Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows starter ikke, HJELP!

Anbefalte innlegg

Jeg slo på pc'en isted, og til min store fortvilelse får jeg opp denne beskjeden "diagnotiserer pc'en" "forbereder automatisk reparasjon" 'reparerer diskfeil dette kan ta over en time å fullføre". Hva har skjedd? Bruker Windows 8. Pc'en er ca 1 år gammel og bygd av komplett, det er en asus med god prosessor,grafikkort osv osv, kostet nærmere 18000kr ny(stasjonær). Noen som vet hva som har skjedd? Disse meldingene gjentar seg i rekkefølgen som beskrevet over og kommer opp hele tiden, og Windows starter ikke. Så jeg kommer ikke innpå pc'en. Ingen "ulyder" fra pc'en. Tar imot tilbakemeldinger med STOR takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte og nevne at det var 1 lyn-nedslag tidligere idag mens jeg brukte pc'en, men den funket helt fint. Når jeg starta pc'en noen timer senere dukket disse meldingene opp. Har også kontakter som skal blokkere eventuelle lynnedslag, så tror ikke det er grunnen.

Endret av Rocky1
Lenke til kommentar

A utføre en automatisert reparasjon er ikke dramatisk. La maskina få den tid den trenger.

Etterpå hvis du ikke er fornøgd:

kan du gjenopprette et passe antall hakk bakover for å seee...

Hvis maskinen absolutt ikke vil gå inn i Windows må du gå inn i BIOS og enable F12 og D2D gjenoppretting.

Prøv fra ny start kommandoen F12 for å lede maskinen inn til riktig disk. Det kan hende den hopper i gang.

Hvis du har D2D (disk to disk) får du vurdere når det er på tide med et forsøk.

Kommandoen fra start er: ALT F10 ( mener jeg å huske).

Da får du maskinen slik den var da den var ny, og alle tidligere spor etter deg er vekk på C:.

Redigert: Oppdaga brått at du har garanti hos Komplett, og da må du først kontakte de så fort som råd!!

Jeg kan slette det jeg har skrevet.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Da er pc'en oppe og går igjen.

Kunne ikke komme meg inn i BIOS, så etter noen timer med prøving og feiling. formaterte jeg pc'en og installerte windows på nytt.

Er visst en kjent windows 8 bug, som flere sliter med, og ingen har funnet en løsning på problemet enda :S

uansett, takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...