Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Artig at så mange forteller om denne blunderen til Anand. Når jeg så på nrk - klippet var det ingen som reagerte når han gjorde det trekket. Tror faktisk veldig få, så hvor stor den feilen var før houdini (og Carlsen) viste oss det. For meg var iallfall stillingen rett før, komplett umulig å forstå. Må også si at jeg liker Anand svært godt. Makan til fornuftig og avbalansert type skal man lete lenge etter. Jeg vet han har vært litt amper, men det må man få lov når man taper. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Det er fordi "ekspertene" på NRK ikke er så gode som de skal ha det til. Du må følge med på VGs livesending og ikke minst den godeste Hans Olav Lahlum! Der stussa de såvidt jeg husker nesten med én gang han gjorde springer f1-trekket. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Artig at så mange forteller om denne blunderen til Anand. Når jeg så på nrk - klippet var det ingen som reagerte når han gjorde det trekket. Tror faktisk veldig få, så hvor stor den feilen var før houdini (og Carlsen) viste oss det. For meg var iallfall stillingen rett før, komplett umulig å forstå. Må også si at jeg liker Anand svært godt. Makan til fornuftig og avbalansert type skal man lete lenge etter. Jeg vet han har vært litt amper, men det må man få lov når man taper. Da fikk du ikke med deg pressekonferansen etter på da han svarte om hva han kalkulerte rundt endgame og han svarte sarkastisk: "No, I was thinking what to eat tonight". For meg virker han som en sur og dårlig taper. Det er fordi "ekspertene" på NRK ikke er så gode som de skal ha det til. Du må følge med på VGs livesending og ikke minst den godeste Hans Olav Lahlum! Der stussa de såvidt jeg husker nesten med én gang han gjorde springer f1-trekket. Jeg følger med på denne karen: http://www.twitch.tv/chessnetwork Han ser over nesten alle muligheter ved hvert trekk, og sa selv lenge før de kom til den delen at Anand måtte blokkere b1=Q+ med løperen og ikke springeren. Anand brukte også alt for liten tid til å tenke over dette trekket, ja, han hadde bare 16 minutter igjen, men han burde brukt mer tid på noe så elementært, men allikevel viktig. Hadde han spil løperen istedenfor springeren så hadde han kunne greid en remis. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Artig at så mange forteller om denne blunderen til Anand. Når jeg så på nrk - klippet var det ingen som reagerte når han gjorde det trekket. Tror faktisk veldig få, så hvor stor den feilen var før houdini (og Carlsen) viste oss det. For meg var iallfall stillingen rett før, komplett umulig å forstå. Hehe ja, det har dukket opp veldig mange sjakkeksperter i det siste. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Det er fordi "ekspertene" på NRK ikke er så gode som de skal ha det til. Du må følge med på VGs livesending og ikke minst den godeste Hans Olav Lahlum! Der stussa de såvidt jeg husker nesten med én gang han gjorde springer f1-trekket. VG bruker i større grad Houdinis trekkforslag enn NRK sitt studio gjør. Torstein Bae i NRK-studio er internasjonal mester og har en Elo-rating på 2447, nesten 300 over Lahlum, så Bae er ingen sinke i sjakk. Jeg tror VG først og fremst hjelpes veldig av at de har trekkforslagene til Houdini tilgjengelig nærmest umiddelbart etter at forrige trekk er gjort, og ikke at Lahlum og de andre ekspertene er flinkere. Endret 22. november 2013 av Stonemeister Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Da fikk du ikke med deg pressekonferansen etter på da han svarte om hva han kalkulerte rundt endgame og han svarte sarkastisk: "No, I was thinking what to eat tonight". For meg virker han som en sur og dårlig taper. Stikk motsatt følelse. Til å være regjerende mester, gjøre så store tabber er han ikke mye dårlig taper. Men når han får idiot spørsmål etter idiotspørsmål så skjønner eg godt at når hun som skal lede pressekonferansen spør et så latterlig spørsmål så svarer han på den måten. 1 Lenke til kommentar
JDC Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Anand ser jo ikke helt ut til å ha spilt noe seriøst. Nesten som om han taper med vilje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Herregud, dette gikk latterlig fort… Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Nå skjer det mye her. Noen som følger med? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Rått av Carlsen å ofre remis i jakten på seier. Nydelig parti uansett hvordan dette ender! Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Da er Carlsen verdensmester. Herlig! Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Der var det gjort. Carlsen er mester! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Gratulerer! Fantastisk prestasjon. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Rått parti! Magnus er konge. Lenke til kommentar
slipten Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Anand; "When in rains, it pours". Så sant så sant. Verdig Anand, han kjempet godt. Gratulerer Magnus, dette var artig Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Tar av meg hatten. De siste 2 ukene har vært helt sinnsyke. Etter 2 skuffende innledene partier så har det vært ekstremt spennende. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Journalister er faen meg tette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Om Anand sa virkelig "You know, it's a bitch" ? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Flere enn meg som synes hu som styrer pressekonferansen ser meget pulbar ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå