Gå til innhold

Sjakk-VM i India

Geir44

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første mann til 6,5p vinner, men hva skjer om de når 6,5p samtidig? F.eks. at Anand vinner de to neste og så kommer det et remis. Fortsetter de bare som vanlig til en av dem vinner en kamp?

"Eventuelle omspillspartier (først fire hurtigsjakk. Ved likhet her: To og to lynsjakk-partier maksimalt ti partier. Ved fortsatt likhet: En siste armageddon, altså ett parti der hvit har mer tid, mens svart vinner ved remis)."

De kan forresten ikke nå 6,5 samtidig når det kun er 12 poeng å spille om.

Lenke til kommentar

"Eventuelle omspillspartier (først fire hurtigsjakk. Ved likhet her: To og to lynsjakk-partier maksimalt ti partier. Ved fortsatt likhet: En siste armageddon, altså ett parti der hvit har mer tid, mens svart vinner ved remis)."

De kan forresten ikke nå 6,5 samtidig når det kun er 12 poeng å spille om.

Aha. Da skjønner jeg litt mer. Har aldri spilt sjakk mer enn på hobbybasis så er litt å sette seg inn i her.
Lenke til kommentar

Bra match i natt Latias, varte en smule lenger enn forventet :p

Hah! Jeg var redd jeg skulle bli grust innen 20 trekk, men greide utrolig nok å komme meg unna med æren sånn delvis i behold.

Var en eller annen som snakket om forumturnering på chess.com, det må vi nesten få til. Noen som tar initiativ?

Lenke til kommentar

Hah! Jeg var redd jeg skulle bli grust innen 20 trekk, men greide utrolig nok å komme meg unna med æren sånn delvis i behold.

Var en eller annen som snakket om forumturnering på chess.com, det må vi nesten få til. Noen som tar initiativ?

Jeg er geir44 der.....

Lenke til kommentar

Gjorde en grov feil da jeg var for ivrig på matt, glemte at du hadde tårnet ditt i det ene hjørnet :p

Hadde vært artig med en turnering, men tror ikke jeg orker så mange kamper som varer så lenge :)

Noen som vet om seier, tap og remis i partiene i VM innvirker på ratingen deres? Eller er det kun sluttresultatet?

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Hvis Carlsen går hen og vinner dette her, hvor stiller han i forhold til storheter som Capablanca, Fischer, Karpov og Kasparov i kampen om å være tidenes beste sjakkspiller?

VM-vinner i en alder av 22 (regner med at han tar det før bursdagen om to uker, om han da tar det, selvfølgelig) og tidenes høyeste ELO-rating er jo ikke til å kimse av.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Hvis Carlsen går hen og vinner dette her, hvor stiller han i forhold til storheter som Capablanca, Fischer, Karpov og Kasparov i kampen om å være tidenes beste sjakkspiller?

Mener han har satt tidenes beste rating gjennom tidene allerede. Hvis han i tillegg blir verdensmester i en alder av 22 år vil jeg tro han stiller sterkt.

Bare håper motivasjonen holder seg like bra de neste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...