Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mye dårlig å se på byen i kveld.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og som sagt, om det mot formodning skulle stemme forandrer ikke det faktumet at det fortsatt er kalorier inn vs kalorier ut som avgjør, det bare gjør tallet for kalorier ut litt høyere.

Men vist forbrenning ikke har store differansen mellom mennesker så regner jeg med også at fordøyelses systemet fungerer like bra. Så da regner jeg med at du fint kan konsumere metall og andre duppeditter?

http://en.wikipedia.org/wiki/Michel_Lotito

For ifølge deg da så kan ikke gener spille inn på dette (lol).

Jeg spiser i underkant av 1800 kcal om dagen, trener gjevnlig. Vekta rikker seg ikke et milligram engang. For at jeg kroppen min finner det for godt å kvitte seg med noen kilo må jeg ned under 1000kcal per dag. Men det fungerer jo greit i perioder da men.

Uansett, gener har mye og si her.

Edit:

Vil forsåvidt nevne at vi begynner å rake ut over hva tråden egentlig omhandler....

Endret av Driiper
Lenke til kommentar

Det er to forskjellige poeng her.

1. Det er ekstremt sjeldent at noen har "høy" eller "lav" forbrenning. Det er mulig, men svært, svært sjeldent og gjelder ikke 99,9 % av "jeg/en kompis kan spise hva som helst uten å gå opp i vekt, lol"-gjengen. Så jo, gener og sykdommer kan spille inn her, men det er uvanlig (lol).

2. Om person x skulle være en av de utvalgte som skiller seg fra normalen, gjelder fortsatt kalorier inn vs kalorier ut. Si at person x har en kroppssammensetning og aktivitetsnivå som tilsier et kaloriforbruk på 2 500 kcal, men pga genetikk/sykdom/magi forbrenner denne personen ekstreme 10 000 kcal. Inntar denne personen 10 200 kcal, vil det føre til vektoppgang. Det vil være mye vanskeligere for x å gå opp i vekt enn for oss dødelige, men det er fullt mulig.

Lenke til kommentar

Men vist forbrenning ikke har store differansen mellom mennesker så regner jeg med også at fordøyelses systemet fungerer like bra. Så da regner jeg med at du fint kan konsumere metall og andre duppeditter?

Jeg spiser i underkant av 1800 kcal om dagen, trener gjevnlig. Vekta rikker seg ikke et milligram engang. For at jeg kroppen min finner det for godt å kvitte seg med noen kilo må jeg ned under 1000kcal per dag. Men det fungerer jo greit i perioder da men.

Edit:

Vil forsåvidt nevne at vi begynner å rake ut over hva tråden egentlig omhandler....

Dunning-Kruger.jpg

Lenke til kommentar

Edit:

Energi inn - energi ut = Forandring i energilagrene

Gener kan ikke forandre på dette.

Faktorene som kan forandres er Energi inn (spis mindre, spis sunnere) og Energi ut (tren mer, vær mer aktiv, spis sunn mat: usunn mat gir energioverskudd uten å gi deg følelsen av å ha energi)

Lenke til kommentar

For å dra det inn på tråden igjen: Hvordan man ser ut rent fysisk forteller veldig ofte mye om en person. Noen har selvsagt vært uheldig fra naturens side og fått en usymmetrisk kropp, men faktum er som statert mange ganger allerede: Kalorier inn - kalorier ut = opp eller ned. Det at noen legger på seg mer eller mindre enn andre er en sammensatt greie som det ikke går an å forklare helt uten videre. Jeg er vel også en sånn som "aldri legger på seg", men jeg vet uansett veldig godt hvordan jeg kan det fordi jeg har utforsket det og funnet ut hva jeg må gjøre for å legge på meg.

Uansett, det stevia nevner er jo uansett høl i hodet. Man skal ikke legge på seg med godteri og snacks. Man skal legge på seg med et sunt, proteinrikt kosthold kombinert med fysisk aktivitet. Det er i de fleste tilfeller ufattelig lite som skal til, men mange, både kvinner og menn, driver bare å lurer seg selv til å tro at "sånn fungerer jeg" uten å virkelig teste hvordan det kan endres. Det er som med alle mulige rutiner man lærer seg over tid, bare man forteller det til seg selv mange nok ganger, vil man etter hvert akseptere det og la det være.

Tilbake til det jeg initielt begynte å skrive, så sier ofte hvordan noen ser ut en del om personen inni. Jeg skal være den første til å si at jeg ikke er fan av kvinner med litt for mange kilo. Grunnen til det er ikke nødvendigvis fordi jeg synes fett er ekkelt å ta på, kanskje tvert imot er det mykt og deilig. Ei heller at jeg syns de er stygge. Det er heller det at det sier noe om vedkommendes holdninger til mat og fysisk aktivitet. Kun et ytterst lite fåtall har genetiske feil som gjør at sultfølelsen ikke stilles før de har spist mer enn kroppen forbrenner, resten har rett og slett dårlige matvaner og/eller lav fysisk aktivitet og en som enten grafser i seg mat til alle døgnets tider, eller som aldri gidder å bli med ut å gå tur er ikke en kvinne for meg. Det er viktig å poengtere at det ikke betyr at jeg ser ned på disse kvinnene selv om jeg mener de fortjener et spark i ræva. Noen er uheldige med det de har blitt tildelt fra naturen, men sannheten for den store majoriteten av kvinner og menn med noen kilo for mye er at de er late, har dårlig kosthold og mangler viljestyrken til å gjøre noe med det.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Når vi er inne på disse kjipe damene med hengefett og valker som tyter ut av de små klærne deres, så ønsker jeg å påpeke en annen "folkesykdom" på byen: Tynne, ufristende menn med piperenser-armer-lissom-biceps og sixpack som bare er der fordi fyren er så jævlig tynn. Dessverre er det ofte ikke en gang en sixpack der, for gutta er tynnfeite som pokker, og jo eldre jeg blir jo verre blir dette. Tror gutta at det er keegt med litt mage og mannepupper så fort de bikker 21 liksom? Ser sånn ut. Nesten alle guttene øyet kunne se burde tatt seg en tur på treningssenteret og pumpet seriøse mengder med jern, og de guttene som faktisk så ut til å ha pumpet litt jern skuffet stort når de reiste seg, har de glemt at de har bein liksom? Hvordan klarer de å stå på beina sine? Har de glemt at pannekakerumpe er like udigg på gutter som på jenter?

Jeg kødder ikke når jeg sier at det var INGEN pulbare på byen i helgen, eller hvis jeg måtte tatt noen så hadde jeg heller tatt en jente (og jeg synes det sier sitt)

Hva dere gutta definerer som atletisk er åpenbart dette:

VladimirIvanovovforCalvinKleinSwim0.jpg

SERR, det koster dere INGENTING Å TRENE BEINA!!!!!! Det vitner om latskap og viljestyrke lik NULL, og den pizzaen du vil spise i kveld burde du holde deg milevis unna!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Forklar det fysiologisk. Basal metabolsk rate devierer med +-2% inkl emstremvarians.

At du skulle falle utenfor dette vil umiddelbart medføre at du bør forskes på. For da har du en fysiologi som er helt ulik alle andre menneskers...

Det finnes noen mennesker som forbrenner mer kcal enn normalt. Dette fikk jeg vite av leger da jeg var under utredning for en 'sjelden' sykdom. Denne sykdommen har dog ikke noe med forbrenningen å gjøre. Så om det var noe alvorlig galt med meg, så tror jeg nok at de hadde sagt ifra om det ;)

Lenke til kommentar

Krisha:

Man skal gjøre ting for seg selv, ikke gjøre ting for å imponere andre eller får andre til å like seg.

Hvorfor skal menn trene for at du skal bli imponert? Trene bør man absolutt gjøre for å holde kroppen i form, spesielt dersom man har lite fysisk aktivitet i hverdagen, men det er sjanseløst å trene for å imponere damer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Krisha:

Hvorfor skal menn trene for at du skal bli fornøyd? Trene bør man absolutt gjøre for å holde kroppen i form, spesielt dersom man har lite fysisk aktivitet, men det er sjanseløst å trene for å imponere damer.

Desusten er det et ordtak som lyder følgende. "Du trenger ikke love bort stjernene til damene dersom du har en stor stav."

Det er satt på spissen, jeg driter langt opp i om noen er feite eller veltrente så lenge de er hyggelige, humoristiske og omgjengelige :)

Lenke til kommentar

Igjen stiller du med krav til andre. Kan ikke andre få være den de er? Så lenge folk ikke plager eller ødelegger for andre er det helt likegyldig hvordan folk ser ut eller hvordan de er.

Det virker som at flere i denne tråden har fått for seg at andre mennesker eksisterer for dem. Egosentriske folk med seg selv til sentrum for tanker og følelser. Folk må gjerne få holde på slik for min del og de må gjerne få omtale andre som dårlige folk de så på byen, men da bør de også være inneforstått med at de selv med stor sannsynlighet er en av de dårlige folkene sett fra noen andres ståsted. Enten får man la andre være den de er eller så kan man konkurrere på barnehagenivå. "Pappaen min er mye sterkere enn pappaen din." Folk føler seg ovenpå men i realiteten er de helt nede i kjelleren.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Dette er tøv fra ende til annen. Ingen har "høyere forbrenning" enn andre. Forbrenner du mer enn andre er det fordi du har et høyere aktivitetsnivå.

Skulle det vise seg at du faktisk forbrenner mer enn andre så har du en tilstand kalt hypertyreose. Som igjen er forbundet med kreft i bukspyttkjertelen. Jeg ville oppsøkt lege i dette tilfellet...

Gener kan ikke forandre på dette.

Som jeg fant på en side: Genetiske faktorer spiller selvsagt en stor rolle.

Og det finnes personer (ikke så sjeldent heller) som forbrenner opptil 4000 kcal/døgn.

Igjen stiller du med krav til andre. Kan ikke andre få være den de er? Så lenge folk ikke plager eller ødelegger for andre er det helt likegyldig hvordan folk ser ut eller hvordan de er.

Det virker som at flere i denne tråden har fått for seg at andre mennesker eksisterer for dem. Egosentriske folk med seg selv til sentrum for tanker og følelser.

Kanskje du skulle ta en titt i begynnelsen av tråden. Og fortelle dette til trådstarter. ;)

Endret av Maximalyd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et av hovedmålene til tråden virker å være å sette krav til andre; mannfolk uten standarder og skanks på byen ;)

Jeg er helt enig i at folk må få se ut som de vil og at det finnes noen for enhver smak. Er nok lettere for filmstjerner og andres om jobber med å se fin ut å ha en veltrent kropp hele tiden, er det de betales for ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forstod du ikke Krishas parodi på Kalkunkrøll, bare i kvinnversjon myntet mot menn?

Og det er jo nettop det som har vært litt av poenget her, at andres oppførsel og utseende faktisk ødelegger for andre. Det er jo selvsagt satt utrolig på spissen siden det er umulig å drøfte dette på en gjennomreflektert måte, men essensen i det er likevel gyldig mener jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eller så kan man få seg noe som heter sosial intelligens og skjønne at det er faktisk ikke alt man trenger å ytre seg om ;)

At dicktator mangler sosial intelligens får bli din påstand. Hvem som mangler sosial intelligens kan jo diskuteres. Men selv de tillates å ha og dele meningene sine. La meg sitere deg:

Du må bare akseptere at folk er forskjellige og liker forskjellige ting :)

Så om en person sier noe rasistisk som gjelder alle mørkhudede, så er det ikke den personen som sier det sin feil? Merkelig logikk det der..

Riktig, men det er ikke dermed sagt at det er like fruktbart å diskutere rase. Hva dufinner merkelig med den logikken, må du gjerne utdype.

Men det er likevel lov til å bruke hodet...eller?

Ja, bruk gjerne hodet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Senere innlegg av krøll'n er bare blitt skamlest, og glemt 10 sekunder etter lesing :)
Til forøvrige kverulanter, som enten debaterer trening, fysikk, holdning, "moral" (faktisk haha), utseende, klesstil og "etikk-når-på-byen"....... bwhahaha ! :D virkelig ?

Jeg har blitt påspandert maaangen drinker, og har selv spandert en god del drinker til folk jeg har kommet i godt selskap med. For den hyggelige praten, dansen, bekjentskapheten osv.

Og det har alltid vært intet annet enn HYGGELIG :D

Har jeg ikke vært interessert i en drink ifra en herre, eller en dame for den saksskyld

etterfulgt da av en samtale eller interesse for å bli kjent, så har jeg smilt pent, og takket nei for meg.

Og det er jeg sikker på at en stor del av prosentandelen kvinner der ute også har gjort, og gjør den dag i dag.

Plutselig så skal folk komme leke ernæringsfysiologer og personlige trenere, bare fordi ei jente sier hennes fysikk er som den er, stor del grunnet av gener? Virkelig?

Hvor ble det av de tullingene som påpekte at "jentene" her inne diskuterte og kverulerte TS tråd grunnet til det faktum at de faktisk var jenter?
Si det til "ernæringsfysiologen/personlig trener'n" her inne dere.

Kveerrrulaanter jaa..

5 grunner til at man ikke skal gidde å "diskutere" med en kverulant:

1. Han/hun tror de har rett, uansett hva du sier.
2. Han/hun tror de har rett, uansett hva du sier.
3. Han/hun tror de har rett, uansett hva du sier.

4. Han/hun tror de har rett, uansett hva du sier.
5. Han/hun tror de har rett, uansett hva du sier.

Det var jo folk her inne som klagde på at jeg "ikke tok Krøllen seriøst", og at jeg "ikke diskuterte, istedenfor å le så mye og å virke arrogant".
Hahaha! virkelig? Ser de aktuelle ironien i det de først skrev, eller mener de fortsatt at dette er en diskusjon som "bør tas seriøst" :) ?

Når det er sagt.. så hadde det vært suuuuuperkult om Krøll'n hadde lagt ut ett bilde av seg sjøl. (og de andre bedreviterne som bortsett fra å være enig i det Krøllen skriver om kvinner generellt, også antyder til en stor grad at som de flotte mennene de er, har sett seg lei disse fæle kvinnfolkene der ute, også la ut ett bilde av dem selv) :D .

Det virker som om folk ikke forstår at folk har forskjellige preferanser, og at INGENTING de sier, eller påstår, kan forandre på akkurat det.
Blinde, arrogante, barnslige, tidssløsende, kvalme, frekke, ufordragelige gutter (Merk! Gutter, og ikke Menn! ;) ) .

MEN! dere skal ha en ting, at dette har vært så uhyyyre morsomt å lese, disse "meningene" dere har som dere prøver å generere inn i samfunnet, at "slik er det" , refereringer som "fakta" osv.

Derfor saluterer jeg enhver guttunge bak ethvert idiot-innlegg med en HURRA! og en HAHAHA.

For dere (som enhver klovn skal gjøre) har fått meg til å smile, le og kose meg med nonsens, kveld etter kveld :)

Forøvrig så vil jeg si takk til : Tvillingsjel, Stevia og Maximalyd som de voksne de er, har klart å irettesette og korrigere dere når dere har trengt det :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forstod du ikke Krishas parodi på Kalkunkrøll, bare i kvinnversjon myntet mot menn?

Og det er jo nettop det som har vært litt av poenget her, at andres oppførsel og utseende faktisk ødelegger for andre. Det er jo selvsagt satt utrolig på spissen siden det er umulig å drøfte dette på en gjennomreflektert måte, men essensen i det er likevel gyldig mener jeg.

Forsto ikke du at han påpekte den manglende logikken hennes da hun resonnerte seg frem til at folk kunne være sånn og sånn så lenge det innebar at de var sånn og sånn, som at hennes behov skal bli ivaretatt av andre, i et forsøk på å gjøre et poeng av at jeg liksom ikke har noen rett til å fremme mine egne preferanser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...