arfa Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Hei jeg går på påbygg etter 2 år på yrkesfag. sliter veldig snittet mitt har gått ned bortimot en karakter, vurderer nå og droppe R1 matte og fysikk 1. fordi det er disse fagene jeg sliter mest med og ta opp disse to fagene høsten 2014. slik at jeg kan fokusere på de andre fagene for å få bedre karakterer totalt. Det jeg lurer på er om dette er noe dere anbefaler og om jeg med dette fortsatt er en del av førstegangsvitnemålskvoten. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Hva har du tenkt å studere? Du trenger ikke verken R1 eller fysikk 1 for å førstegangsvitnemål, men da trenger du et annet fag i stedet. Og du vil naturlig nok ikke få med R1 og fysikk 1 på et førstegangsvitnemål om du først tar det etter 3 år på videregående skole. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Han lurer på om førstegangsvitnemålet blir ødelagt av å utsette R1 og Fysikk 1. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Han lurer på om førstegangsvitnemålet blir ødelagt av å utsette R1 og Fysikk 1. Og det fikk han, eller hun, svar på. Lenke til kommentar
arfa Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 det jeg lurer på er om jeg kan ta fysikk og R1 høsten 2014 og fortsatt være en del av førstegangsvitnemål søkerne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123412 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) det jeg lurer på er om jeg kan ta fysikk og R1 høsten 2014 og fortsatt være en del av førstegangsvitnemål søkerne Nei. Du kan ta R1 og FY1 høsten 2014, og du kan fortsatt være med i førstegangsvitnemålkvoten, men da ikke på studier som krever R1/FY1. Fyller du mer enn 21 år det året du søker faller du automatisk ut av kvoten for førstegangsvitnemål. Endret 8. november 2013 av Slettet+123412 Lenke til kommentar
arfa Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 tusen takk det var dette jeg leita etter fint om noen andre kan bekrefte det han sier Lenke til kommentar
krangel Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptakskvoter/kvote-for-forstegangsvitnemal-.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå