lystfiskern Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Så du mener man skal arrestere langern....men ikke han som sørger for at langern har en jobb? Sto fremst i køen du.... Jeg skal da ikke bli arrestert bare fordi jeg har brukt pirate bay, det er helt vanlig og alle gjør det, foreldre, tanter, bestemødre, små barn osv, må arrestere halve jorden da, som sagt så har jeg ikke gjort noe ulovlig dermed skal jeg ikke ha noe straff, er dem som laster opp som må bli arrestert slik at da kan ikke noen laste det ned lenger... "har ikke gjort noe ulovlig" lol, I rest my case. Hallooooo - at "alle" kjører i 85 i 80 sonen betyr vel ikke at de ikke - alle som en - likevel bryter loven? Alt som skapes har en rettmessig eier som normalt skal ha betalt for å dele sin kunst/produkt. Tror du The Poker Bay betaler Will Smith for hans siste film eller? Tar du i bruk ett stjålet produkt? Er du da medskyldig? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Håper de går til sak mot en prinsippfast kødd med fri rettshjelp som det finnes en masse av her i landet, så skal de amerikanske flåttselskapene omsider forstå at bevisførsel og "rimelig erstatningsbeløp" er noe ganske annet enn de er vant med i landet til de tilbakestående cowboyene. 2 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Er du 11 eller 12 år gammel? pick one jeg er 20 godtar du andres mening eller godtar du ikke at vi alle er forskjellig? pick one Endret 8. november 2013 av SonicDragon 1 Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Et siste innspill fra meg. Dere tror det kun gjelder navn og ip-adresser, å det stemmer forøvrig. Men har dere glemt alle produkter dere bruker som endrer ip-adresser etterhvert som de forflytter seg? Du kan fint finne ut hvor en person befinner seg bare ved å ha en ip-adresse. Hvilke enheter har dere i lomma hele tiden? Mobiltelefoner naturligvis. De kan også spore hvor dere har vært og sannsynligvis er på vei. Dette gjelder alle bærbare enheter som kobles til nett. Mobiler, nettbrett, laptoper osv. Først var det rikets sikkerhet, nå er det piratkopiering. Neste blir vel rikets sikkerhet igjen, men med en ny vri. 1 Lenke til kommentar
Subsofa Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Private trackere og vpn er tingen. Lenke til kommentar
LUTR7 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Bare lute på om mulighet er stor for å blir tatt for nedlasting jeg glemte å sette på vpn når jeg la meg Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Ikke tenk kortsiktig. Tenker du langsiktig så ser du hvor langt de kan gå for å foreta overvåkning av adresser. En gang i fremtiden kan dette her ende opp i overvåkning pga politiske synspunkter, ytringsfrihet osv. Å "beste av alt" er at alle kan gjøre det... Snakker vi om et sunt personværn da? Greit at man "bare" får småinformasjon nå, men alle ting i livet starter i det små. Dessuten kan slik informasjon pusles sammen til noe mye større dersom man har tid, penger og energi. Ikke uenig med deg. Men det jeg svarte på var altså det jeg siterte: Jeg skal da ikke bli arrestert bare fordi jeg har brukt pirate bay, det er helt vanlig og alle gjør det [...] som sagt så har jeg ikke gjort noe ulovlig dermed skal jeg ikke ha noe straff [...] Har man gjort noe man ikke får lov til kan man bli straffet. Metodene får å samle inn bevis er jeg sterk motstander av, men det var altså ikke det jeg svarte på her. De fleste som benytter seg av nedlasting vet godt at det ikke er helt lovlig (i de fleste tilfeller, mange ting er full lovlig selv om teknologien som muliggjør det forbindes med piratkopiert materiale). Når det er snakk om de som laster opp tror jeg ikke de mener folk som seeder etter å ha lastet ned, men folk som lager innholdet (f.eks. ripper fra en bluray) og laster det opp første gang. Tror jeg og. Det mange også ser ut til å glemme er at de fleste torrentprogrammer laster opp fra første byte lastet ned. Så man laster også opp selv om man avbryter når filen er ferdig lastet ned. Det er jo hele poenget, at selv om det bare er en som tilbyr filene i sin helhet er det mange som tilbyr fragmenter. En seeder er derimot en som kun laster opp. 1 Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Alle lover er egentlig tilbøyelige for det meste. Akkurat like tilbøyelige som personværnloven da de foretok endringer. Jeg er bare redd dette er starten på heksejakt anno 2013 hvor samfunnet blir offeret. Det er ikke lange veien å gå fra dette her til et overvåkningssamfunn som i Russland, Iran eller for den saks skuld, Statene. Merk mine ord, så skal vi møtes igjen i kommentarfeltet når de har blokkert ordinære innholdsnettsider, nyheter eller arrestert en rettighetsforkjemper. Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Bare lute på om mulighet er stor for å blir tatt for nedlasting jeg glemte å sette på vpn når jeg la meg såfremt det er piratvare? ja, klart du kan bli tatt da.. Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Private trackere og vpn er tingen. Når har de hevdet at NSA og andre organisasjoner har knekt kryperingen som VPN-leverandører bruker. Hjelper også lite at din leverandør ikke logger din aktivitet når NSA, PSV osv fanger opp trafikken mellom A og B. PST skulle der stå Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Vil en liten "Bad Peer Blocker" funke mot de norske "jegerne"? Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Private trackere og vpn er tingen. Når har de hevdet at NSA og andre organisasjoner har knekt kryperingen som VPN-leverandører bruker. Hjelper også lite at din leverandør ikke logger din aktivitet når NSA, PSV osv fanger opp trafikken mellom A og B.PST skulle der stå Det skal litt til for at de faktisk gidder bruke ressurser på å knekke en enkel kryptert VPN-tilkobling da vil jeg tro. De har ikke alle nøklene eller en slags algoritme som gjør at kryptering blir ubrukelig, de har bare muligheten til å knekke de ved hjelp av maskinkraften de har til disposisjon. Med mindre du faktisk utgjør en terrortrussel eller er mistenkt for annen alvorlig kriminalitet så er det ingen som fanger opp det du sender fra A til B, foreløpig i alle fall. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 VItsen med å blockere TPB blir liten når det er så mye flere torrentsider der ute som man kan bruke. Kan kanskje sette spørsmålstegn ved hva som er mest effektivt ja; blokkere søkemotoren eller trackeren. Er vel pga. inkompetanse. Det blir interessant om de kommer til å jakte på større private trackere også, da spesielt nordiske. Laster du ned/opp en norsk film f. eks på en nordisk tracker vil jeg tro det er å be om bråk.. Enda godt det meste av norsk film og serier er kjipe greier. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Det kommer helt på hva man bruker TPB til. Såfremt du ikke laster ned ulovlig materiale er du jo safe, men om du laster ned piratkopiert materiale er det ikke akkurat noen nyhet at dette ikke er lov. Dvs, det aller meste av filmer, serier, musikk, spill, programmer og annet som befinner seg på bukta. Tidligere var det riktignok slik at nedlaster ikke kunne tas for dette, men nå gjelden loven både for opplaster og nedlaster. Begge bryter altså loven. "Alle gjør det" er dessverre ikke et gyldig motargument. "Alle" kjører for fort også, men det hjelper lite om man blir stoppet i fartskontroll. Jeg har ikke brukt pirate bay på noen måneder uansett, har sluttet å bruke det og hvordan skal purken få til å arrestere hver bidige menneske på jorda som har lastet ned fra pirate bay? må isåfall ha millioner av purk på saken og jeg har aldri seeded etter nedlasting er ferdig, jeg skal ikke bli arrestert fordi jeg har lastet ned noe fra nettet, det er som å gi en ape en banan og arrestere apa fordi han spiste banane, folk vil alltid laste ned noe gratis vist de får muligheten og jeg skal ikke ha noe straff eller politi på døra mi for det!!! jeg er et snilt mennesker som aldri har gjort noen skade så så lenge jeg ikke raner en bank eller skyter noen skal/fortjener jeg ikke noe purk på døra, fanken heller... Endret 8. november 2013 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 hva om du KUN bruker usb mobilt bredbånd? Lenke til kommentar
stevenilsen Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 "De fleste BitTorrent-programmer fungerer slik at med en gang du har lastet ned en fil, sjalter programmet deg automatisk over til å «seede» denne. Hvis du dermed setter en film til nedlasting på kvelden, og lar den stå over natten, kan du altså ha drevet ulovlig opplasting av materiale i timesvis." Så det dere sier er at om du er rask til å avslutte nedlastingen når den er ferdig, gitt at du bruker BitTorrent, så er det greit? Still maks opplastingshastighet i BitTorrent til 0. Problem solved? Minner om at 0 = ubegrenset bandbredde da.. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) "har ikke gjort noe ulovlig" lol, I rest my case. Hallooooo - at "alle" kjører i 85 i 80 sonen betyr vel ikke at de ikke - alle som en - likevel bryter loven? Alt som skapes har en rettmessig eier som normalt skal ha betalt for å dele sin kunst/produkt. Tror du The Poker Bay betaler Will Smith for hans siste film eller? Tar du i bruk ett stjålet produkt? Er du da medskyldig? Nå er du bare latterlig, du driver og beskylder meg for å ha gjort noe gale, sier det igjen og en aller siste gang, dem som laster opp gjør noe ulovlig ikke dem som laster ned, og ikke prøv å lat som om du aldri har brukt pirate bay selv... Endret 8. november 2013 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Når har de hevdet at NSA og andre organisasjoner har knekt kryperingen som VPN-leverandører bruker. Hjelper også lite at din leverandør ikke logger din aktivitet når NSA, PSV osv fanger opp trafikken mellom A og B. PST skulle der stå NSA bryr seg ikke om pirater, de bryr seg om trusler mot nasjonen. Det samme gjelder PST også. Og når det kommer til piratorganisasjoner tror jeg du skal være ganske dyktig for å knekke en normal kryptert VPN kobling. Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Hva hvis man f.eks har studentbynett. Skal dem da slå inn døra på alle hyblene i blokka for å finne ut hvor pcen som har lastet ned ulovlig materiale står? 1 Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg snakker ikke kun om pirater heller, tenk langsiktig. Vennligst les litt mer av kommentarfeltet enn bare "nyeste". Jeg kommenterer på vegne av ytringsfrihet, osv. Kan PST og NSA fange opp informasjon, så kan en industri på mange milliarder dollar fikse noe lignende. Antipiratorganisasjoner får jo penger fra dette uvesenet, så det er ikke usannsynelig at de får støtten til det så snart de vet at det går ann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå