Mattamatikk Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Har du bygd lego og puslet puslespill som liten, og føler du har en nogenlunde forståelse på forskjellen mellom informasjon/data og strøm/spenning, så skal dette gå helt fint 3 regler: 1. - IKKE ØDELEGG NOE (bøyde CPU-pins er en klassiker) 2. - Ting skal som regel ha 2 ting; datakabel og strømkabel. CPU og minne får dette fra samme kontakten, mens en harddisk trenger strøm fra strømforsyningen, og en datakabel til hovedkortet. 3. - En datamaskin er som et puslespill. Ting passer som regel bare et sted. Og når du først kommer til selve byggingen; For all del, ikke glem mutterne som skal mellom kabinettet og hovedkortet. Disse må inn, hvis ikke risikerer du å kortslutte hovedkortet og i verste fall ødelegge det. (PS: I noen kabinetter er halvparten eller alle ferdig montert. Ta en sjekk, dobbeltsjekk og sjekk en gang til.) takker og bukker for tips. Men her et annet spørsmål. Hva med amd og ati? Billigere enn intel og nvidia, er det bedritent eller er det et ok alternativ? Endret 9. november 2013 av Mattamatikk Lenke til kommentar
dbass Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Etter min mening er AMD (ati er blitt kjøpt opp av AMD og heter nå også AMD) er et ok alternativ for den som ikke har allverdens med penger å bruke. AMD skjermkort ligger nokså tett oppunder Nvidia, mens AMD ligger et godt stykke bak Intel, derav også prisen. En 8 kjerners 3GHz fra AMD er ikke nødvendigvis raskere enn en 4 kjerners 2,8GHz fra Intel i alle bruksområder. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Det er enkelt å sette inn et lydkort senere og det trekker så lite strøm at det aldri blir noe problem. Lenke til kommentar
Mattamatikk Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Noen som kunne gitt meg et amd - radeon oppsett til rundt 8-9000? Lenke til kommentar
Mattamatikk Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 amd 8k.jpg int-amd 8,5k.png Tusen takk. Lenke til kommentar
ehagen Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Hallo. Kan noen sette opp en "best mulig" pc til gaming der budsjettet helst er 6000 og 7000 er taket.. har ingen forkjærlighet for noen merker, vil bare ha minst mulig tull og mest mulig for pengene trenger ikke skjerm, mus eller tastatur På forhånd takk for tilbakemelding Endret 12. november 2013 av ehagen Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Forslag fra Dustin home: Lenke til kommentar
ehagen Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Tusen takk. Jeg trenger bare å nå å få bekreftet om dette er "alt jeg trenger".. Jeg har kabinett jeg er fornøyd med for nå.. noen som kan kikke over å bekrefte at dette er et bra kjøp til 6000kr? hva med støy på denne maskinen? trenger ikke å være helt stillegående, men er lei av min støvsuger... Lenke til kommentar
dbass Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Burde være helt ok den der Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det er alt du trenger. Du kan eventuelt bytte ut kabinett og HDD med SSD http://www.dustinhome.no/product/5010660007/kingston-ssdnow-v300-120gb-ssd-7mm-sata-600-mlc/ Dette er et rimelig stillegående bygg, men hvis vifter i ditt gamle kabinett støyer vil det ikke hjelpe mye. Lenke til kommentar
ehagen Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 takker meget for inputs, går for dette jeg da Lenke til kommentar
ehagen Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) oppfølgings spm. Er denne pakken bare å "sette sammen" å bruke, eller vil jeg trenge mere ting som feks kjølepasta og slike ting? eller som over? sett sammen å bruk--- Og hva slags operativsystem? skal ha windows7 pro, 64 eller 32bit? takk Endret 25. november 2013 av ehagen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 du trenger ikke lydkort kjøp heller et bedre i intregrert i HK (Hovedkortet) .Men ønsker du veldig bra lyd så kan du jo sefølgelig gå for et eksternt Lenke til kommentar
dbass Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 du trenger ikke lydkort kjøp heller et bedre i intregrert i HK (Hovedkortet) .Men ønsker du veldig bra lyd så kan du jo sefølgelig gå for et eksternt Jeg ahr innebygget SupremeFX og syns dette er søppel. Det er vel også noe av det beste man får som integrert lydkort tror jeg. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Ja... Smak og behag, Har ikke noe problemer med mitt z77a gd-65 gaming HK og 10kr høytalere Lenke til kommentar
dbass Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 oppfølgings spm. Er denne pakken bare å "sette sammen" å bruke, eller vil jeg trenge mere ting som feks kjølepasta og slike ting? eller som over? sett sammen å bruk--- Og hva slags operativsystem? skal ha windows7 pro, 64 eller 32bit? takk Beklager for sent svar, men så ikke denne posten. Det skal være å bare sette sammen, kjølepasta følger med kjøleren. Du ønsker 64-bit. Det finnes ingen verdens grunn til å kjøpe 32-bit windows 7 i dag. Velger du 32-bit kan du like så godt kaste ut 6 av 8GB RAM som er satt opp, da 32-bit ikke får brukt mer enn 4 GB RAM, og skjermkort(ene) som er satt opp har alle 2GB VRAM. Dette er begrensninger i 32-bit, da 2^32 er 4 294 967 296, som ikke er mer enn 4GB. Omtrent alle komponenter som kjøpes i dag støtter 64-bit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå