Gå til innhold

Hjelp til build

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tilgi meg min ignoranse hvis jeg nå starter en tråd som er på feil sted... jeg har genuint forsøkt å finne et subforum som passer, og dette er det nærmeste jeg kommer.

Uansett, jeg skal nå kjøpe inn komponentene til det jeg mener er en relativt bra gaming plattform. Det er snakk om mangfoldige tusen, og jeg vil gjerne ha litt hjelp fra ekspertene!

Kort sagt, er det noe jeg kan forbedre på følgende gamingsystem, med tanke på aspekter som kompatibilitet, ytelse, kvalitet og forøvrig "det jeg får for penga".

Hva kan gjøres bedre? :)

mvh en rusten pc-bygger!

p.s: alle priser er fra komplett.no.

Computer:

CPU: Intel i5-3570K (1749,-)

Motherboard: MSI Z87 MPOWER (1649,-)

Memory: Crucial DDR3 Ballistix Sport VLP 16GB K (1399,-)

Case: CM Storm Trooper (1245,-)

Power supply: Cooler Master V750S 750W PSU (995,-)

Cooling: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Cooler (299,-) + cooling paste?

Graphics: GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA (1799,-) x 2 = (3598,-)

SSD: Kingston SSDnow V300 (699,-)

Storage: Seagate Barracuda 3TB (999,-) + Seagate Barracuda 2TB (699,-) = (1698,-)

DVD: Samsung DVD Writer SH-224DB (179,-)

TOTAL: 13510,-

Screen: Acer 24” LED G246HYLB (1199,-) possibly x2 = (2398,-)

TOTAL: 2398,-

Additional Equipment:

Keyboard: Razer BlackWidow Ultimate (899,-)

Mouse: Razer DeathAdder 2013 (569,-)

Headset: Logitech Wireless Gaming Headset G930 (1190,-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har valgt en Ivy Bridge CPU og Haswell hovedkort. Bytt prosessoren til i5-4670k eller i7-4770k (sistnevnte gir bedre i ytelse i tunge prosesser som videorendering og slikt, men så å si ingen forskjell i gaming). Velg GTX 780 i stedet for 2x 760.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Du har valgt en Ivy Bridge CPU og Haswell hovedkort. Bytt prosessoren til i5-4670k eller i7-4770k (sistnevnte gir bedre i ytelse i tunge prosesser som videorendering og slikt, men så å si ingen forskjell i gaming). Velg GTX 780 i stedet for 2x 760.

Ah, ok. Jeg leste bare at den prosessoren jeg har valgt var lett å overclocke... Haswell conceptet er nytt for meg, jeg vet ikke helt hva det innebærer. Burde kanskje lese litt mer?

Ja, jeg har fått inntrykk av at det egentlig ikke er noen ytelsesforskjell på i5 og i7 (man kunne kanskje tro det siden det virker som at i7 er en nyere serie). Har jeg rett i det?

Er du sikker på at jeg burde velge GTX 780 i stedet? Leste at 2 x 760 er bedre, men at det vil være lettere å oppgradere i framtiden hvis man kjøper 1 x 780 (med tanke på at man senere kan bare kjøpe enda en :p). Den største faktoren er forsåvidt penger... og så vet jeg ikke "hvilken" 780 jeg skal kjøpe. GigaByte, MSI, ASUS? De er vel tilpasset hovedkortet eller noe sånt?

Velg en 144hz skjerm.

Jeg antar at det er en del dyrere det også? Og jeg skal jo ikke bruke noe 3d funksjoner... er det virkelig verdt det? :p

I tillegg fant jeg ikke noen 144Hz skjermer på komplett. Kunne du tilfeldigvis gitt meg en link? :)

Takk for raskt svar, folkens! :) Dere er til stor hjelp.

Lenke til kommentar

Ah, ok. Jeg leste bare at den prosessoren jeg har valgt var lett å overclocke... Haswell conceptet er nytt for meg, jeg vet ikke helt hva det innebærer. Burde kanskje lese litt mer?

Ja, jeg har fått inntrykk av at det egentlig ikke er noen ytelsesforskjell på i5 og i7 (man kunne kanskje tro det siden det virker som at i7 er en nyere serie). Har jeg rett i det?

Er du sikker på at jeg burde velge GTX 780 i stedet? Leste at 2 x 760 er bedre, men at det vil være lettere å oppgradere i framtiden hvis man kjøper 1 x 780 (med tanke på at man senere kan bare kjøpe enda en :p). Den største faktoren er forsåvidt penger... og så vet jeg ikke "hvilken" 780 jeg skal kjøpe. GigaByte, MSI, ASUS? De er vel tilpasset hovedkortet eller noe sånt?

Jeg antar at det er en del dyrere det også? Og jeg skal jo ikke bruke noe 3d funksjoner... er det virkelig verdt det? :p

I tillegg fant jeg ikke noen 144Hz skjermer på komplett. Kunne du tilfeldigvis gitt meg en link? :)

Takk for raskt svar, folkens! :) Dere er til stor hjelp.

Har vært uten nett i helgen, så beklager sent svar.

Haswell er Intels nyeste prosessorserie. Ivy bridge er forrige generasjon. Disse har litt ulikt format og størrelse, så hovedkort og prosessor må være av samme generasjon. Ettersom Haswell er nyeste generasjon er det det du bør gå for. Behold hovedkortet men bytt CPU til i5-4670k. Forskjellen mellom i7 og i5 er noe som Intel kaller Hyperthreading. Det vil si bruk av virtuelle kjerner. I workstation PC-er eller i PC-er hvor man driver med andre tunge prosesser, drar man nytte av flere kjerner. Tradisjonelt sett har spill sjeldent benyttet seg kun av én eller to kjerner. Dette kommer nok til å endre seg etter hvert, men med mindre du har et veldig bredt budsjett er der ikke noen grunn til å velge i7.

Hvis man ser kun på fps (antall bilder i sekundet) så er 2x 760 det beste valget. Men SLI (bruk av flere skjermkort) er litt problematisk med tanke på driverstøtte og mictostuttering og slikt. Derfor pleier jeg alltid å anbefale ett kraftig kort framfor to svakere.

Når du skal velge skjerm er det to ting å tenke på: bildekvalitet og refresh rate. Vil du ha en skjerm med bra bilde og farger må du velge en med IPS panel. Ulempen med disse er at de er trege, og mange prioriterer refresh rate og input lag til gaming. Spesielt i FPS som COD og Battlefield sies det at det hjelper med mange bilder i sekundet. Selv ser jeg ingen forskjell på 60, 120 og 144 hertz, og prioriterer bildekvalitet. Skal du ha høy refresh rate anbefaler jeg Benq XL2420T, og for bra bilde anbefaler jeg Dell Ultrasharp eller en hvilken som helst skjerm med PLS eller AH-IPS paneltype.

Lenke til kommentar

Har vært uten nett i helgen, så beklager sent svar.

Haswell er Intels nyeste prosessorserie. Ivy bridge er forrige generasjon. Disse har litt ulikt format og størrelse, så hovedkort og prosessor må være av samme generasjon. Ettersom Haswell er nyeste generasjon er det det du bør gå for. Behold hovedkortet men bytt CPU til i5-4670k. Forskjellen mellom i7 og i5 er noe som Intel kaller Hyperthreading. Det vil si bruk av virtuelle kjerner. I workstation PC-er eller i PC-er hvor man driver med andre tunge prosesser, drar man nytte av flere kjerner. Tradisjonelt sett har spill sjeldent benyttet seg kun av én eller to kjerner. Dette kommer nok til å endre seg etter hvert, men med mindre du har et veldig bredt budsjett er der ikke noen grunn til å velge i7.

Hvis man ser kun på fps (antall bilder i sekundet) så er 2x 760 det beste valget. Men SLI (bruk av flere skjermkort) er litt problematisk med tanke på driverstøtte og mictostuttering og slikt. Derfor pleier jeg alltid å anbefale ett kraftig kort framfor to svakere.

Når du skal velge skjerm er det to ting å tenke på: bildekvalitet og refresh rate. Vil du ha en skjerm med bra bilde og farger må du velge en med IPS panel. Ulempen med disse er at de er trege, og mange prioriterer refresh rate og input lag til gaming. Spesielt i FPS som COD og Battlefield sies det at det hjelper med mange bilder i sekundet. Selv ser jeg ingen forskjell på 60, 120 og 144 hertz, og prioriterer bildekvalitet. Skal du ha høy refresh rate anbefaler jeg Benq XL2420T, og for bra bilde anbefaler jeg Dell Ultrasharp eller en hvilken som helst skjerm med PLS eller AH-IPS paneltype.

Hei igjen! Null problem. Bedre sent enn aldri! :)

Min far jobber i dataindustrien og mener bastant at core i5-teknologien, spesielt 3570K, er omtrent like god som i7-prosessorene når det kommer til gaming (som du sa). Han sa videre at det er bedre å gå for Ivy Bridge, for den teknologien er optimalisert, og har mindre sjans for å få bugs. Dessuten er den største forandringen med Haswell et fokus på energisparing og effektivitet - men ikke egentlig noen bedre dataytelse i noen stor grad. Hovedfaktoren er vel at i5 + hovedkortet jeg ser på er billigere. Hadde jeg hatt et evig stort budsjett, hadde jeg nok kjøpt Haswell :p Men man får omtrent like mye for en billigere penge med Ivy Bridge.

