Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mye dårlig å se på byen i kveld.

Anbefalte innlegg

SERR, det koster dere INGENTING Å TRENE BEINA!!!!!! Det vitner om latskap og viljestyrke lik NULL, og den pizzaen du vil spise i kveld burde du holde deg milevis unna!

Nå er ikke han idealeksempelet for innlegget mitt, men nå er det sånn at menns fysiske overlegenhet primært ligger i overkroppen. Dvs at vi har potensiale til å bli rimelig overdimensjonerte der i forhold til beina, og mange trener bein seriøst og hardt, men vil aldri få den samme massive illusjonen av størrelse der som de kan få i overkroppen. Det du sier her blir like dumt som at jeg skulle ha påpekt hvor tynne armer og smale skuldre kvinner får i forhold til den overdimensjonerte bakdelen deres, enten de trener eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsto ikke du at han påpekte den manglende logikken hennes da hun resonnerte seg frem til at folk kunne være sånn og sånn så lenge det innebar at de var sånn og sånn, som at hennes behov skal bli ivaretatt av andre, i et forsøk på å gjøre et poeng av at jeg liksom ikke har noen rett til å fremme mine egne preferanser.

Neida, jeg bare fremmet "mine preferanser" på en like reflektert måte som deg og du så ikke humoren i det ;)

Det er tydelig at din intelligens er omvendt proporsjonal med muskelmassen din... :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes noen mennesker som forbrenner mer kcal enn normalt. Dette fikk jeg vite av leger da jeg var under utredning for en 'sjelden' sykdom. Denne sykdommen har dog ikke noe med forbrenningen å gjøre. Så om det var noe alvorlig galt med meg, så tror jeg nok at de hadde sagt ifra om det ;)

Tenk på det du sier nå.... Hva er forbrenning? Hva er resultatet av forbrenning? jo..... varme.

La oss gjøre et tankeeksperiment:

To fysiologisk identiske personer sitter i hver sin stol i samme rom med konstant og jevn temperatur. De har spist det samme og er 100% identiske. Den ene, har som du påstår, høyere forbrenning enn den andre. Dette betyr at vedkommende produserer mere varme enn den andre og dermed har feber. Eller i det minste forhøyet kroppstemperatur.

Den eneste måten å forbrenne mere enn noen andre er å enten være mere aktiv, eller ha høyere kroppstemperatur. Det finnes intet unntak, et unntak vil bryte fysikkens lover. Dette er også sannsynligvis grunnen til at det finnes slike myter blant såkalte "kostholdseksperter". Fordi dette er mennesker uten utdannelse som ikke evner å se sannheten stirre dem midt i fleisen. Eller så har de en agenda om å tjene penger på utsagnene sine. Sorry men ordtaket "jeg/han/hun har høy forbrenning" betyr at vedkommende er mere aktiv og/eller at vedkommende har høyere kroppstemperatur enn de menneskene vedkommende skal ha såkalt høyere forbrenning enn.

Men ikke misforstå meg, det går faktisk an å ha 0.5ish grad høyere kroppstemperatur og dermed faktisk ha høyere forbrenning! ;)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Neida, jeg bare fremmet "mine preferanser" på en like reflektert måte som deg og du så ikke humoren i det ;)

Det er tydelig at din intelligens er omvendt proporsjonal med muskelmassen din... :laugh:

Det var ikke parodiforsøket ditt han siktet til, men at du likevel stilte krav til folk, blant annet om å være omgjengelig, noe som strengt tatt ikke er din sak, spesielt ikke om du mener at det ikke er min sak å påpeke at enkelte kvinner kunne vært penere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det var ikke parodiforsøket ditt han siktet til, men at du likevel stilte krav til folk, blant annet om å være omgjengelig, noe som strengt tatt ikke er din sak, spesielt ikke om du mener at det ikke er min sak å påpeke at enkelte kvinner kunne vært penere.

Men man kan ikke gjøre noe med det hvis man er stygg? Det kan man dersom man ikke er omgjengelig (og de fleste er omgjengelige, føler meg ikke kravstor når jeg skriver det)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har blitt påspandert maaangen drinker, og har selv spandert en god del drinker til folk jeg har kommet i godt selskap med. For den hyggelige praten, dansen, bekjentskapheten osv.

Og det har alltid vært intet annet enn HYGGELIG :D

Har jeg ikke vært interessert i en drink ifra en herre, eller en dame for den saksskyld

etterfulgt da av en samtale eller interesse for å bli kjent, så har jeg smilt pent, og takket nei for meg.

Og det er jeg sikker på at en stor del av prosentandelen kvinner der ute også har gjort, og gjør den dag i dag.

Så siden du (og de 3 andre kvinnelige deltakerne) i tråden aldri (og jeg mener aldri) har oppført dere dårlig på byen*, er dette automatisk et oppdiktet fenomen som vi bør forkaste og avstå fra å diskutere?

I blokka mi bor det en kurder som heter Mohammad, men det finnes ikke et spor av rasistiske holdninger blant de 11 andre av blokkas beboere. Derfor mener jeg vi bør forkaste diskusjonen om hvorvidt rasisme er et reelt fenomen i befolkningen.

I familien min er alle barna flinke på skolen. Derfor mener jeg vi bør avstå fra å ta opp ubehagelige påstander som for eksempel at det angivelig finnes barn i Norge som ikke klarer å lese skikkelig, etc.

Skal jeg fortsette å foreslå "tåpelige" eksempler, eller skal vi bli enige om at det finnes ting utenfor vinduet som er viktig/spennende å ta opp, selv om man ikke nødvendigvis sitter midt i dritten selv?

*Bare ut av nysgjerrighet: Er du i det hele tatt gammel nok til å entre et utested (dans på Grendehuset teller ikke)? Basert på din tidligere adferd i tråden finner jeg det vanskelig å begripe. Jeg vil ikke fremstå som frekk, men jeg ble oppriktig overrasket. Det faktum at du angivelig er gammel nok gir deg hvertfall mer legitimitet i den spesifikke diskusjonen, så det er jo en positiv ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kalkunkrøll forstod hva jeg mente. Krisha bør konsentre seg mer om egen dobbelt-standard og mindre om andres intelligens.

Forøvrig har jeg forståelse for førsteposten, men dersom man verken ser bekjente eller noen man finner attraktiv på byen kan man avslutte 02:30 med konklusjonen om at det ikke var verd å investere mer tid. Utelivet skal være for alle som greier å oppføre seg og det er urimelig å kreve at folk skal passe ens preferanser.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men man kan ikke gjøre noe med det hvis man er stygg? Det kan man dersom man ikke er omgjengelig (og de fleste er omgjengelige, føler meg ikke kravstor når jeg skriver det)

Hva om du ikke vil være omgjengelige? Det er fortsatt et krav du fremmer som på langt nær alle kommer til å se verdien av å innfri.

Lenke til kommentar

Man kan få utseendekorrigerende behandling og man kan bearbeide egen karakteristikk for å bli omgjengelig. Begge deler er like sjanseløst dersom man skal endre seg for å imøtekomme andre. Skal man endre noe bør man gjøre det for seg selv.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er ulike måter å fremme preferansene sine på, noen mindre arrogante og fargerike enn andre.

Det er også fullstendig mulig å respektere andres meninger, også kvinners... Ikke så respektfult å komme med utsagn som at tråden er kuppet av kvinner eller at kvinner kommer med svada.

Første posten har ikke så klart definerte mål utover å beskrive TS sine preferanser og hans tydelige arroganse.

Folk ser forskjellig ut. Noen sin frosk er andres prins. Deal with it.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så siden du (og de 3 andre kvinnelige deltakerne) i tråden aldri (og jeg mener aldri) har oppført dere dårlig på byen*, er dette automatisk et oppdiktet fenomen som vi bør forkaste og avstå fra å diskutere?

Kjære deg. Jeg tror du er enig i at dette er en voldsom forenkling. De aller fleste har vel gjort dumme timg i fylla på byen. Jeg vil i alle fall ikke kaste sten i glasshus...

Det finnes garantert kvinnfolk som gjør det TS beskriver, jeg benekter ikke det. Det finnes ulike måter å gjøre ting på og man må ikke ta med sin egen fortreffelighet i en slik diskusjon.

Jeg likte dem ikke er en annen måte å forklare alt som ble sagt i post 1 på en mindre fargerik måtr.

I denne tråden har det blitt hintet til at man ikke kan diskutere eller forsvare uten å være i situasjonen og det snevrer også veldig inn hva man kan diskutere. Diskusjoner er ofte synsing uansett...

Man bør ikke generalisere eller uttale seg bastant om andre. Du vet neppe hva jeg gjorde på byen da jeg var 18 og hvordan jeg snek meg inn før jeg ble 18 og det begynner faktisk å bli ei lita stund siden også ;). Det finnes garantert de som kaster seg etter alle halvbra mannfolk de ser, men det gjelder nok andre veien også. TS svarer aldri jenter i tråden med respekt, men med en dårlig skjult forakt.

Det er ganske underholdende da ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

I blokka mi bor det en kurder som heter Mohammad, men det finnes ikke et spor av rasistiske holdninger blant de 11 andre av blokkas beboere. Derfor mener jeg vi bør forkaste diskusjonen om hvorvidt rasisme er et reelt fenomen i befolkningen.

I familien min er alle barna flinke på skolen. Derfor mener jeg vi bør avstå fra å ta opp ubehagelige påstander som for eksempel at det angivelig finnes barn i Norge som ikke klarer å lese skikkelig, etc.

Skal jeg fortsette å foreslå "tåpelige" eksempler, eller skal vi bli enige om at det finnes ting utenfor vinduet som er viktig/spennende å ta opp, selv om man ikke nødvendigvis sitter midt i dritten selv?

*Bare ut av nysgjerrighet: Er du i det hele tatt gammel nok til å entre et utested (dans på Grendehuset teller ikke)? Basert på din tidligere adferd i tråden finner jeg det vanskelig å begripe. Jeg vil ikke fremstå som frekk, men jeg ble oppriktig overrasket. Det faktum at du angivelig er gammel nok gir deg hvertfall mer legitimitet i den spesifikke diskusjonen, så det er jo en positiv ting.

Søren heller, klarte å gi en "positiv tilbakemelding" på deg, istedenfor å svare :D

Sånn gikk det da med mobil.. over på laptop nå :)

For det første, definer begrepet "oppføre seg dårlig på byen", og hva nøyaktig er det du prøver å poengtere her?

For det andre, så har ikke TS kommet med et argument verdig en diskusjon engang i mine øyne, og han har heller ikke stilt seg selv i ett godt lys, heller gjort det motsatte, samt som han har rakket ned på kvinner og referert de "nogenlunde" "OK" kvinnfolka som "pulbare".

Når det kommer til de "tåpelige" eksempelene dine, så faller de nettopp i den kategori adjektiv du selv beskrev dem som, nettopp fordi tråden i bunn og grunn ikke var verdig en diskusjon. Det var heller fiktive "observasjoner" fremmet av en tilsynelatende ustabil kar som på ingen måte kan taes seriøst. (I mitt syn)

Jeg er oppvokst i Oslo by, har vært i en del sosiale sammenheng, og vet godt hva som er og hva som ikke er der ute.

Jeg kunne fint satt ett par eksempler på hvilke typiske scenarioer som så og si alltid finner plass i utelivet, og deretter også satt ekle "menn" i ett utrolig dårlig lys, og samtidig fremhevet mine attributter og nærmest påstått at jeg var GUDS GAVE TIL MANNEN, men deeet ser du meg ikke gjøre ;)

Og når det kommer til spørsmålet ditt om jeg i det hele tatt er gammel nok til å : "Entre et utested (dans på Grendehuset teller ikke)", kan jeg jo forsåvidt svare på, selvom du heller ikke her virker oppegående nok til å allerede vite svar på.

Jeg har, før jeg allerede gikk inn i "festlivet" mitt, jobbet innenfor sikkerhet (blant annet på utested, sosiale festiviteter, større samlinger osv osv) ,og gjør fremdeles dette den dag i dag.

Så jeg vet, veldig, veldig , så altfor veldig godt om hva det er jeg prater om ;)

Deretter vil jeg påpeke, at selv om kanskje du ikke helt har "forstått" eller kunnet tolke det som er av ironi, humor, og generell påpekelse av det allerede idiotiske, og tatt dette som en fornærmelse, eller at det har slått deg som ett snev av "arroganse" eller "naivitet", ja det, det får du ta på din egen kappe :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis oppføre seg dårlig kan defineres som å ha vært overstadig beruset og tilbedt nærmeste dogud, så ja... Eller være full og si idiotiske ting, gjelder forsåvidt alle som er fulle... Klarte å snike meg inn et par ganger før jeg ble 18, heller ikke tillatt ;)

De fleste som er ute og fulle oppfører seg på en måte eller sier ting som gjør at de fleste som er edru ville riste på hodet.

Godt svar Lady_A, men slapp av. De finner sikkert noe galt med det, må ikke bekymre deg ;)

(Gliser ;) )

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kjære deg. Jeg tror du er enig i at dette er en voldsom forenkling. De aller fleste har vel gjort dumme timg i fylla på byen. Jeg vil i alle fall ikke kaste sten i glasshus...

Det finnes garantert kvinnfolk som gjør det TS beskriver, jeg benekter ikke det. Det finnes ulike måter å gjøre ting på og man må ikke ta med sin egen fortreffelighet i en slik diskusjon.

Jeg likte dem ikke er en annen måte å forklare alt som ble sagt i post 1 på en mindre fargerik måtr.

Fint å lese at vi er over på Kjære. Å ikke kaste stein i glasshus er definitiv en bra plan! Enig, stort sett, men "Jeg liker dem ikke" er en formulering som hører hjemme i en Facebook-oppdatering som du vet leses av sjefen din og bestemora di. Jeg synes (fremdeles) at Kalkunkrøll er skarp i formuleringene, men at han tildels har brukt effektive virkemidler for å vekke engasjement og meningsytring.

Man bør ikke generalisere eller uttale seg bastant om andre. Du vet neppe hva jeg gjorde på byen da jeg var 18 og hvordan jeg snek meg inn før jeg ble 18 og det begynner faktisk å bli ei lita stund siden også ;). Det finnes garantert de som kaster seg etter alle halvbra mannfolk de ser, men det gjelder nok andre veien også. TS svarer aldri jenter i tråden med respekt, men med en dårlig skjult forakt.

Det er ganske underholdende da ;)

Du verden. Her kommer det frem. Så du har levd et utstrakt uteliv allikevel? I den utheva teksten sier du nøyaktig det jeg vil høre.

Til slutt: Hva er underholdende? At Kalkunkrøll aldri svarer jenter med respekt?

Lenke til kommentar

Utstrakt og utstrakt, vil kanskje ikke gå så langt. Sammenlignet med de fleste andre har mitt uteliv vært ganske labert. Foretrekker heller å samles med noen venner og prate og ta litt vin (f.eks), men jeg har da vært borti uteliv og blitt forsøkt sjekket opp mange ganger også ;)

Hva som er underholdende? Godt spm. Mye. Alt som kommer frem, hva folk sier. Måten de prøver å lage en sak på. Mange som støtter krøllis her inne ser det ut til. Litt underholdende å se argumentene som dukker opp og retningen (eller mangel på sådan) som tråden tar.

Jeg er sikker på at krølle har oppnådd målet sitt og vel så det :)

Lenke til kommentar

Søren heller, klarte å gi en "positiv tilbakemelding" på deg, istedenfor å svare :D

Sånn gikk det da med mobil.. over på laptop nå :)

For det første, definer begrepet "oppføre seg dårlig på byen", og hva nøyaktig er det du prøver å poengtere her?

Kle seg for lett, be menn eksplisitt om spandering for deretter å down'e drinken og stikke, sette to menn opp mot hverandre med vilje, forføre menn for deretter å droppe de brått, osv. Ja, jeg har opplevd alt dette. Jeg synes det er ubehagelig å bli behandlet slik, og jeg skulle ønske det aldri skjedde. Denne adferden har kamerater av meg også opplevd, både når jeg har vært vitne og ikke.

For det andre, så har ikke TS kommet med et argument verdig en diskusjon engang i mine øyne, og han har heller ikke stilt seg selv i ett godt lys, heller gjort det motsatte, samt som han har rakket ned på kvinner og referert de "nogenlunde" "OK" kvinnfolka som "pulbare".

Når det kommer til de "tåpelige" eksempelene dine, så faller de nettopp i den kategori adjektiv du selv beskrev dem som, nettopp fordi tråden i bunn og grunn ikke var verdig en diskusjon. Det var heller fiktive "observasjoner" fremmet av en tilsynelatende ustabil kar som på ingen måte kan taes seriøst. (I mitt syn)

Hva hvis jeg mener at observasjonene hans ikke er fiktive? Hva hvis jeg mener at han er inne på noe? Kan vi åpne for diskusjon da, eller er det fremdeles ditt syn som trumfer i denne sammenhengen? Du har jo tross alt vært ute før (se nedenfor), så du kan sikkert med rimelig god treffsikkerhet påstå å sitte på fasiten.

Jeg er oppvokst i Oslo by, har vært i en del sosiale sammenheng, og vet godt hva som er og hva som ikke er der ute.

Jeg kunne fint satt ett par eksempler på hvilke typiske scenarioer som så og si alltid finner plass i utelivet, og deretter også satt ekle "menn" i ett utrolig dårlig lys, og samtidig fremhevet mine attributter og nærmest påstått at jeg var GUDS GAVE TIL MANNEN, men deeet ser du meg ikke gjøre ;)

Og når det kommer til spørsmålet ditt om jeg i det hele tatt er gammel nok til å : "Entre et utested (dans på Grendehuset teller ikke)", kan jeg jo forsåvidt svare på, selvom du heller ikke her virker oppegående nok til å allerede vite svar på.

Jeg har, før jeg allerede gikk inn i "festlivet" mitt, jobbet innenfor sikkerhet (blant annet på utested, sosiale festiviteter, større samlinger osv osv) ,og gjør fremdeles dette den dag i dag.

Så jeg vet, veldig, veldig , så altfor veldig godt om hva det er jeg prater om ;)

Deretter vil jeg påpeke, at selv om kanskje du ikke helt har "forstått" eller kunnet tolke det som er av ironi, humor, og generell påpekelse av det allerede idiotiske, og tatt dette som en fornærmelse, eller at det har slått deg som ett snev av "arroganse" eller "naivitet", ja det, det får du ta på din egen kappe :)

Spennende å høre at du kommer fra storbyen og kjenner til hvordan det funker. Du sier du har arbeidet mye i sosiale begivenheter, jeg antar mye natterstid i helgene, men du har altså aldri sett "damer som ikke kunne fått Brad Pitt" ( - sitat Erik og Kriss) oppføre seg som om de var en adelig utgave av Scarlet Johansson overfor menn som "forguder" dem for øyeblikket? Det strider mot mine erfaringer, og det er et par andre i tråden som også har ytret lignende opplevelser.

Dessuten: Jeg føler meg ikke fornærmet av deg. Jeg er sjokkert over deg på grunn av måten du fremstår. Du er som ei kråke som sitter fast i det nettet man hiver over kirsebærtreet. Jeg føler at jeg prøver forsiktig å vikle deg løs, men du biter konsekvent etter meg, og det er slitsomt. Med fare for å gjenta meg selv: As you were...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lite trivelig at du har gjort deg slike erfaringer, men det er ikke dermed sagt at alle jenter er slik. Selv hadde jeg ikke følt det var rett å bli spandert på uten at det i alle fall er noe på gang. Jeg har kjæreste da, så hadde ikke vært rett å ta imot annet enn fra venner som ønsker å være snille (f.eks).

Det er så lett å generalisere og omtale seg om andre uten respekt. Jeg forståe at dere har dårlige erfaringer, men det betyr som sagt ikke at alle er slik. En diskusjon kan være mer saklig også og uten å fremheve hvor bra man selv er og hvordan alle presser seg opp mot en.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...