NetFinity Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Hei Begynner å nærme meg 10.000mp3er nå og ser at det begynner å bli utrolig mye rot og veldig usortert. Er det noen som kan anbefale et program som klarer å sortere alle mp3ene mine i mapper etter hva artist det er eller tilsvarende? Hva er det beste progget til dette?? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: NetFinity skrev (2002-02-16 02:35):HeiBegynner å nærme meg 10.000mp3er nå og ser at det begynner å bli utrolig mye rot og veldig usortert.Er det noen som kan anbefale et program som klarer å sortere alle mp3ene mine i mapper etter hva artist det er eller tilsvarende?Hva er det beste progget til dette?? Et litt spørsmål off topic...Hvor mye "dårlig" musikk er det i de 10.000 mp3'ene?? Personlig så her jeg nesten 2000 og "strever" etter å finne "bra" musikk til å fylle mine ører? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: NetFinity skrev (2002-02-16 02:35):Hva er det beste progget til dette?? Vel, eg har sett på eit program som heiter Advanced Disk Catalog, som kan holde oversikt over eit tonn med CDar (evt. med MP3ar på), og du kan lett søka etter ein sang, og finna ut kva CD den ligg på. mvh., Vegard A. Larsen Lenke til kommentar
jason Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Advanced MP3 Catalog Kan lastes ned her http://www.wizetech.com/amc/ Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 12:32, jason skrev:Advanced MP3 Catalog Kan lastes ned her http://www.wizetech.com/amc/ Prøvde detta programmet jeg. Egentlig veldig fint programm. Lett å bruke og kjekt og ha. :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Eh...inlegge mitt var ikke meningen å påstå at du har dårlig musikksmak eller.no slikt, men er bare nyskjerrig Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Til B|real: Joda er utrolig mye dritt blant de 10000 ja :smile: men jeg orker ikke å sortere ut. Så på dette programmet Advanced MP3catalog, og det ser alright ut, men planen var å finne et program som oppretter mapper å legger mp3ene etter artist å sånn inn på harddisken. (Problemet er at nesten 7000 av mp3ene ligger i ên mappe, nemlig "usortert" :smile: og jeg vil ha de sortert sånn at jeg kan ha de liggende på min private FTP) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: NetFinity skrev (2002-02-17 16:52):...men planen var å finne et program som oppretter mapper å legger mp3ene etter artist å sånn inn på harddisken. (Problemet er at nesten 7000 av mp3ene ligger i ên mappe, nemlig "usortert" :smile: og jeg vil ha de sortert sånn at jeg kan ha de liggende på min private FTP) Eg har eit plugin til WinAMP som heiter MoodLogic, som du kan henta ned gratis frå WinAMP.com.. Programmet finn, ved hjelp av nettet, ut kva sangane heiter, og gjer dei ID3-tags deretter. Då kan du enkelt kopiera sangane over i separate mapper alt etter kva artist det er, eller sortert etter bokstav... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Tror ikke det var dette du var ute etter, ettersom du ville ha det i mapper på disken, men Musicmatch jukebx? http://www.musicmatch.com Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Hvis alt ligger i ei mappe, kan du jo bare merke de mp3`ene som feks begynner på bokstaven A og opprette ei mappe manuelt og legge de inn i den. Sikkert litt stress, men har ikke hørt om noe program som kan gjøre jobben for oss ennå... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Det er mulig at THE Rename kan gjøre det, sjekk http://www.multimania.com/hervet/therenamea.htm for info&dl. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Har funnet programmet!!!! http://www.magnusbrading.com/mp3ts/ Dette programmet kan gå igjennom et dir med tusenvis av mp3'er og sortere dem i undermapper etter f.eks. artist (eller album eller hva som helst). Kjapp bruksanvisning: 1. Gå på 'Auto rename and organize mp3's' 2. Klikk på 'Advanced operation' 3. Skriv <Artist><><OldFileName> hvis du vil beholde det gamle filnavnet. Eller <Artist><><Title> hvis ikke. Get the picture? (Det er <> som gjør at det sorteres i undermapper) Dette programmet er helt rått! Og det beste av alt: det er gratis (men kan registreres mot $19). Ble så fornøyd når jeg endelig fant et slikt prog, så jeg måtte bare si ifra. :smile: -------------------------------------------- Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 grunnen til at å sortere aldri går bra, er at det ikke er alle mp3'er som har ID3 (eller ID3v2), eller navn på filen, eller feil rekkefølge (f.eks navnet på platen før navnet på sangen og artist). Alt blir bare ROT sortere manuelt er den beste metoden. men uansett. mesteparten av artistene har du sikkert bare en sang av, så det er jo litt kjipt med 5000 kataloger med en sang i? Lenke til kommentar
Ever Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Herregud så fett det programmet var!! Nettopp spart meg MAAANGE timer med kjedelig organisering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå