BirgerCaC Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg har jobbet endel med kroppen i det siste og jeg ser på det som "styrketrening". Nå er jeg støl i armer og mage. Er det bra å være støl? Jeg har en gang hørt at det er bra å være støl for de blir muskelfibere rivd fra hverandre og det er derfor man har vondt og når kroppen reparerer disse så får du mer muskler. Stemmer dette? I såfall. Er det bra å være støl etter trening og er det ett tegn på st det dannes muskler? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Tja, det hørtes ut som den forklaringen jeg også har fått. Flere ganger. Og det virker i og for seg logisk nok, så går ut fra det. Det betyr vel ellers også at det er en øvelse/muskler du ikke har trent/belastet like hardt på en stund. Ikke akkurat unormalt i starten av et nytt treningsprogram, eller at man starter opp trening igjen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Ok, så da kan jeg regne med at jeg har gjort det bare når jeg blir støl? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Nei, det betyr ikke nødvendigvis at du har trent godt. Det betyr bare at aktiviteten er uvant for kroppen. Med litt oppvarming og jevn trening vil du merke at du ikke blir støl lenger, selv om du blir sterkere. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Du har slitt på sener, noe som kan være godt dersom du er utrent, se på det som uttøying. Hverken bra eller dårlig når du har trent litt, men du kan trene med teknikk som ikke gir deg stølhet i samme grad. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Ok, men noen som vet hvor kjapt man kan gå ned i muskelmasse hvis man ike bruker musklene? Musklene forsvinner ikke på ett blunk liksom, og ikke når man er ung? Skal mye til ? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Du har et underlig fokus på å ikke trene, eventuelt miste muskelmasse? Vil du ikke heller opprettholde og bygge på musklene dine framfor å miste dem? :o Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Gidder ikke å bruke tid på å bygge muskler... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Styrken i musklene forsvant gruelig raskt. Etter militæret så tok et par måneder med studering å halverte antall push-ups jeg klarte, om ikke mer. Muskelmassen forsvant nok noe saktere, og etter rundt et års tid så var jeg tilbake til "standard" som jeg da var før jeg gikk inn i militæret. Og selvsagt, dette var da MED noe trening, dog langt fra like bra kosthold og like mye som jeg hadde i army'n. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Det er vanskelig å si hvor lang tid det tar før musklene forsvinner. Det kommer an på hvor mye aktivitet du er i, kostholdet ditt og ikke minst hvilket nivå du er på. Petter Northug, for eksempel, kan nok ikke gå lenge uten trening før formen blir betydelig dårligere. (Selv om "dårlig" for ham er bedre enn toppformen til folk flest.) For Petter Northug er det riktignok kondisjonen som er avgjørende og ikke styrke eller muskelmasse, men poenget er det samme. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Stølhet er kroppen sitt lille what the fuck sjokk, etterhvert så den venner seg til det så går det over til en viss grad i vertfall :-) Helt normalt for nybegynnere. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Det er vanskelig å si hvor lang tid det tar før musklene forsvinner. Det kommer an på hvor mye aktivitet du er i, kostholdet ditt og ikke minst hvilket nivå du er på. Petter Northug, for eksempel, kan nok ikke gå lenge uten trening før formen blir betydelig dårligere. (Selv om "dårlig" for ham er bedre enn toppformen til folk flest.) For Petter Northug er det riktignok kondisjonen som er avgjørende og ikke styrke eller muskelmasse, men poenget er det samme. Det har også veldig mye med hvorvidt du ligger oppmot ditt topp potensial, dersom Northug ligger på sofaen i 3 måneder og bare spiser first price nudler så er ville han ha lidd ett mye større formtap enn viss jeg hadde gjort det. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Ok, jeg gidder ikke p bruke tid på å bygge msukler, men jeg tenker da på da jeg jobber med tungt arbeid og lignende. Men uansett. Stølhet er da et tegn på at jeg bygger muskler og dermed så er det jeg lurer på ok. Tusen takk for help! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Ok, jeg gidder ikke p bruke tid på å bygge msukler, men jeg tenker da på da jeg jobber med tungt arbeid og lignende. Men uansett. Stølhet er da et tegn på at jeg bygger muskler og dermed så er det jeg lurer på ok. Tusen takk for help! Moderert sannhet, kroppen trenger også en viss næring for å bygge muskler. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Ja, det vil jeg ikke si er noe problem med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå