Borger___ Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Ser at når jeg prøver å lagre dokumenter (feks. laste ned fakturaer fra nett som skal inn i faktura-folder) så får jeg ikke velge under kataloger. Jeg skal ha den i en under-folder som ligger i dropbox som heter faktura. Men jeg får kun mulighet til å velge dropbox folderen. Jeg må altså da gå inn i finder og dropbox, og dra den inn i riktig folder i etterkant. Det må jo være mulig å lagre i egendefinert katalog, slik som i windows? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Skal være en knapp med en liten sort trekant på, på "lagre-dialogen", som gir deg mulighet for å browse alle mappene og velge. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Skal være en knapp med en liten sort trekant på, på "lagre-dialogen", som gir deg mulighet for å browse alle mappene og velge. Hmm, gidder du ta skjermbilde? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Du ser den grå firkanten med den sorte trekanten øverst her, som utvider lagringsdialogen. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Du ser den grå firkanten med den sorte trekanten øverst her, som utvider lagringsdialogen. Ah, det har du helt rett i! Jeg overså den. Syns dog plassering av grå firkant hadde vært mer intuitiv ved siden av "hvor" og ikke "arkiver som" , men men. Endret 8. november 2013 av Borger___ Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Ah, det har du helt rett i! Jeg overså den. Syns dog plassering av grå firkant hadde vært mer intuitiv ved siden av "hvor" og ikke "arkiver som" , men men. Igrunn. Men det er endel av det "interfacet" som går igjen i de fleste appene til OS X. Det het Aqua eller Cocoa tidligere, noe sånt. Poenget, man blir vant til det, når man bruker OS X litt mer. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Igrunn. Men det er endel av det "interfacet" som går igjen i de fleste appene til OS X. Det het Aqua eller Cocoa tidligere, noe sånt. Poenget, man blir vant til det, når man bruker OS X litt mer. Hva med når man får denne da? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 ... Du kan velge å lagre filen på maskinen, eller vise den direkte i PDF-programmet Preview. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Du kan velge å lagre filen på maskinen, eller vise den direkte i PDF-programmet Preview. Joda, jeg vet det, men hva skjer når man trykker OK nå (se skjermbilde i forrige post) , jo den lagres automatisk i nedlastingskatalogen. Det jeg lurte på var hvorfor man ikke får samme option som vi snakket om tidligere i tråden, der man trykker på en trekant å får velge hvilken mappe den skal legge seg i.. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg tror nok at det kun er Firefox som har sin egen ikke så bra løsning på det, jeg bruker Chrome og får opp en vanlig lagre vindu når jeg laster ned filer. Du kan jo evt se om det er noe du kan gjør i innstillingene til Firefox. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Firefox aner ikke jeg noe om. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Begynner å bli drit lei FF ja, går mot bytte. Chrome eller Opera? Chrome virker å ha et behagelig grensesnitt, brukte det litt før også på windows maskin.. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Jeg byttet fra FF til Chrome på Mac for kort tid siden. Kan ikke si jeg angrer, Chrome er mye renere og mer oversiktlig. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Er det ikke bare å teste litt forskjellig da? Det tar som regel ikke spesielt lang tid å laste ned en nettleser... Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Er det ikke bare å teste litt forskjellig da? Det tar som regel ikke spesielt lang tid å laste ned en nettleser... Hadde en slik runde for en tid siden, og mener jeg endte tilbake på FF til slutt, husker ikke hvorfor. Men skal teste ut Chrome på nytt igjen. En ting som irriterte meg før iallefall var at ingen andre nettlesere en Safari hadde denne "pinch to zoom" funksjonen (også med dobbeltap for hurtigzoom).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå