Lycantrophe Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Da er det jo bare å drikke de da, men det er på kanten å anbefale Famous Grouse og JW Red og Green. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 The famous grouse er jo god, det samme er glenfiddich. Johhnie Waler har også en god del gode.Nei. Syns de smaker godt jeg. Forslag til noe bedre jeg kan prøve? Ikke noe galt med blended og Glenfiddich, bare det at det er litt nybegynner whisky. Jeg takker ikke nei dersom noen byr meg på slikt, eller jeg får i gave. Lycan er litt snobbete i stilen, men det skal bli spennende å se hva han foreslår.... 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Til han? Jura (Superstition) for litt excitement, ellers Glenlivet (pris+mild) eller Glengoyne. Endret 23. oktober 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Whisky er laget i Scottland (Scotch whisky). Whiskey derimot kan bety at det er laget hvor som helst i verden (Irland, USA etc). Selv foretrekker jeg Whisky, og da går det som regel i Macallan. Endret 23. oktober 2014 av AnthonyEdwardS 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Dersom man har sjangsen til å handle Taxfree eller på Systemet så vil jeg anbefale en meget god whisky som heter Glen Garioch 12. Den er hele 48% og trenger en god slump vann. Dersom den får nok vann så er den veldig mild og søt og rund, nesten som en tradisjonell Cognac. Den er også meget kompleks samtidig som den er mild. Den er forøvrig også ikke kuldefiltrert noe som er et tegn på kvalitet og håndgjort/nøye/crafted. Endret 23. oktober 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 hva er den beste whiskyen de har på polet? skal bare kjøpe en for å ha på hylla, og ta en slurk i ny og ne. helst en litt mild type. Hvis du skal ha en mild og god whisky (IKKE RØKT) så anbefaler jeg Glengoyne 10 year old. Virkelig god. Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Jeg var veldig glad i Famous Grouse før, men den er strengt tatt en "forbrukswhisky", fin å ha som fylla-drivstoff Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Tullamore Dew 12 år er god og mild blended irsk whiskey. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Tullamore Dew er fin hvis du liker smaken av legekontor. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Jeg gleder meg til å "ta høl på" en Glenlivet Master Distillers Edition jeg plukket med meg i fjor en gang. Men må bli ferdig med en Woodford Reserve først. (Slett ikke verst, med tanke på opprinnelsesland ...) Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Jeg liker forholdsvis milde, runde whiskyer uten peat. Fra polet: Glenlivet Nadurra. Rimelig og god på smak. Alltime favorite: Tomintoul 1976 Endret 8. mars 2016 av WonderStivi Lenke til kommentar
Kortspilleren Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Bulleit Kentucky straight bourbon er en fin en Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Ikke overse japansk whisky. Utvalget er ikke stort på norske pol - vanligvis kun Nikka og Yamazaki - men når det kommer til å ha en rund smak (jeg får inntrykk av at det er hva du er ute etter) som fortsatt er ganske rik så synes jeg disse er gode valg. De ligger på rundt 500-600. Jeg er ingen ekspert, men jeg kjøper og drikker en del whisky og en del av de Islay-whiskyene (Ardbeg, Laphroaig mfl.) som anbefales tror jeg ikke egner seg som gateway drugs. Jeg ble først servert en Islay etter å ha smakt en del tammere whiskyer og synes det var spennende, men hvis jeg hadde begynt med disse tror jeg den sterke smaken av røyk og sjøgress kunne vært avskrekkende. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Polet selger endel whisky i 200ml flasker. De synes jeg er veldig greie når man skal forsøke seg litt frem, så slipper man å kjøpe hele flasken. Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Liker egentlig ikke whisky for å drikke bart, men hvilken whisky passer best til Irish coffee av det de har på polet? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jameson er fin til det. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Tullamore Dew er fin hvis du liker smaken av legekontor. 12 aaringen er god, den vanlige er grei til isbiter og irish cofee. Jeg vil si 12 aaringen av TD er en av de bedre 12 aaringene jeg har smakt, sammen med Bunnahabhain 12 single malt.... Jim Murray er veldig enig med meg...... Endret 24. april 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå