Gå til innhold

Psykisk syke medlemmer

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden merket meg at det flommer over av tråder som er laget av personer med psykiske plager.

Jeg forstår selvsagt at man ikke kan legge inn forbud mot slike tråder, men jeg kan heller ikle se at det gavner forumet noe, og som naturligvis trekker til seg mange medlemmer som mener mye, men som samtidig ikke er psykologer/psykiater/helsepersonell. Personlig mener jeg at det kanske hadde vært greiere å stengt flere av trådene, enn å la de utarte seg til meningsutvekslinger som ofte inneholder meninger uten faglig grunnlag.

Forumet skal være for alle, for all del, men et sted må vel grensen gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er definitivt inne på noe der. Jeg er enig i at vi skal være forsiktige med å være hobbypsykologer og gi råd uten faglig kompetanse. Er uenig i at dette skal modereres ved sletting og stenging av tråder.

Dette er tross alt et diskusjonsforum. Debatt og meningsutveksling selv om det kan gå på bekostning av et personlig liv bør være lov - de aller fleste som skriver prøver bare å hjelpe. Troll finnes, men disse havner heldigvis litt i skyggen da de er lette å gjennomskue. Troll er bare 00-tallet.

Det bør ikke være noe nytt for deg at vi i Norge sliter med en del mennesker som har psykiske plager. Man må også tenke på at et anonymt forum som Diskusjon.no er et godt alternativ om man for eksempel har så alvorlig angst at man ikke klarer å oppsøke hjelp. For noen kan det være veldig vanskelig å sette i gang karusellen til det norske helsevesenet (først oppsøke lege, bli henvist, kanskje vente noen uker eller måneder, kartlegging, osv osv osv). Da er kanskje Diskusjon.no det som kan motivere et individ til å oppsøke hjelp.

Husk alltid på at man kun kan hjelpe seg selv. Diskusjon.no kan hjelpe mennesker innse at de trenger hjelp til å hjelpe seg selv, slik at de kan oppsøke denne hjelpen og følge den opp og bli oppfulgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...