Gå til innhold

God whisky på polet

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The famous grouse er jo god, det samme er glenfiddich. Johhnie Waler har også en god del gode.

Nei.

Syns de smaker godt jeg. Forslag til noe bedre jeg kan prøve?

Ikke noe galt med blended og Glenfiddich, bare det at det er litt nybegynner whisky. Jeg takker ikke nei dersom noen byr meg på slikt, eller jeg får i gave. Lycan er litt snobbete i stilen, men det skal bli spennende å se hva han foreslår....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom man har sjangsen til å handle Taxfree eller på Systemet så vil jeg anbefale en meget god whisky som heter Glen Garioch 12.

Den er hele 48% og trenger en god slump vann. Dersom den får nok vann så er den veldig mild og søt og rund, nesten som en tradisjonell Cognac. Den er også meget kompleks samtidig som den er mild.

Den er forøvrig også ikke kuldefiltrert noe som er et tegn på kvalitet og håndgjort/nøye/crafted.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

hva er den beste whiskyen de har på polet? skal bare kjøpe en for å ha på hylla, og ta en slurk i ny og ne. helst en litt mild type.

Hvis du skal ha en mild og god whisky (IKKE RØKT) så anbefaler jeg Glengoyne 10 year old. Virkelig god. 

Lenke til kommentar

Ikke overse japansk whisky. Utvalget er ikke stort på norske pol - vanligvis kun Nikka og Yamazaki - men når det kommer til å ha en rund smak (jeg får inntrykk av at det er hva du er ute etter) som fortsatt er ganske rik så synes jeg disse er gode valg. De ligger på rundt 500-600.

Jeg er ingen ekspert, men jeg kjøper og drikker en del whisky og en del av de Islay-whiskyene (Ardbeg, Laphroaig mfl.) som anbefales tror jeg ikke egner seg som gateway drugs. Jeg ble først servert en Islay etter å ha smakt en del tammere whiskyer og synes det var spennende, men hvis jeg hadde begynt med disse tror jeg den sterke smaken av røyk og sjøgress kunne vært avskrekkende.

Lenke til kommentar

Tullamore Dew er fin hvis du liker smaken av legekontor.

12 aaringen  er god, den vanlige er grei til isbiter og irish cofee.

Jeg vil si 12 aaringen av TD er en av de bedre 12 aaringene jeg har smakt, sammen med Bunnahabhain 12 single malt....

Jim Murray er veldig enig med meg......

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...