Gå til innhold

Her er verdens første 3D-printerpistol av metall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At den kan skrive ut våpen er irrelevant, det som er viktig i saken er at snart blir alle metal deler perfekte, å alle humane feil i produkter blir borte.

Dette vil også gjøre at mange deler kan lages inne i andre deler ferdig montert, eller og lage skjulte skruer som kansje bare kan åpnes med spesial verktøy\magnet skrujern osv.

 

 

Det andre som ikke er like viktig er at mange snart blir uten arbeid, siden å investere i en maskin som gjør jobben perfekt vær gang som ikke tar timesbetaling bortsett fra strøm.. men jaja.. glemte jeg å si det blir billigere å være uten jobb siden alle spesialdeler osv kan printes på stede kun i metall og strøm kostnad.

Lenke til kommentar

Dette arbeidet kan være svært lukrativt, ting må jo testes før det kan godkjennes for bruk. Det kan jo for eksempel være svært gode løsninger for å skaffe reservedeler til for eksempel våpen i avsidesliggende baser på frontlinjen i krig. Andre muligheter er jo også å produsere reservedeler til helt andre ting slik som deler til medisinsk utstyr, bildeler også videre. Uansett så er det ikke overraskende at våpenindustrien sannsynligvis er blant de første som begynner med dette i stor skala da de helt klart er blant de mektigste industriene.

Lenke til kommentar

At den kan skrive ut våpen er irrelevant, det som er viktig i saken er at snart blir alle metal deler perfekte, å alle humane feil i produkter blir borte.

 

Jeg må innrømme jeg er ganske tom for kunnskap om 3d-skriving. Men, metaller lar de seg sammenføye uten ekstreme temperaturer? Gull er jo et duktilt metall som lar seg hamre sammen, men det trodde jeg ikke rustfritt stål er, som en motsetning av et metall funnet skrevet om i artikkelen.

Endret av G
Lenke til kommentar

At den kan skrive ut våpen er irrelevant, det som er viktig i saken er at snart blir alle metal deler perfekte, å alle humane feil i produkter blir borte.

 

Dummeste jeg har lest på lenge. At alle menneskelige feil blir vekk er ganske vanskelig (umulig!) siden det er mennesker som lager tegningene og står for innstillinger av printeren osv.

 

Hvis det hadde vært noe annet enn mennesker som stod for innstillinger og design så kunne det også ha blitt feil i ett ledd og dermed ikke perfekt. Det er nok ingenting som er perfekt nei og blir ganske ikke lurt å påstå det.

Lenke til kommentar

 

Dummeste jeg har lest på lenge. At alle menneskelige feil blir vekk er ganske vanskelig (umulig!) siden det er mennesker som lager tegningene og står for innstillinger av printeren osv.

 

Hvis det hadde vært noe annet enn mennesker som stod for innstillinger og design så kunne det også ha blitt feil i ett ledd og dermed ikke perfekt. Det er nok ingenting som er perfekt nei og blir ganske ikke lurt å påstå det.

Men det er jo det som er hele poenget, tegningen kan enkelt endres på om man finner feil i den, mens produktet tegningen er basert på blir altid lik, så er det en feil så er alle feil.

 

Det betyr at feil blir lettere oppdaget å rettet opp for alle vil ha samme feil, du må tenke i scenarioer som datamaskiner, utrolig plagsomt å sitte med eneste feil som får blåskjerm til å dukke opp, uten at du har gjort noe forskjellig i forhold til naboen eller den andre datamaskinen som er helt identisk... det er nettop det som er genialt.

 

Så igjen, om tegningen er feil på ett eller annet vis, så vil ikke oss forbrukere bli mer utsatt en at produsenten må ordne det, og siden det ikke er et enkel tilfelle dag, så vil man slippe å måtte styre å prøve og forklare hva som er galt, kansje sitter man i en gråsone der produsenten ikke vil gjøre noe for deg.. alt dette blir snudd på hode :D

 

I tilleg så er ganske mange 3d tegnings program ganske nøyaktige, og hvis man jobber rett og kan jobben sin i tilleg til noen programmer\scripts som kan gå over å see om det er noen deler i konflikt er det nesten umulig og gjøre feil der for en jobb man ikke trenger å repetere 1000 ganger... mens dem som monterer i dag og eller sitter i en fabrikk i China gjør samme jobben nesten ubetalt, med lite fritid, nesten som jobb zombier kan gjøre mange feil selv om operasjonen er enkel, kansje til og med lage feil med vilje (som dem vet er vanskelig å oppdage :p)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...