Ida Oftebro Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Hvorfor er vi så redde for Google og Facebook når vi gir bort personvernet vårt mot bonuspoeng?Selger personvernet for småpenger Lenke til kommentar
xarum Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 rema 1000 vet nøyaktig hva du spiser til middag er ikke en gyldig grunn til å logge internettakiviteten min. 4 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) rema 1000 vet nøyaktig hva du spiser til middag er ikke en gyldig grunn til å logge internettakiviteten min.Nei, men det er nå et paradoks at man skriker så høyt over at Facebook vet hva slags filmer du liker, men bryr seg døyten om at Kiwi vet at du drikker 2 liter cola til dagen. Endret 8. november 2013 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 rema 1000 vet nøyaktig hva du spiser til middag er ikke en gyldig grunn til å logge internettakiviteten min.Nei, men det er nå et paradoks at man skriker så høyt over at Facebook vet hva slags filmer du liker, men bryr seg døyten om at Kiwi vet at du drikker 2 liter cola til dagen. Men Rema 1000 forteller ikke familien og vennene mine hva jeg kjøpte. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Når jeg først betaler med et Visa-kort som er registrert på meg, så gjør det meg ikke all verden at Coop betaler meg nærmere en tusenlapp i året for å få sende meg relevante tilbud. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 LOL at Nederland ber om mest sporing kan vel ha noe med at de er hubben for det meste av narko til Europa.. Går an å tenke litt , karen kommer en såpass dum uttalelse underminer jo alt annet han sier.. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Nei, men det er nå et paradoks at man skriker så høyt over at Facebook vet hva slags filmer du liker, men bryr seg døyten om at Kiwi vet at du drikker 2 liter cola til dagen. En handlevane er ikke det samme som å snuse i hva du kommuniserer og med hvem. Jeg vil nesten gå så langt som å påstå at handlevaner ikke går under personvern dersom man villig har meldt seg inn i en statistikk. Det er forskjell på et bonuskort som folk kan velge bort og det at en etterretningstjeneste eller rettighetsorganisasjon spionerer på store mengder privatpersoner. Matthew Prince har et poeng når han sier at folk flest har et inkonsekvent forhold til personvern, men sammenligningen han gjør er bomskudd. 1 Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg tviler på at personvernet står fremst i panna på de folka som ukritisk laster ned apper, har allverdens bonuskort, eller som legger ut feriebilder av sine halvnakne barn på facetube. Det er de andre folka; de som ikke gjør slikt, som er opptatt av personvern. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg