Gå til innhold

[Løst] Kan man ikke velge under-mapper når man skal lagre ting på mac?

Anbefalte innlegg

Ser at når jeg prøver å lagre dokumenter (feks. laste ned fakturaer fra nett som skal inn i faktura-folder) så får jeg ikke velge under kataloger. Jeg skal ha den i en under-folder som ligger i dropbox som heter faktura. Men jeg får kun mulighet til å velge dropbox folderen. Jeg må altså da gå inn i finder og dropbox, og dra den inn i riktig folder i etterkant.

Det må jo være mulig å lagre i egendefinert katalog, slik som i windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser den grå firkanten med den sorte trekanten øverst her, som utvider lagringsdialogen.

Untitled.jpg

Ah, det har du helt rett i! Jeg overså den. Syns dog plassering av grå firkant hadde vært mer intuitiv ved siden av "hvor" og ikke "arkiver som" , men men. :)

Endret av Borger___
Lenke til kommentar

Ah, det har du helt rett i! Jeg overså den. Syns dog plassering av grå firkant hadde vært mer intuitiv ved siden av "hvor" og ikke "arkiver som" , men men. :)

Igrunn. Men det er endel av det "interfacet" som går igjen i de fleste appene til OS X. Det het Aqua eller Cocoa tidligere, noe sånt. Poenget, man blir vant til det, når man bruker OS X litt mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan velge å lagre filen på maskinen, eller vise den direkte i PDF-programmet Preview.

Joda, jeg vet det, men hva skjer når man trykker OK nå (se skjermbilde i forrige post) , jo den lagres automatisk i nedlastingskatalogen. Det jeg lurte på var hvorfor man ikke får samme option som vi snakket om tidligere i tråden, der man trykker på en trekant å får velge hvilken mappe den skal legge seg i..

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å teste litt forskjellig da? Det tar som regel ikke spesielt lang tid å laste ned en nettleser...

Hadde en slik runde for en tid siden, og mener jeg endte tilbake på FF til slutt, husker ikke hvorfor. Men skal teste ut Chrome på nytt igjen. En ting som irriterte meg før iallefall var at ingen andre nettlesere en Safari hadde denne "pinch to zoom" funksjonen (også med dobbeltap for hurtigzoom)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...