Albert Andersson Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Gråmåke i makelig tempo. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ulv Sandberg Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Ja, her har du virkelig fått med deg vingenes spennvidde i måkens rolige flukt, skarphet og naturlig fargebruk sitter også....et sikkert herlig kamera å bruke denne Nikonutgaven med sine mange megapiksler og fine muligheter for forskjellige Crop/utsnitt uten å tape noe på bildekvaliteten. Noen ganger angrer jeg på at jeg tilfeldigvis gikk inn i den digitale fotoverden med anskaffelse av Canon....brukte i hele min analoge "steinalderperiode" kun Nikonutstyr...Eneste bakdelen med din utgave er vel at bildene tar stor plass, og nødvendigheten for utvelgelse/søplebøtte blir enda viktigere? mvh Ulv Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Ja, her har du virkelig fått med deg vingenes spennvidde i måkens rolige flukt, skarphet og naturlig fargebruk sitter også....et sikkert herlig kamera å bruke denne Nikonutgaven med sine mange megapiksler og fine muligheter for forskjellige Crop/utsnitt uten å tape noe på bildekvaliteten. Noen ganger angrer jeg på at jeg tilfeldigvis gikk inn i den digitale fotoverden med anskaffelse av Canon....brukte i hele min analoge "steinalderperiode" kun Nikonutstyr...Eneste bakdelen med din utgave er vel at bildene tar stor plass, og nødvendigheten for utvelgelse/søplebøtte blir enda viktigere? mvh Ulv Hei, Ulv. Takk for veldig hyggelig og fyldig kommentar ! Mitt første digitale systemkamera var også Canon, - EOS 20D. Så ble det Nikon D700 før Panasonic GH1 / GH2 / GH3 (... mangeårig videointeresse). Med Nikon D800 i sommer opplevde jeg at motiver jeg tidligere hadde slitt med, - som f. eks. fugler i flukt, ble til brukbare / bra bilder, og kameraets layout / ergonomiske utforming passer meg utmerket. Panasonic GH3 blir fortsatt brukt flittig, men i all hovedsak til stasjonære motiver. Begge kameraene er nok "keepers". Men som du er inne på, - Nikon'ens bildefiller gjør innhogg i laptop'ens lagringsplass, så rydderutinene er lagt om. Men eksterne lagringsdisker koster lite for tiden, og dette er ikke noe egentlig problem, - men jeg var litt bekymret da jeg kjøpte kameraet. Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Kai PetterJohansen. Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Det var et flott bilde Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Det var et flott bilde Albert. Hei, Kai Petter. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Dette var ett flott bilde av gråmåken. Det glassklare blikket fanger meg umiddelbart, godt å se på, både med farger, lys/skyggespill og ikke minst plasseringen i bildeflaten .... liker :-) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Dette var ett flott bilde av gråmåken. Det glassklare blikket fanger meg umiddelbart, godt å se på, både med farger, lys/skyggespill og ikke minst plasseringen i bildeflaten .... liker :-) Hei, Anita. Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hei Albert.. Tar man en kikk over bildene du har lagt inn her, så får man også et bilde av deg, og hvilken tålmodighet og iver du må ha.. Bildene av fugler i flukt, store fugler og små, er alle et imponerende stykke arbeid, De som prøver å fotofange fugler i flukt, vet hvor vanskelig det er å få et vellykket resultat, og forstår da hvor mye tid og tålmodighet det krever. Du gir også oppmuntring, og tilbakemelding til de fleste som legger inn bilder her inne, og bruker nok lang tid også på dette. Tror de fleste setter stor pris på det. Takk for alle de flotte bildene du viser oss, men også for alt arbeid du legger ned , ved å gi andre oppmerksomhet. Hilsen Lisbeth. PS. Har PCM blitt syk? Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Hei Albert.. Tar man en kikk over bildene du har lagt inn her, så får man også et bilde av deg, og hvilken tålmodighet og iver du må ha.. Bildene av fugler i flukt, store fugler og små, er alle et imponerende stykke arbeid, De som prøver å fotofange fugler i flukt, vet hvor vanskelig det er å få et vellykket resultat, og forstår da hvor mye tid og tålmodighet det krever. Du gir også oppmuntring, og tilbakemelding til de fleste som legger inn bilder her inne, og bruker nok lang tid også på dette. Tror de fleste setter stor pris på det. Takk for alle de flotte bildene du viser oss, men også for alt arbeid du legger ned , ved å gi andre oppmerksomhet. Hilsen Lisbeth. PS. Har PCM blitt syk? Hei, Lisbeth. Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! Å fotografere fugler i flukt krever stort sett bare tålmodighet i tredje potens, konsentrasjon, evne og vilje til å tåle kulde og belastningssmerter etter timer i nesten urørlig tilstand, - og kamera. PCM er for så vidt syk, - selskapssyk, og savner sikkert oppmerksomhet, - men det går nok over ... Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hei Albert. Et fint måkebilde og ønsker deg en.... ...riktig God helg !!!!! Med hilsen Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Hei Albert. Et fint måkebilde og ønsker deg en.... ...riktig God helg !!!!! Med hilsen Leif Hei, Leif. Takker så mye for hyggelig kommentar, - riktig God Helg til deg, også ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Virkelig flott skudd! ... og så er jeg så hjertens enig med det Lisbeth skriver..... Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Virkelig flott skudd! ... og så er jeg så hjertens enig med det Lisbeth skriver..... Hei,, Torhild. Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar, - det er inspirerende / motiverende, - og ofte lærerikt, å få tilbakemeldinger ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg