Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke, ingenting skjer

Anbefalte innlegg

Specs:

OCZ MODXSTREAM PRO 500 WATT PSU
NZXT MIDITOWER SOURCE 210 ELITE ATX BLACK
KINGSTON HYPERX GENESIS GREY 8GB 1600MHZ DDR3 CL9 XMP (2X4GB)
INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
ASUS P8H61-V B3 H61 S-1155 ATX
ASUS GEFORCE GTX 560 TI 448 DCII 1280MB PCI-E DVI/HDMI

Ingenting skjer når jeg trykker på powerknappen.

Jeg har prøvd å koble sammen de to pinnene powerknappen bruker med skje uten noen reaksjon og har prøvd å bruke resetknappen istedenfor powerknappen uten suksess. Har også prøvd å boote uten GPU og med kun en ram brikke.

Skjermkortet og hovedkortet lyser og om jeg skrur på GPU boost switchen på hovedkortet lyser den også.

PCen har funket fint i nesten to år før dette. Vet ikke om det kan ha noe å si, men sist jeg skrudde av PCen gjorde jeg det ved å holde inne power switchen.

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å jumpstarte PSU? Koble grønn til sort ledning på ATX-kontakten. Lurt å koble PSU fullstendig fra PC før du prøver dette.

Vet ikke om jeg har noe å koble med, finner ingen ståltråd eller noe i hvertfall, men PSUen burde vell funke siden det er lys på hovedkortet?

Se på ledninga for prosessorvifta. Hvis prosessorvifta ikke går starter ikke PC.

Ledningen sitter godt.

Lenke til kommentar

Heh... Men går vifta løst rundt ? Der er en sensor som sjekker at prosessoren får kjøling. Så alle (tre?) ledningene må være ok. og riktig koblet.

Redigert:

Du kan også herpa en sikring.

Før i tida tok enkelte ut BIOS- batteriet fra hovedkortet for å tappe ut grums derfra. Egentlig så var der en jumper som blei flytta et hakk i noen sekunder for å nulle BIOS, og etterpå startet maskina..

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Ingenting skjer når jeg trykker på powerknappen, verken CPU viften eller de kabinett viftene spinner. Har nå også prøvd å fjerne CMOS batteriet uten noe hell. CPU viften er koblet riktig og det er ingen synlige skader på ledningene.

Lenke til kommentar

Maskinen tvangsstoppet ikke, den brukte bare lang tid på å gå i ventemodus eller hibernering så jeg skrudde den bare av istedenfor. Tastatur og skjerm er koblet i, både HDMI, DVI og USB tastatur, har ikke noe PS2 tastatur

Prøvd å jumpstarte PSU? Koble grønn til sort ledning på ATX-kontakten. Lurt å koble PSU fullstendig fra PC før du prøver dette.

Prøvde nettopp dette, da skjedde ting, vil det si det er hovedkortet som er ødelagt?

Endret av milze
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøvde litt videre nå, om jeg fjerner CMOS batteriet og flytter på jumperen som ligger over led lyset setter den i gang med noe som høres ut som booting, men får ikke noe bilde på skjermen. Det kan sikkert være fordi jeg er koblet via iGPU, får ikke testet med videokortet plugget i fordi det blokkerer for jumperen. Power switchen funker til å skru av PCen, men ikke til å skru på igjen etter den er skrudd av.

Vil alt dette si det er HK som er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...