bigggan Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Hei Det første jeg lurte på er hvordan fikse steinsprut, det er noen flekker på panseret og en del flere på sidespeilet, hva er den beste og kjappeste måten å fikse mange av dem på en gang? Så til hovedproblemet, bilen er rød men det er noen store flekker ca 50 lapp størrelse på taket hvor det er brukt mattere og/eller annen rødfarge hva er den beste måten å fikse det på? Endret 9. november 2013 av bigggan Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hvis du skal få 100% lik farge, så må hele bilen lakkeres samtidig, grunnen til at det er lapper på taket er fordi noen har tatt en snarvei tidligere, og det er veldig vanskelig å få helt samme farge, om ikke umulig Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Kan tenke meg at det er umulig å få det 100%, men ville gjerne at det skulle bli litt mindre synelig enn det er nå, siden det er en ganske tydelig forskjell Er da veien å pusse det helt ned til metall og påføre grunning og riktig lakk? hvilken pussepapir skulle jeg ellers velge? Endret 9. november 2013 av bigggan Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Prøvd å polere over disse matte flekkene? Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 det jeg gjorde var å kjøpe lakkpenn med rett lakkkode, så brukte jeg først avfetting, tørket bort med microfiber, tannpirker til å skrape bort rester ned i skadene, også peiste på med lapp MED en tannpirker som jeg hadde fliset litt opp (tips fra læreren på lakk) Lenke til kommentar
uzzy Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Du kan bruke fin vannpapir 2000 for å slipe og jevne de flekkene, men self meget forsiktig sånn at du ikke kommer deg gjennom lakken. De riper som lages med 2000 vannpapir er meget enkelt å bli kvitt med polering etterpå, så når den er gjevn så polerer du over og ser om det viser noe resultat. Hvis ikke det funker så er det umulig å ordne det uten å lakkere det om igen. Hvis absolutt må lakkere, så sliper du med grovere papir, du må ikke helt ned til metallet, bare gjevn det utså lakkere det. Å fikse steinsprut må du ha grunning ellers ser du steinsprut hakkene selvom du lakkerer over. Uten grunning blir det sånn at setinsprutskadene er der, bare dem er fylt opp med farge. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 snip Flott svar takk. Ja skal se å få fikset det når det blir litt varmere i lufta igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå