pingubim1 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Hei! Lurer bare på om en internett kabel som ligger ute kan bli påvirket av snø (altså, kabelen funker dårligere om den ligger ute). Er veldig usikker siden en venn av meg som er veldig god med data ting og sånt sier at det gjør det, men selv tror jeg ikke noe på det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Ikke før det blir brudd i den. Enten ved at noen tar den med snøfræseren, spaden eller brøyteskjæret eller ved at tela knekker den hvis den er gravd ned. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Fuktighet inne i kabelen er ikke bra, men kulde er faktisk bare en fordel. Det skyldes at motstanden i kabelen blir lavere ved kuldegrader. En vanlig nettverkskabel vil yte 1000Mbit på inntil 100m, uansett om det er 100 minus eller 50 pluss. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Har hatt en liggende ute i snart 4 år, igjennom tykt og tynt uten noe problem. Den har fungert 100% fra dag 1 til nå, selv igjennom en uheldig knekk i vinduene. Optimalt er det ikke, men når det ikke fins andre alternativ må man. 1 Lenke til kommentar
pingubim1 Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Takk for svar! Var akkurat det jeg tenkte meg til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå