Gå til innhold

Nå skal film- og musikkbransjen ta norske nettpirater

Anbefalte innlegg

Å så? Ditt mobile breband inneholder kontoinformasjon om ditt navn osv.. Mobilt breband kan også spores enkelt. Faktisk latterlig enkelt i følge de som kan med tracking.

sorry for at jeg ikke er like nerdete

eller EDIT: like kompetent teknisk......sånn at det ikke blir noe grining

ingen hårsmak, er nerdete :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hårsmak? smak på hår? har aldri hørt det ordtaket

Hehe, huff. Uttrykk lokalt på vestlandet. Beklager. :)

hårsmak? smak på hår? har aldri hørt det ordtaket

Hehe, huff. Uttrykk lokalt på vestlandet. Beklager. :)

Ingen årsak :)

Lenke til kommentar

Det stemmer at vi ikke har tilbakevirkende kraft på lover i Norge, men fildeling ble ikke ulovlig nå. Det ble ulovlig allerede da Trond Giske var kulturminister, da debattene gikk rundt "Ipod-loven".

Det som er endret nå er først og fremst to ting:

- Innsamling av personinformasjon som tidligere var ulovlig, har blitt lovlig, men bare for rettighetslobbyen. Dersom dere forsøker gjøre det samme i revers, er det fortsatt ikke lov.

- Det er lagt til rette for at rettighetslobbyens advokater skal få de mulighetene og den hjelpen de trenger i rettsvesenet. Systemet er endret for at det skal kunne samles bevis og kjøres erstatningssaker.

Straffesaker er neppe aktuelt, da det ikke er et alvorlig nok lovbrudd til at straffen ville hatt noen skremselseffekt, og datagrunnlaget må da være alt for svakt til å være strafferettslig bevis. Det er jo innsamlet av en berørt part.

innsamling av disse dataene har vært lovelig, du måtte imidlertid søke.

Det omtalte advokatbyrået hadde tidligere tilatelse til å samle inn data men mistet denne.

De kan derfor ikke benytte tidligere data, men de var tidligere frie til å jakte.

Er det andre lovendringer en at at det er fritt å logge ip adresser fra torrent nedlastninger?

Tror også de vil prøve seg på erstatnings saker, imidertid kommer effekten til å avhenge av kommende retspraksis.

Lenke til kommentar

Er det andre lovendringer en at at det er fritt å logge ip adresser fra torrent nedlastninger?

Nå er riktignok noe av endringene i form av endrede retningslinjer og omfordeling av ressurser, og jeg husker ikke de nøyaktige endringene i hodet, men lovendringene hadde noen flere konsekvenser også denne gangen.

Tidligere hadde de ikke mulighet til å gjøre IP-adressene om til personinformasjon, for å nevne en viktig forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg liker godt både Spotify og Netflix, men har droppet Netflix fordi det tar evigheter før filmer blir tilgjengelig. Spotify følger en modell der sangene blir tilgjengelig omtrent med en gang, derfor har jeg heller ikke hatt behovet for å laste ned musikk på evigheter (ihvertfall ikke siden Spotify kom). Dessverre har ikke filmbransjen innsett at dette er måten å gjøre det på, og Netflix faller da igjennom for flere. For de som nå vil stille spørsmålet "må du ha filmene med en gang de kommer ut?", så er svaret enkelt, JA. Misforstå meg rett. Jeg snakker om når filmene kommer til butikk, ikke kino. De fleste klarer å vente til filmene kommer i butikken, og jeg er ihvertfall ikke ute etter å ødelegge for kinoopplevelsen.

Grunnen til at undertegnede laster ned filmer (og i tillegg kjøper) er ganske enkelt, tilgjengelighet!

VPN til USA så får du større utvalg. Har ikke brukt det selv men har ikke apple eller canal digital videoleie/kjøpetjenester der filmer er raskt tilgjengelig?

Du kan heller bruke Hulu eller Mediahint for å få tilgang til Amerikansk Netflix. Det er gratis Add on for Firefox og Chrome.

Lenke til kommentar

Jeg liker godt både Spotify og Netflix, men har droppet Netflix fordi det tar evigheter før filmer blir tilgjengelig. Spotify følger en modell der sangene blir tilgjengelig omtrent med en gang, derfor har jeg heller ikke hatt behovet for å laste ned musikk på evigheter (ihvertfall ikke siden Spotify kom). Dessverre har ikke filmbransjen innsett at dette er måten å gjøre det på, og Netflix faller da igjennom for flere. For de som nå vil stille spørsmålet "må du ha filmene med en gang de kommer ut?", så er svaret enkelt, JA. Misforstå meg rett. Jeg snakker om når filmene kommer til butikk, ikke kino. De fleste klarer å vente til filmene kommer i butikken, og jeg er ihvertfall ikke ute etter å ødelegge for kinoopplevelsen.

Grunnen til at undertegnede laster ned filmer (og i tillegg kjøper) er ganske enkelt, tilgjengelighet!

VPN til USA så får du større utvalg. Har ikke brukt det selv men har ikke apple eller canal digital videoleie/kjøpetjenester der filmer er raskt tilgjengelig?

Du kan heller bruke Hulu eller Mediahint for å få tilgang til Amerikansk Netflix. Det er gratis Add on for Firefox og Chrome.

Den dagen netflix og tpb legger ut samme filmen på samme dagen...da hopper jeg fra tpb til netflix.......merkelig at alle skjønner pirat kopiering problemet, untatt de som skal/burde skjønne det...usa netflix er bedre en Norsk, men ikke godt nok!!!!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Still maks opplastingshastighet i BitTorrent til 0. Problem solved?

Følger en det rådet så kan film industrien fortsette som før siden det ikke er mulig å laste ned.

Nei, vi må dele filmer på en sikker måte til film industrien innser at de må følge i fotsporene til spill og musikk industrien. Det er først når de tilbyr filmer på en måte som markedet forventer og aksepterer at nedlastingen vil gå mot et ubetydelig nivå.

Lenke til kommentar

Kan ikke de høye herrer finne opp en forr.modell som fungerer som fenger de unge. Bruke tid å utvikle noe som er tilpasset dem, enn å gå i krig med dem og ha fiendtlig front mot front som ikke tjener noe annet enn mer avstand.

Eller er plateindustrien for late til å tenke nytt, melke for alt det er verdt før de virkelig må tenke nytt (Og ja de må det før eller senere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...