Gå til innhold

MP3 sorterings program

NetFinity

Anbefalte innlegg

Hei

Begynner å nærme meg 10.000mp3er nå og ser at det begynner å bli utrolig mye rot og veldig usortert.

Er det noen som kan anbefale et program som klarer å sortere alle mp3ene mine i mapper etter hva artist det er eller tilsvarende?

Hva er det beste progget til dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

NetFinity skrev (2002-02-16 02:35):

Hei

Begynner å nærme meg 10.000mp3er nå og ser at det begynner å bli utrolig mye rot og veldig usortert.

Er det noen som kan anbefale et program som klarer å sortere alle mp3ene mine i mapper etter hva artist det er eller tilsvarende?

Et litt spørsmål off topic...Hvor mye "dårlig" musikk er det i de 10.000 mp3'ene??

Personlig så her jeg nesten 2000 og "strever" etter å finne "bra" musikk til å fylle mine ører?

Lenke til kommentar

Quote:

NetFinity skrev (2002-02-16 02:35):

Vel, eg har sett på eit program som heiter Advanced Disk Catalog, som kan holde oversikt over eit tonn med CDar (evt. med MP3ar på), og du kan lett søka etter ein sang, og finna ut kva CD den ligg på.

mvh.,

Vegard A. Larsen

Lenke til kommentar

Til B|real: Joda er utrolig mye dritt blant de 10000 ja :smile: men jeg orker ikke å sortere ut.

Så på dette programmet Advanced MP3catalog, og det ser alright ut, men planen var å finne et program som oppretter mapper å legger mp3ene etter artist å sånn inn på harddisken. (Problemet er at nesten 7000 av mp3ene ligger i ên mappe, nemlig "usortert" :smile: og jeg vil ha de sortert sånn at jeg kan ha de liggende på min private FTP)

Lenke til kommentar

Quote:

NetFinity skrev (2002-02-17 16:52):

...men planen var å finne et program som oppretter mapper å legger mp3ene etter artist å sånn inn på harddisken. (Problemet er at nesten 7000 av mp3ene ligger i ên mappe, nemlig "usortert" :smile: og jeg vil ha de sortert sånn at jeg kan ha de liggende på min private FTP)

Eg har eit plugin til WinAMP som heiter MoodLogic, som du kan henta ned gratis frå WinAMP.com.. Programmet finn, ved hjelp av nettet, ut kva sangane heiter, og gjer dei ID3-tags deretter. Då kan du enkelt kopiera sangane over i separate mapper alt etter kva artist det er, eller sortert etter bokstav...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har funnet programmet!!!!

http://www.magnusbrading.com/mp3ts/

Dette programmet kan gå igjennom et dir med tusenvis av mp3'er og sortere dem i undermapper etter f.eks. artist (eller album eller hva som helst).

Kjapp bruksanvisning:

1. Gå på 'Auto rename and organize mp3's'

2. Klikk på 'Advanced operation'

3. Skriv <Artist><><OldFileName> hvis du vil beholde det gamle filnavnet. Eller <Artist><><Title>

hvis ikke. Get the picture?

(Det er <> som gjør at det sorteres i undermapper)

Dette programmet er helt rått!

Og det beste av alt: det er gratis (men kan registreres mot $19).

Ble så fornøyd når jeg endelig fant et slikt prog, så jeg måtte bare si ifra. :smile:

--------------------------------------------

Lenke til kommentar

grunnen til at å sortere aldri går bra, er at det ikke er alle mp3'er som har ID3 (eller ID3v2), eller navn på filen, eller feil rekkefølge (f.eks navnet på platen før navnet på sangen og artist).

Alt blir bare ROT

sortere manuelt er den beste metoden.

men uansett. mesteparten av artistene har du sikkert bare en sang av, så det er jo litt kjipt med 5000 kataloger med en sang i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...