Gå til innhold

Militær og fritak.


NoNavn

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har sendt inn et brev om fritak fra militæret, men den ble ikke godkjent.
Derfor jeg søkte om fritak, er fordi vi har en del problemer i familien, og at vi er en mindre person i vår familie ( det er ikke det at jeg ikke har lyst å gå i militæret, men at det ikke lar seg gjøre. ).

Så nå er spørsmålet mitt, om det er noen av dere som har innspill eller ting jeg kan prøve, for å få slippe militæret.

Tusen takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har sendt inn et brev om fritak fra militæret, men den ble ikke godkjent.

Derfor jeg søkte om fritak, er fordi vi har en del problemer i familien, og at vi er en mindre person i vår familie ( det er ikke det at jeg ikke har lyst å gå i militæret, men at det ikke lar seg gjøre. ).

 

Så nå er spørsmålet mitt, om det er noen av dere som har innspill eller ting jeg kan prøve, for å få slippe militæret.

 

Tusen takk på forhånd.

Du må følge regelverket. Ergo, dra til sesjon og forklar situasjonen din der.

 

Det er ikke så vanskelig å slippe unna, spesielt ikke om du har en god grunn. Men du må tørre å si ifra, og beskrive problemene som langt verre enn de er. Jeg ble forsatt regnet som tjenestedyktig, men ble aldri kalt inn.

 

Og jeg hadde absolutt ingen ekte grunner til å ikke gå til militæret.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Du må følge regelverket. Ergo, dra til sesjon og forklar situasjonen din der.

 

Det er ikke så vanskelig å slippe unna, spesielt ikke om du har en god grunn. Men du må tørre å si ifra, og beskrive problemene som langt verre enn de er. Jeg ble forsatt regnet som tjenestedyktig, men ble aldri kalt inn.

 

Og jeg hadde absolutt ingen ekte grunner til å ikke gå til militæret.

Skal jeg da, gå til der jeg hadde min sesjon del 2, tenker du?

Lenke til kommentar

Skal jeg da, gå til der jeg hadde min sesjon del 2, tenker du?

Det er to deler?! Ikke stol på meg 100%, men følg regelverket og gjør som de ber om. Som de fleste institusjoner er de ikke spesielt fleksible, og vil bli irriterte om du ønsker særbehandling.

 

Det viktigste er at du viser på sesjon at de ikke vil trenge deg i militæret.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det er to deler?! Ikke stol på meg 100%, men følg regelverket og gjør som de ber om. Som de fleste institusjoner er de ikke spesielt fleksible, og vil bli irriterte om du ønsker særbehandling.

 

Det viktigste er at du viser på sesjon at de ikke vil trenge deg i militæret.

Ah shit...

Jeg sa jo at jeg ville inn, på min sesjon, men da var jeg ikke klar over at vi kom til å få det så tungt her hjemme, som det er nå.

Og alt jeg ønsker nå, er å IKKE komme inn.

Lenke til kommentar

Ah shit...

Jeg sa jo at jeg ville inn, på min sesjon, men da var jeg ikke klar over at vi kom til å få det så tungt her hjemme, som det er nå.

Og alt jeg ønsker nå, er å IKKE komme inn.

Jeg misforsto sitiasjonen, trodde ikke du hadde vært på sesjon. Du har gjort hva du kan gjøre og de er ikke interesert i å evaluere deg igjen. Trolig vil du aldri bli kalt inn på grunn av det brevet, så slapp av.

 

Om du blir kalt inn, så må du møte opp på innryksdagen og da har du en ny sjanse til å bevise at du ikke er klar for militæret.

Lenke til kommentar

Du er fuck'ed... om du ikke vil juge på deg noe da. Da er det veldig lett å slippe unna. :)

En klassiker er psykiske problemer: Legg ut om vordan du er veldig deprimert og at du tenker mye på å skade deg selv og/eller andre og du sitter på flyet hjem før du har fått pakket fram tannbøsten

Lenke til kommentar

Skulle du ikke komme deg unna før, og du ikke er spesielt flink til å spille på deg psykiske problemer, så kan du vente til dagen dere skal vaksineres og fortelle at du av personlig overbevisning ikke tar vaksiner. Spør de hvorfor så kan du bare fortelle at du har en generell mistillit til legemiddelindustrien og at du ikke stoler på stoffene som finnes vaksinene. Uten disse vaksinene vil ikke Forsvaret ha ansvaret for deg i felten, og du får da ikke fullført rekruttskolen, hvilket betyr at du blir dimittert.

Endret av KEBABavSVIN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er utrolig dårlig til å juge, men alltids verdt et forsøk.
Men er det ikke noe jeg kan gjøre, FØR datoen jeg skal inn. Føler visst jeg skulle juge om min psykiske helse, så vil det bite meg i ræva senere i livet.

Endret av NoNavn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...