AnonymDiskusjon Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Hei, jeg har et problem.... jeg har en date som er supersnill, men jeg liker ikke å bli kysset på av han.... Jeg er utrolig lei meg for det, for jeg synes han er en helt fantastisk snill person, men når han hele tiden vil kysse så blir det for mye for meg..... Jeg gikk å møtte en annen for å sjekke opp i følelsene mine... Vet det var dumt... men jeg har ikke lovet han andre noe.... Og jeg føler at han er feil når jeg ikke føler for den kyssingen, men nå sitter jeg her med dritdårlig samvittighet og er sint på meg selv..... Lurer på om jeg skal dumpe begge to, og bare si til alle at jeg er på jorde og ikke klar.....Men jeg føler tiltrekning for han andre men han kjenner jeg ikke... Men synes selv at jeg er en drittsekk som ikke lot det gå litt tid før jeg traff en ny en og avsluttet det skikkelig med han andre først... Kanskje jeg skal presse meg til å være i forhold med han jeg ikke føler for å kysse?.... For han er jo snill.. men holder det... Hva sier dere? Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymous poster hash: e8452...892 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg tror du kan ha behov for å være useriøs og bare surre og rote litt rundt, uten for mye forpliktelser. Hvorfor i det heletatt gå inn i er FORHOLD? Lev livet, rot rundt, men vær ærlig om at du ikke er klar for noe seriøst. Da kan du få det stort sett som du vil, når du vil. Når den som passer til å være i et forhold med dukker opp i livet ditt merker du det nok.Jeg forstår meg ikke på alle som MÅ være i et forhold hele tia, det ER ikke farlig å være singel... 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg forstår meg ikke på alle som MÅ være i et forhold hele tia, det ER ikke farlig å være singel... Jeg har en liten finger på at alle vil mene det er best å være sammen med den rette, framfor random folk/ONS. Av den grunn, hvorfor bruke tid som singel? Singellivet suger jo om du har hatt smakt på det gode livet med en fantastisk partner. 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Kanskje jeg skal presse meg til å være i forhold med han jeg ikke føler for å kysse?.... For han er jo snill.. men holder det... Hva sier dere? Hva ville dere gjort i min situasjon? Hvis du ikke er klar for et forhold, ikke legg deg i et forhold. Samtidig kan det være lurt å gi det litt tid? Liten 1-2 ukers pause fra begge forholdene? Sortere tankene dine, få litt perspektiv. Se om du savner en av de. Har du noen gang likt å bli kysset? Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg tror du kan ha behov for å være useriøs og bare surre og rote litt rundt, uten for mye forpliktelser. Hvorfor i det heletatt gå inn i er FORHOLD? Lev livet, rot rundt, men vær ærlig om at du ikke er klar for noe seriøst. Da kan du få det stort sett som du vil, når du vil. Når den som passer til å være i et forhold med dukker opp i livet ditt merker du det nok. Jeg forstår meg ikke på alle som MÅ være i et forhold hele tia, det ER ikke farlig å være singel... Det er greit å være useriøst og surre rundt visst man er likefram og ærlig om det. Driver man og har forhold med flere stykker blir det bare kaos og sårede følelser for alle involverte. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg har en liten finger på at alle vil mene det er best å være sammen med den rette, framfor random folk/ONS. Av den grunn, hvorfor bruke tid som singel? Singellivet suger jo om du har hatt smakt på det gode livet med en fantastisk partner. Jeg har to ca. seks år lange forhold og noen kortere bak meg. Jeg har hatt både "gode og onde dager", i forhold og som singel. Barn har jeg også. Pr. dags dato er jeg singel og trives VELDIG godt med det. Jeg får vennskap, intimitet og sex i så stor grad som jeg selv ønsker, fordelt på et lite knippe venninner. Jeg har det helt topp sånn og selv om jeg har hatt det veldig bra i forhold føler jeg at JEG har det bedre som singel. Jeg synes det blir helt feil av deg å påstå at "singellivet suger". Du har på ingen måte grunnlag for å påstå dette, gjeldende for verken meg eller TS. Du bør nok endre den til "Jeg synes/for meg". For meg framstår du som en av disse paniske menneskene som ikke er "hele" før de henger om halsen på en partner. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Det er greit å være useriøst og surre rundt visst man er likefram og ærlig om det. Driver man og har forhold med flere stykker blir det bare kaos og sårede følelser for alle involverte. Måten du framsetter "surre rundt og være useriøs" vs "ha forhold" virker for meg kanskje det MOTSATTE værandre, så om du ønsker å sitére meg ser jeg helst at disse to tilstandene ikke nevnes i samme setning. JEG lever et liv med fullstendig åpenhet om at jeg ikke er i noe monogamt forhold. Mine relasjoner, av forskjellig karakter, er klar over og aksepterer at ingen av dem vil ha noe eksklusivt forhold med meg. Jeg lever gjerne en dag eller helg i "kjæresterollen", men når helga er over og besøket gjerne er over er det kyss og klem og "sees snart". Ja, kanskje vi sees snart, eller kanskje ikke. Da har vi i alle fall hatt ei kjempekoselig helg, lagd god mat sammen, kanskje vært en tur på byen, sett litt film og kost oss både sosialt og seksuellt. Det kan godt gå en god stund før det passer for begge å gjenta det og det som skjer i vær våre liv ellers har liten eller ingen innvirkning på vår relasjon. Så går det en tid, før vi igjen treffes og har det toppers sammen... Jeg ser ikke at JEG kan ha det stor bedre... Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 For meg framstår du som en av disse paniske menneskene som ikke er "hele" før de henger om halsen på en partner. "Jeg har en finger" er en annen måte å si "Jeg personlig mener", selv om jeg valgte å påpeke hva jeg 'tror' majoriteten mener. Og du framstår for meg som en som dømmer folk temmelig fort Jeg er singel selv. I mitt siste forhold erfarte jeg at i hvert fall mitt liv, sammen med den riktige partner, er bedre enn singellivet. Den "riktige partner" er ganske vesentlig her. Hvis personen du er sammen med ikke gjør livet ditt bedre enn det du selv kan ha som singel, så er den personen enten ikke den riktige, ellers er du en person som kanskje bør være singel, ja. Der er jeg enig med deg, om det var det du mente. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 "Jeg har en finger" er en annen måte å si "Jeg personlig mener", selv om jeg valgte å påpeke hva jeg 'tror' majoriteten mener. Og du framstår for meg som en som dømmer folk temmelig fort Jeg er singel selv. I mitt siste forhold erfarte jeg at i hvert fall mitt liv, sammen med den riktige partner, er bedre enn singellivet. Den "riktige partner" er ganske vesentlig her. Hvis personen du er sammen med ikke gjør livet ditt bedre enn det du selv kan ha som singel, så er den personen enten ikke den riktige, ellers er du en person som kanskje bør være singel, ja. Der er jeg enig med deg, om det var det du mente. Du har nok rett i at jeg... om ikke "dømmer", så får jeg jo et inntrykk, og det er det jeg gir uttrykk for. Jeg kjenner jo ikke deg, men jeg får jo en oppfatning av deg gjennom det du kommuniserer her (og i andre tråder). Når det gjelder "den riktige" er jeg overbevist om at det er en romantisk illusjon. Jeg tror at flere mennesker kan være "den riktige", men til forskjellige tidspunkg/faser i livet, OG i flere forskjellige former for relasjoner. Jenta som jeg var sååå forelska i som 20-åring behøver slettes ikke å være kompatibel med meg som 30- eller 40-åring. Det betyr ikke at ikke jeg og denne jenta kunne hatt ti god år sammen, men etter all sannsynlighet ville det som alle andre forhold til slutt gå over. Nye forhold eller andre faser i livet kommer og går, og i min verden er det kun i eventyr de lever lykkelige sammen alle sine dager Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Dump han du ikke vil kysse og bli bedre kjent med han du er tiltrukket av. Er ikke snilt å være i et forhold for å være snill, hverken for kyssegutt eller deg selv. Føles ikke som det er noen fremtid der når du er tiltrukket av en annen, det får ikke hjelpe hvor snill han er. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Måten du framsetter "surre rundt og være useriøs" vs "ha forhold" virker for meg kanskje det MOTSATTE værandre, så om du ønsker å sitére meg ser jeg helst at disse to tilstandene ikke nevnes i samme setning. JEG lever et liv med fullstendig åpenhet om at jeg ikke er i noe monogamt forhold. Mine relasjoner, av forskjellig karakter, er klar over og aksepterer at ingen av dem vil ha noe eksklusivt forhold med meg. Jeg lever gjerne en dag eller helg i "kjæresterollen", men når helga er over og besøket gjerne er over er det kyss og klem og "sees snart". Ja, kanskje vi sees snart, eller kanskje ikke. Da har vi i alle fall hatt ei kjempekoselig helg, lagd god mat sammen, kanskje vært en tur på byen, sett litt film og kost oss både sosialt og seksuellt. Det kan godt gå en god stund før det passer for begge å gjenta det og det som skjer i vær våre liv ellers har liten eller ingen innvirkning på vår relasjon. Så går det en tid, før vi igjen treffes og har det toppers sammen... Jeg ser ikke at JEG kan ha det stor bedre... Jeg sier det kan være greit å surre rundt bare man er ærlig om det. Det er jo det du gjør. Litt pussig at du råder trådstarter om å la være å gå inn i "forhold", men når du snakker om deg selv, har du stadige helge-forhold som du selv skriver. Det er tydelig at man kan legge varierende betydning til bak dette ordet. Jeg tenkte egentlig først på stabile kjæreste forhold typen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Forhold er et ord JEG forbinder med noe varig og gjerne eksklusivt ovenfor én person. Det er selvfølgelig mange måter å ha et forhold på, men det er i alle fall det jeg tror er den vanligste oppfatningen.Skal du si at jeg er i noe slags forhold, så er jeg jo i ganske mange samtidig da. Kanskje burde vi snakke om forpliktende og uforpliktende forhold... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Kanskje jeg skal presse meg til å være i forhold med han jeg ikke føler for å kysse?.... For han er jo snill.. men holder det... Hva sier dere? Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymous poster hash: e8452...892 At han er snill vil ikkje være nok i det hele tatt. Skal ett forhold ha noe for seg MÅ begge ha følelser og føle seg tiltrukket av den andre. Det beste du kan gjøre, både for deg sjølv og for ham er å være 100% ærlig og si ting som det er. Noe annet er dødfødt. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Egentlig er det ikke noe problem. Jeg hadde ikke ønsket å bli i et forhold med en som bare syntes jeg var snill, ikke likte å kysse meg, ikke var tiltrukket av meg og attpåtil var tiltrukket av en annen... Prøv å sette deg i hans situasjon. Er best for dere begge om dere legger forholdet dødt og går videre. Det er ikke sikkert st det er lett å ta praten, men det er riktig. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Kanskje jeg skal presse meg til å være i forhold med han jeg ikke føler for å kysse?.... For han er jo snill.. men holder det... Hva sier dere? Hva ville dere gjort i min situasjon? Som flere andre sier, ta gjerne litt tid og tenk over hva du ønsker, men hvis det er slik at du har null følelser for den første gutten, og bare er med ham fordi du føler deg skyldig, at siden han er så snill, så må du være grei tilbake, da er det et problem. Da er det faktisk ikke snilt, men ganske slemt å gi ham forhåpninger. Man kan ikke tvinge seg til å ha et forhold, det kommer bare til å gå dårlig. Da er det mer snilt å være brutalt ærlig, så får dere heller gå hver deres vei og finne noen andre. Det er opp til deg selvfølgelig, har bare delt mine råd. Finner du ut at du har følelser å bygge på, så kan du selvfølgelig prøve. Det må du føle på. Jenta som jeg var sååå forelska i som 20-åring behøver slettes ikke å være kompatibel med meg som 30- eller 40-åring. Jeg skjønner ikke helt den tankegangen der. Klart, hvis dere utviklere dere hver for dere over de 10 årene, så er dere nok ikke like kompatible nei, men det er jo det som er greia med forhold, i et forhold så utvikler man seg sammen, man former hverandre kan man si. Den jenta ville jo ikke være den samme etter 10 år hvis hun var sammen med deg, som hvis hun ikke var det. Det er jo slik med forhold at man må jobbe med det, gi litt og ta litt, og slik formes hun nærmere deg, og du formes nærmere henne, så jo, om du først har funnet en du ønsker å være med så passer dere nok like bra, om ikke bedre, sammen når dere er 30 som da dere var 20. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Eller så går man ganske enkelt videre. HVORFOR skal man leve et helt liv sammen med én person? Jeg oppfatter livet som rikere i forhold til at jeg har hatt flere relasjoner, kontra én eneste én. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Folk er ulike. Noen ønsker å ha et langvarig og dypt forhold. Noen ganger går det ikke som man håper og ting tar slutt, men man kan likevel ha dette ønsket om noe varig. Selv har jeg funnet min "the one" og satser på at det skal vare, men det innebærer også at man må pleie forholdet og jobbe med det . Tror likevel at vi er litt på siden her. Hun lurte forsåvidt på hva hun skulle gjøre ovenfor kyssegutt og tiltrekningsgutt Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hehehe, vi er vel litt flinke til å spore av. Jeg vil i alle fall råde TS til IKKE å gå inn i et forhold hun ikke VIRKELIG ønsker å være i. Det finnes ikke farlig å være singel fram til du finner deg selv i starten på et forhold du har skikkelig lyst til å gå inn i. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Tror vi er enig i at det ikke er fremtid i å være sammen men noen man ikke er tiltrukket av for å være snill fordi de er snill Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Here we go again. And again and again and again 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå