Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 hva er den beste whiskyen de har på polet? skal bare kjøpe en for å ha på hylla, og ta en slurk i ny og ne. helst en litt mild type. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg har ikke særlig peiling på whisky, men husk at du kan bestille varer til polet. Da blir plutselig utvalget veldig mye større. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Tipper du får like mange forskjellige svar som det finnes whisky-typer Personlig så liker jeg Ardbeg når jeg skal ha en kraftig smak.. f.eks. Uigeadail. Eller en Isle of Jura .. f.eks. Prophecy om jeg skal ha noe mildt. Det er du som må bestemme hvilken whisky du liker så test litt forskjellig når du er ute på byn. Og skal du kjøpe noe litt bedre og dyrere så handler du det i utlandet da norske alkoholavgifter er hinsides all fornuft. 1 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Glengoyne er knall sånn sett, de bruker ikke røykmalt, så det blir mildt og godt. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Og skal du kjøpe noe litt bedre og dyrere så handler du det i utlandet da norske alkoholavgifter er hinsides all fornuft. Alkoholavgiften går faktisk på antall ml alkohol, ikke pris, da... men ja, de er høye. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg er veldig glad i Caol Ila 12 y/o. Flytter forøvrig tråden til riktig kategori. Lenke til kommentar
Smas90 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 En mild: Dalwhinnie En røykfull: Laphroaig quarter cask Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Andre milde whiskyer er 12-åringene til Glenlivet og Glenfiddich. Eventuelt kan du kikke på bourbon også. Jeg bruker f.eks. Maker's Mark når jeg lager en Old Fashioned, og den er veldig mild - men da er vi over på whiskey og ikke whisky. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Glenlivet og Highland Park er begge milde, men gode whiskyer som etter min mening gir veldig mye for pengene. Glenfiddich er også kjent for å være en meget god og mild whisky, men for meg personlig er det ingen favoritt. Ingen av disse kan imidlertid kalles for det beste de har på polet, men for en nybegynner som ikke vet helt hva han liker er dette en fin start uten å måtte knuse sparegrisen. Selv er jeg veldig glad i Ardbeg sine, men disse går ikke under kategorien mild. Endret 9. november 2013 av Sentenza Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Helt enig, for en nybegynner er det lite poeng i å kjøpe whiskyflasker til over tusenlappen for å prøve seg frem. Ville mye heller startet med noen yngre whiskyer og forsøkt å spisse det litt inn på hva man liker. Trådstarter: Har du smakt noe whisky tidligere? Isåfall, hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 har ikke smakt noe særlig tidligere.hva er forskjell på whisky og whiskey? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Whiskey er fra Irland. Om det er noen andre forskjeller enn det, veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Det er bare to måter å stave det samme ordet på. Talisker 10 y.o. er et utmerket sted å begynne. En fullverdig skotsk single malt med alt det medfører, uten å være overdrevet på noen måte. Rund og god. Endret 9. november 2013 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Talisker 18 har jeg, skal vist være sykt god. Men den selges ikke lenger i Norge. Fikk kjøpt den av en kamerat. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Bunnahabhain 12 er mild og god, Det samme kan man si om Caol Ila Destillers Edition. Synes disse banker de fleste andre milde whiskyer. Jeg liker Glenlivet også... Dersom du drar på Systembolaget så får du Glenlivet 21 og Glengoyne 21 for litt over 900 svkr blir for den dyreste 851 norske kroner. Veldig mildt og veldig gammelt.. og ikke altfor dyrt... Endret 23. oktober 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Har en flaske Jameson stående. Liker den. Mild og fin. Tullamore dew er også mild og god. Synes Red label er for sterk og for mye røyksmak. Famous grouse er grei, samme med Jack daniels. Anbefaler Jameson til de som vil ha en mild og god whisky. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 The famous grouse er jo god, det samme er glenfiddich. Johhnie Waler har også en god del gode. Lenke til kommentar
00spartan1 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Kommer an på prisklasse og smak... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 The famous grouse er jo god, det samme er glenfiddich. Johhnie Waler har også en god del gode.Nei. 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 The famous grouse er jo god, det samme er glenfiddich. Johhnie Waler har også en god del gode.Nei. Syns de smaker godt jeg. Forslag til noe bedre jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå