Gå til innhold

2x580 Sli vs 780ti

rvenes

Anbefalte innlegg

Har i dag 2x580sli og har kanskje tenkt å skaffe meg bare 1 stk 780ti.

Speler Battlefield 4.

Litt usikker på om eg kjem til å få meir eller mindre fps.

Blir jo mindre styr med kun 1 skjermkort også, så det er jo eit +.

Har ein lett overklokka I7 930 cpu på 4 ghz, 12 gig ram og 1200w psu.

Litt info kan man vel finne her: http://valid.canardpc.com/lut9v6

Noken som har skifta det samme som eg har gjort? fått bedre eller dårligere fps?

Skjermen eg har er ein Dell U3011 som er 2560x1600 native oppløysing, så trenger litt gufs fra skjermkortet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme skjerm som deg. Et 780 ti vil gi deg nok fps til å sette på vsync og alt på ultra bortsett fra msaa som bør settes til 2x.

Spilte bf4 istad med 290 klokket til 1140/1525, et stock 780ti vil yte omtrent på samme nivå, eller kanskje litt lavere også. Uten vsync ligger fps mellom 60-80. Viktigste er å ikke droppe under 60 fps. Får mange fps vil gi mye tearing på u3011 skjermen.

Som mange har sagt, bf4 liker å spise cpu til frokost. 930 klokket til 4ghz begynner å bli litt tam. Men jeg tror du vil bli veldig fornøyd hvis du kjøper et 780 ti.

Lenke til kommentar

åfaen... da kan det bli dyrt...

Viktigeste er at det går smooth, grafikken er ikkje alt her.

Kan skru ned augne candien til medium om det skulle lugge litt.

trur eg går for 1 kort ja.

PC'n er nå vel 3 år gammal, så det er vel på tide å oppgradere det eine og det andre.

cpu, hk... rammen kan vel kanskje brukes, også da skjermkorta.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme skjerm som deg. Et 780 ti vil gi deg nok fps til å sette på vsync og alt på ultra bortsett fra msaa som bør settes til 2x.

Spilte bf4 istad med 290 klokket til 1140/1525, et stock 780ti vil yte omtrent på samme nivå, eller kanskje litt lavere også. Uten vsync ligger fps mellom 60-80. Viktigste er å ikke droppe under 60 fps. Får mange fps vil gi mye tearing på u3011 skjermen.

Som mange har sagt, bf4 liker å spise cpu til frokost. 930 klokket til 4ghz begynner å bli litt tam. Men jeg tror du vil bli veldig fornøyd hvis du kjøper et 780 ti.

kan ikke si meg helt enig i det siste du skrev at 930 på 4 ghz er for tam ?. jeg har en 860 på 3.5 ghz (ca samme cpu men kun to kanals minne) og jeg kjører BF4 helt finet her på maks, men en stabil fps på 60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...