Smedsrud Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Har varslet Datatilsynet om overvåknings-start.Nå skal film- og musikkbransjen ta norske nettpirater 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg JaffaCakesForChristmas Skrevet 8. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2013 VPN BITCHES! 34 Lenke til kommentar
Populært innlegg BadCat Skrevet 8. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2013 Bransjen burde isteden satse på å gjøre det enklere og mer tilgjengelig å kjøpe nedlastbar film og musikk i høy kvalitet. 61 Lenke til kommentar
Populært innlegg MariusJS Skrevet 8. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2013 Bransjen burde isteden satse på å gjøre det enklere og mer tilgjengelig å kjøpe nedlastbar film og musikk i høy kvalitet. Det eneste som jeg ser noe poeng i å laste ned er det Netflix og Spotify ikke har... (For min del) 26 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 For noe tull, det er dem som laste opp ting til tpb som burde få politi på døra, jeg skal da for fanken meg ikke ha purken på døra mi fordi jeg har brukt tpb! har brukt det i årevis jeg, da må de isåfall arrestere halve jordkloden siden milliarder av mennesker har brukt det minst en gang... Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Det eneste som jeg ser noe poeng i å laste ned er det Netflix og Spotify ikke har... (For min del) Er i utgangspunktet enig, men holder meg ofte til lokale filer med musikk, spesielt mtp portabelt utstyr. Lydkvaliteten er god nok, men appen i seg sjølv er dårlig. Mange småfeil og irritasjonsmoment. (Last.FM offline scrobbling fungerer blant anna ikkje.) 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Ser ikke logikken i at 1 opplasting skal telle som 1000 nedlastinger... Er det bare prinsippet i at tilgjengeliggjøring er værre enn konsumering, eller mener de at opplastingsverdien er høyere enn nedlastingsverdien, for det stemmer jo ikke. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 "De fleste BitTorrent-programmer fungerer slik at med en gang du har lastet ned en fil, sjalter programmet deg automatisk over til å «seede» denne. Hvis du dermed setter en film til nedlasting på kvelden, og lar den stå over natten, kan du altså ha drevet ulovlig opplasting av materiale i timesvis." Så det dere sier er at om du er rask til å avslutte nedlastingen når den er ferdig, gitt at du bruker BitTorrent, så er det greit? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Kan en ikke sette opp en Tor node, og så vise til at dens datatrafikk ikke kan knyttes til deg? Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjoern89 Skrevet 8. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2013 Faenme spart/tjent mer penger på å innse at det er en grunn til at ungdommen laster ned å derfor heller jobbet for å skape bedre tilbud av typen netflix o.l. Jeg er ikke den som vanligvis bryr meg om litt overvåking i form av å ta kriminelle, men det er faenme avsmakende når de private aktørene skal få lov å nærmest leke politi. 16 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Neste blir vell at de arresterer dem som har trukket ned to ganger på dass... Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 hva slags crappy laptop er det han duden på bildet bruker? en jævla acer satelite? 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg filllip Skrevet 8. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2013 Jeg liker godt både Spotify og Netflix, men har droppet Netflix fordi det tar evigheter før filmer blir tilgjengelig. Spotify følger en modell der sangene blir tilgjengelig omtrent med en gang, derfor har jeg heller ikke hatt behovet for å laste ned musikk på evigheter (ihvertfall ikke siden Spotify kom). Dessverre har ikke filmbransjen innsett at dette er måten å gjøre det på, og Netflix faller da igjennom for flere. For de som nå vil stille spørsmålet "må du ha filmene med en gang de kommer ut?", så er svaret enkelt, JA. Misforstå meg rett. Jeg snakker om når filmene kommer til butikk, ikke kino. De fleste klarer å vente til filmene kommer i butikken, og jeg er ihvertfall ikke ute etter å ødelegge for kinoopplevelsen. Grunnen til at undertegnede laster ned filmer (og i tillegg kjøper) er ganske enkelt, tilgjengelighet! 11 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Noen som vet om en god og rask VPN som kan brukes til torrentnedlasting og som helst er plassert utenfor EU eller USA, helst utenfor Vesten? 6 Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Bransjen sier den taper milliarder på ulovlig deling. Er dette netto taps tall, eller er det medregnet digitalt salg og reklameeffekt av at andre grupper enn hovedmålgruppen sprer god musikk de kommer over mer tilfeldig? Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Da skal jeg begynne å sitte utenfor vinduet til folk jeg tror driver med ulovlig nedlastning. Eneste jeg trenger er å si fra om at jeg gjør det, så blir det lov. Praise the stupid people of Noreg! 6 Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Piratkopiering er ulovlig og kan ikke rettferdiggjøres uansett argument. Likevel vil det eksistere så lenge det er så enkelt og sikkert som det er samt at alternative tilbud skal være så vanskelig som de er og med det snevre innholdet de har. At det er mulig å bruke så utrolig mye ressurser på å bekjempe piratkopiering er totalt uforståelig når de kunne ha tatt "the high road" og jobbet mot bedre tjenester. Det ville resultert i en stor reduksjon av piratvirksomhet samt de ville tjent mer penger. Makan til idioti. VPN 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg kloningen Skrevet 8. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2013 hva slags crappy laptop er det han duden på bildet bruker? en jævla acer satelite? Er du 11 eller 12 år gammel? pick one 15 Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 VItsen med å blockere TPB blir liten når det er så mye flere torrentsider der ute som man kan bruke. 2 Lenke til kommentar
lystfiskern Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 For noe tull, det er dem som laste opp ting til tpb som burde få politi på døra, jeg skal da for fanken meg ikke ha purken på døra mi fordi jeg har brukt tpb! har brukt det i årevis jeg, da må de isåfall arrestere halve jordkloden siden milliarder av mennesker har brukt det minst en gang... Så du mener man skal arrestere langern....men ikke han som sørger for at langern har en jobb? Sto fremst i køen du.... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå