeg satt inne og spiste masse og jeg gikk ikke opp i vekt. Så hadde jeg en periode fra desember til mars der jeg spiste så lite at legen trua med å legge meg inn (pga sykdom altså) om jeg ikke fikk i meg mer mat, og der gikk jeg heller verken ned eller opp i vekt til tross for at jeg rørte meg akkurat like masse som jeg gjør nå.

Merkelig nok så veier jeg fortsatt 51 kilo, og vekta rikker seg ikke uansett hvor mye eller lite jeg spiser.

Var naboen til ei jente på studenthybel i fjor som kun spiste nudler til det uendelige og som aldri hadde trent i hele sitt liv, og hun så merkelig nok mer fit ut enn det jeg gjør. Kjenner også ei jente som drikker 1,5L brus hver eneste dag og spiser kjempeusunt og masse kcal, og hun er syltynn hun også.

Er det ikke rart? Det heter gener.

Edit: Kan også legge til at jeg er veldig fornøyd med den jeg er, for jeg kan ikke være noen andre heller. Jeg trives med meg selv, og det gjør kjæresten også og da bryr jeg meg egentlig katten i hva andre mener om puppene eller magen min. Jeg er den jeg er og ferdig meg det :) Og jeg er flott akkurat som jeg er også :)

Endret av stevia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi jeg først av alt forbrenner mer kcal enn deg og alle andre, og fordi det er arvelig betinget. Noen har det vanskeligere for å legge på seg enn andre, og sånn er det bare.

Jeg har veid akkurat det samme i 2 år, ikkesant? Jeg veier 51 kilo. For et år siden hadde jeg en periode på et par mnd der jeg satt inne og spiste masse og jeg gikk ikke opp i vekt. Så hadde jeg en periode fra desember til mars der jeg spiste så lite at legen trua med å legge meg inn (pga sykdom altså) om jeg ikke fikk i meg mer mat, og der gikk jeg heller verken ned eller opp i vekt til tross for at jeg rørte meg akkurat like masse som jeg gjør nå.

Merkelig nok så veier jeg fortsatt 51 kilo, og vekta rikker seg ikke uansett hvor mye eller lite jeg spiser.

Var naboen til ei jente på studenthybel i fjor som kun spiste nudler til det uendelige og som aldri hadde trent i hele sitt liv, og hun så merkelig nok mer fit ut enn det jeg gjør. Kjenner også ei jente som drikker 1,5L brus hver eneste dag og spiser kjempeusunt og masse kcal, og hun er syltynn hun også.

Edit: Kan også legge til at jeg er veldig fornøyd med den jeg er, for jeg kan ikke være noen andre heller. Jeg trives med meg selv, og det gjør kjæresten også og da bryr jeg meg egentlig katten i hva andre mener om puppene eller magen min. Jeg er den jeg er og ferdig meg det :) Og jeg er flott akkurat som jeg er også :)

Nei, du forbrenner 1 700 kcal/dag, det var en av forutsetningene for tankeeksperimentet, og du har selv sagt at det er det du normalt ligger på. Om du forbrenner mer enn alle andre, noe som er tvilsomt men la gå, vil du fortsatt gå opp i vekt så lenge du også spiser mer enn alle andre.

Det er det som er poenget, et kalorioverskudd vil føre til vektoppgang og et underskudd til nedgang. Gener kan ikke forandre dette. Gener kan i ytterst sjeldne tilfeller påvirke forbrenningen, og gener kan påvirke ens forhold til mat, sultfølelse, etc. etc. og generelt sett gjøre det svært vanskelig for enkelte å innta ønsket mengde som vil føre til oppgang/nedgang, men også for disse er det så rett fram som at et kalorioverskudd vil føre til vektoppgang.

At du er fornøyd med deg selv er forresten helt supert, selvsagt. Dette er ikke et personlig korstog mot deg.

Lenke til kommentar

Dette er tøv fra ende til annen. Ingen har "høyere forbrenning" enn andre. Forbrenner du mer enn andre er det fordi du har et høyere aktivitetsnivå.

Skulle det vise seg at du faktisk forbrenner mer enn andre så har du en tilstand kalt hypertyreose. Som igjen er forbundet med kreft i bukspyttkjertelen. Jeg ville oppsøkt lege i dette tilfellet...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er tøv fra ende til annen. Ingen har "høyere forbrenning" enn andre. Forbrenner du mer enn andre er det fordi du har et høyere aktivitetsnivå.

Skulle det vise seg at du faktisk forbrenner mer enn andre så har du en tilstand kalt hypertyreose. Som igjen er forbundet med kreft i bukspyttkjertelen. Jeg ville oppsøkt lege i dette tilfellet...

Nope, jeg har høyere forbrenning enn normalt, og dette er ikke en sykdom

Nei, du forbrenner 1 700 kcal/dag, det var en av forutsetningene for tankeeksperimentet, og du har selv sagt at det er det du normalt ligger på. Om du forbrenner mer enn alle andre, noe som er tvilsomt men la gå, vil du fortsatt gå opp i vekt så lenge du også spiser mer enn alle andre.

Det er det som er poenget, et kalorioverskudd vil føre til vektoppgang og et underskudd til nedgang. Gener kan ikke forandre dette. Gener kan i ytterst sjeldne tilfeller påvirke forbrenningen, og gener kan påvirke ens forhold til mat, sultfølelse, etc. etc. og generelt sett gjøre det svært vanskelig for enkelte å innta ønsket mengde som vil føre til oppgang/nedgang, men også for disse er det så rett fram som at et kalorioverskudd vil føre til vektoppgang.

At du er fornøyd med deg selv er forresten helt supert, selvsagt. Dette er ikke et personlig korstog mot deg.

Se her da:

Mens noen ikke kan spise et lite stykke kake uten å kjenne det i bukselinningen, kan andre kunne forsyne seg rått av kakefatet uten å legge på seg et gram. Urettferdig?

Ifølge slankeekspert Lisa Bolting kalles de «luksusforbrennere», en egenskap du er født med.

– Kan du spise hva du vil uten å legge på deg, skyldes det at kroppen setter opp forbrenningen avhengig av hvor mye du spiser. Om du får i deg 1000 kalorier, forbrenner kroppen din det. Får du i deg 5000, så forbrenner kroppen mye mer, forklarer Bolting til den danske avisen

Det betyr ikke at man kan droppe trening og sunt kosthold.

Mat som hobby

Torunn Knudsen er klinisk ernæringsfysiolog og bekrefter det Bolting sier.

– Folk har ulik forbrenning fra naturens side, og det er ofte litt arvelig, sier Knudsen.

Lenke til kommentar

Nope, jeg har høyere forbrenning enn normalt, og dette er ikke en sykdom

Forklar det fysiologisk. Basal metabolsk rate devierer med +-2% inkl emstremvarians.

At du skulle falle utenfor dette vil umiddelbart medføre at du bør forskes på. For da har du en fysiologi som er helt ulik alle andre menneskers...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...