Gå til innhold

God whisky på polet

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

hva er den beste whiskyen de har på polet? skal bare kjøpe en for å ha på hylla, og ta en slurk i ny og ne. helst en litt mild type.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du får like mange forskjellige svar som det finnes whisky-typer :)

Personlig så liker jeg Ardbeg når jeg skal ha en kraftig smak.. f.eks. Uigeadail. Eller en Isle of Jura .. f.eks. Prophecy om jeg skal ha noe mildt.

Det er du som må bestemme hvilken whisky du liker så test litt forskjellig når du er ute på byn. Og skal du kjøpe noe litt bedre og dyrere så handler du det i utlandet da norske alkoholavgifter er hinsides all fornuft.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Glenlivet og Highland Park er begge milde, men gode whiskyer som etter min mening gir veldig mye for pengene. Glenfiddich er også kjent for å være en meget god og mild whisky, men for meg personlig er det ingen favoritt.

Ingen av disse kan imidlertid kalles for det beste de har på polet, men for en nybegynner som ikke vet helt hva han liker er dette en fin start uten å måtte knuse sparegrisen.

Selv er jeg veldig glad i Ardbeg sine, men disse går ikke under kategorien mild.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Helt enig, for en nybegynner er det lite poeng i å kjøpe whiskyflasker til over tusenlappen for å prøve seg frem. Ville mye heller startet med noen yngre whiskyer og forsøkt å spisse det litt inn på hva man liker.

Trådstarter: Har du smakt noe whisky tidligere? Isåfall, hva?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Bunnahabhain 12 er mild og god, Det samme kan man si om Caol Ila Destillers Edition. Synes disse banker de fleste andre milde whiskyer. Jeg liker Glenlivet også...

Dersom du drar på Systembolaget så får du Glenlivet 21 og Glengoyne 21 for litt over 900 svkr blir for den dyreste 851 norske kroner.

Veldig mildt og veldig gammelt.. og ikke altfor dyrt...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har en flaske Jameson stående. Liker den. Mild og fin. Tullamore dew er også mild og god. Synes Red label er for sterk og for mye røyksmak. Famous grouse er grei, samme med Jack daniels. Anbefaler Jameson til de som vil ha en mild og god whisky.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...