Har forandret hovedkortet selvsagt, fordi som du sa er de to forskjellige generasjoner.

Her har jeg kommet med enda en liste med flere alternativer. Nå er spørsmålet mitt: hvilke av de alternativene hadde du gått for i denne builden, og er det noe du kanskje ville forandret? (dvs. er det kanskje et alternativ som ikke er listet, men som er bedre?)

Takk så mye for hjelpen, moby. Setter masse pris på det!

COMPUTER:

CPU: Intel Core i5-3570K ($219.99 from Amazon)

Motherboard: ASRock Z77 Extreme6 LGA 1155 Intel Z77 ($154.99 from newegg)

OR: MSI MPOWER Z77 LGA 1155 ($199.99 from newegg)

OR: ASUS SABERTOOTH Z77 LGA 1155 ($239.99 from newegg)

Memory: G.SKILL Ripjaws X Series 16GB (2x8GB) ($149.99 from newegg)

Case: CM Storm Trooper (1245,- from komplett)

Power Supply: Corsair Enthusiast Series TX750M ($119.99 from newegg)

Cooling: Corsair Hydro Series H110 280 mm High Performance Liquid CPU Cooler ($114.99 from Amazon)

GPU: GigaByte GTX 770 Superclocked with ACX Cooler 4GB ($389.99 from Amazon)

OR: GeForce GTX 760 OC 2GB x2 ($307.18 x2 = $614.36 from Amazon)

SSD: Samsung Electronics 840 EVO-Series 120GB ($99.99 from Amazon)

Storage: Seagate Barracuda 3TB x 2 ($118.55 x 2 = $237.10 from Amazon)

TOTAL: $1796.40 + 1424,- = 11030 + 1424 == 12454,-or $2028

SCREEN:AOC 52 Series e2752She Glossy Black 27” ($199.99 from newegg)

OR: BENQ RL2450HT Professional Gaming Monitor ($179.99 from Amazon)

OR: NEC Display Solution E231W-BK 23” ($236.99 from newegg)

TOTAL: 1455,- or $236.99

EQUIPTMENT:

Keyboard: Razer BlackWidow Ultimate 2013 Elite (1299,- from komplett)

Mouse: Razer DeathAdder 2013 Ergonomic PC Gaming Mouse ($59.99 from newegg)

Headset: Logitech Wireless Gaming Headset G930 ($104.99 from newegg)

Mousepad: SteelSeries QCK heavy mousemat (199,- from komplett)

Joystick: Saitek Cyborg V1 Flightstick (219,- from komplett)

TOTAL: $163.99 + 1717,- = 1007 + 1717 = 2724,- or $443.63

TOTAL: 16633,- or $2709 (This is the most expensive solution).

TOTAL W/ GTX 770: 15255,- or $2485

Lenke til kommentar

Hei igjen! Null problem. Bedre sent enn aldri! :)

Min far jobber i dataindustrien og mener bastant at core i5-teknologien, spesielt 3570K, er omtrent like god som i7-prosessorene når det kommer til gaming (som du sa). Han sa videre at det er bedre å gå for Ivy Bridge, for den teknologien er optimalisert, og har mindre sjans for å få bugs. Dessuten er den største forandringen med Haswell et fokus på energisparing og effektivitet - men ikke egentlig noen bedre dataytelse i noen stor grad. Hovedfaktoren er vel at i5 + hovedkortet jeg ser på er billigere. Hadde jeg hatt et evig stort budsjett, hadde jeg nok kjøpt Haswell :p Men man får omtrent like mye for en billigere penge med Ivy Bridge.

Har forandret hovedkortet selvsagt, fordi som du sa er de to forskjellige generasjoner.

Her har jeg kommet med enda en liste med flere alternativer. Nå er spørsmålet mitt: hvilke av de alternativene hadde du gått for i denne builden, og er det noe du kanskje ville forandret? (dvs. er det kanskje et alternativ som ikke er listet, men som er bedre?)

Takk så mye for hjelpen, moby. Setter masse pris på det!

COMPUTER:

OR: MSI MPOWER Z77 LGA 1155 ($199.99 from newegg)

OR: ASUS SABERTOOTH Z77 LGA 1155 ($239.99 from newegg)

Case: CM Storm Trooper (1245,- from komplett)

Cooling: Corsair Hydro Series H110 280 mm High Performance Liquid CPU Cooler ($114.99 from Amazon)

OR: GeForce GTX 760 OC 2GB x2 ($307.18 x2 = $614.36 from Amazon)

TOTAL: $1796.40 + 1424,- = 11030 + 1424 == 12454,-or $2028

SCREEN:AOC 52 Series e2752She Glossy Black 27” ($199.99 from newegg)

OR: BENQ RL2450HT Professional Gaming Monitor ($179.99 from Amazon)

OR: NEC Display Solution E231W-BK 23” ($236.99 from newegg)

TOTAL: 1455,- or $236.99

EQUIPTMENT:

Headset: Logitech Wireless Gaming Headset G930 ($104.99 from newegg)

TOTAL: $163.99 + 1717,- = 1007 + 1717 = 2724,- or $443.63

TOTAL: 16633,- or $2709 (This is the most expensive solution).

TOTAL W/ GTX 770: 15255,- or $2485

Det er helt riktig at Ivy Bridge og Haswell har så å si lik ytelse i gaming. Fokuset innenfor CPU-industrien har ligget på bærbare PC-er og tablets og slikt, og da er strømforbruk viktigere enn ytelse. Selv pleier jeg alltid å velge nyeste generasjon når jeg kjøper nye deler, fordi jeg føler det er tryggere med tanke på driverstøtte og slikt, men det er vel egentlig ingen grunn til at du ikke kan velge Ivy. Men når i5-3570k koster 100kr mindre enn i5-4670k og du har et budsjett på 20 000, så kan du vel like gjerne gå for det nyeste?

Lista ser bra ut, den. Det er ikke stor forskjell mellom de hovedkortene. Alle har samme sokkel og brikkeset, og stort sett de samme funksjonene. Velg det du synes ser best ut, både visuelt og prismessig. Som sagt ville jeg ha valgt 1x 780/770 framfor 2x 760, men det er selvfølgelig opp til deg. Det eneste du må endre på er CPU-kjøleren. H110 er en vannkjøler med en 240x120mm radiator. Det kabinettet har ikke viftemonteringsplass til en sånn kjøler. Enten må du bytte til et kabinett med 2x 120mm viftemonteringsplass i toppen (Corsair Obsidian 750D anbefales i den pris- og kvalitetsklassen du ligger på), eller bytte til en luftkjøler. Er du opptatt av god kjøling anbefaler jeg Noctua NH-D14 eller Cooler Master V8 GTS. Vil du spare noen hundrelapper og ikke skal overklokke anbefaler jeg Cooler Master 212 Evo.

Jeg hadde heller ikke valgt det headsettet. Gaming headsets har generelt sett dårlig lyd, og trådløse er enda verre. Anbefaler Sennheiser PC 360 G4ME hvis du trenger et headset med mikrofon.

Og til slutt! Holder det med 120GB SSD? Jeg har selv fylt opp en 250GB og en 120GB SSD med kun OS og spill. 120GB kan bli veldig fort fullt med mindre du har tenkt å legge spill på HDD. ((For å ta et eksempel, så tar COD Ghosts 40GB lagringsplass. Nye, store spill tar mer og mer lagringsplass, og 120GB kommer til å bli fullt fort!))

Lenke til kommentar

Det er helt riktig at Ivy Bridge og Haswell har så å si lik ytelse i gaming. Fokuset innenfor CPU-industrien har ligget på bærbare PC-er og tablets og slikt, og da er strømforbruk viktigere enn ytelse. Selv pleier jeg alltid å velge nyeste generasjon når jeg kjøper nye deler, fordi jeg føler det er tryggere med tanke på driverstøtte og slikt, men det er vel egentlig ingen grunn til at du ikke kan velge Ivy. Men når i5-3570k koster 100kr mindre enn i5-4670k og du har et budsjett på 20 000, så kan du vel like gjerne gå for det nyeste?

Lista ser bra ut, den. Det er ikke stor forskjell mellom de hovedkortene. Alle har samme sokkel og brikkeset, og stort sett de samme funksjonene. Velg det du synes ser best ut, både visuelt og prismessig. Som sagt ville jeg ha valgt 1x 780/770 framfor 2x 760, men det er selvfølgelig opp til deg. Det eneste du må endre på er CPU-kjøleren. H110 er en vannkjøler med en 240x120mm radiator. Det kabinettet har ikke viftemonteringsplass til en sånn kjøler. Enten må du bytte til et kabinett med 2x 120mm viftemonteringsplass i toppen (Corsair Obsidian 750D anbefales i den pris- og kvalitetsklassen du ligger på), eller bytte til en luftkjøler. Er du opptatt av god kjøling anbefaler jeg Noctua NH-D14 eller Cooler Master V8 GTS. Vil du spare noen hundrelapper og ikke skal overklokke anbefaler jeg Cooler Master 212 Evo.

Jeg hadde heller ikke valgt det headsettet. Gaming headsets har generelt sett dårlig lyd, og trådløse er enda verre. Anbefaler Sennheiser PC 360 G4ME hvis du trenger et headset med mikrofon.

Og til slutt! Holder det med 120GB SSD? Jeg har selv fylt opp en 250GB og en 120GB SSD med kun OS og spill. 120GB kan bli veldig fort fullt med mindre du har tenkt å legge spill på HDD. ((For å ta et eksempel, så tar COD Ghosts 40GB lagringsplass. Nye, store spill tar mer og mer lagringsplass, og 120GB kommer til å bli fullt fort!))

Grunnen til at jeg er fristet til å velge Ivy er fordi Haswell serien er relativt ny. Den har vært ute lenge nok til at vi vet det ikke er noen store bugs, men det kan være småting (men det er relativt usannsynlig, selvsagt). I tillegg er det jo slik at Haswell chipsettet vi har nå ikke kommer til å være det optimaliserte Haswell chipsettet vi kommer til å se om et år... Intel gjør det alltid sånn. Jeg vet ikke, det virker liksom enklere å gå for Ivy enn for Haswell... men jeg har ikke bestemt meg (det er forøvrig dette valget jeg synes er vanskeligst).

Jeg tror jeg tar rådet ditt og går med ett, kraftigere kort. Det blir også enklere med tanke på oppgradering i framtiden - kan jo bare legge til enda en 770/780 og kjøre SLI da (som sikkert har blitt bedre også :)), i stedet for å erstatte de 2x 760 med noe nytt.

Men da har jeg et oppfølgerspørsmål... Burde jeg kjøpe 770 4GB eller 780 3GB? Kikker på disse to:

770: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814125462

780:http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814125471

Det er verdt å nevne at den GTX 780 jeg linket til har fått 3 stjerner... kanskje du har et grafikkort som du mener er enda bedre? 500 kr - 1000 kr +/- har ikke så mye å si for meg. Helst billig selvsagt, men hvis noe er MYE bedre for +1000 kr, vurderer jeg det.

Kjører Corsair casen du nevnte også. Corsair Obsidian 750D fra komplett.no - kjempebra, takker!

Tar også rådet ditt om headset og kjøper Sennheiser fra Amazon :)

http://www.amazon.com/Sennheiser-360-Headset-Pro-Gaming/dp/B003DA4D2U/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384190173&sr=8-1&keywords=Sennheiser+PC+360+G4ME

Jeg tror det holder med 120GB. Skal bare ha OS på SSD, og kanskje litt til. I all hovedsak skal jeg ha spill på HDD - det er jo trossalt bare oppstartshastigheten som forbedres med SSD hvis man har spesifike programmer på, ikke ytelsen mens de programmene kjører. Men OS på SSD er et must, fordi da får man bedre ytelse all-round (logisk nok).

Igjen, setter pris på tilbakemeldingene, moby. Du er til stor hjelp! :)

Det kommer frakt i tillegg. :hrm:

Ja, men den er minimal i forhold til de tusenlappene jeg sparer ved å bestille fra utlandet. Vi har gratis frakt innad i USA, så det eneste som kommer til å koste noe er å frakte over sjøen, og tunge artikler som kabinett skal bestilles i Norge :)

Lenke til kommentar

*

Har du råd til GTX 780 velger du den. Har du lyst til å spare litt velger du 770. Pris per ytelse er omtrent lik for de to kortene, så du får det du betaler for. Stjerneratingen har ingenting å si. Er du ute etter reviews og ytelsestester bør du sjekke linustechtips eller NCIX eller andre seriøse tester på youtube.

Er riktig at SSD ikke gir bedre ytelse i spill, men det gjør at spillene starter opp og laster inn baner og slikt mye raskere. Men SSD er så klart mye dyrere enn HDD, og det er selvfølgelig opp til deg.

Lenke til kommentar

Heisann!

Tilgi meg min ignoranse hvis jeg nå starter en tråd som er på feil sted... jeg har genuint forsøkt å finne et subforum som passer, og dette er det nærmeste jeg kommer.

Uansett, jeg skal nå kjøpe inn komponentene til det jeg mener er en relativt bra gaming plattform. Det er snakk om mangfoldige tusen, og jeg vil gjerne ha litt hjelp fra ekspertene!

Kort sagt, er det noe jeg kan forbedre på følgende gamingsystem, med tanke på aspekter som kompatibilitet, ytelse, kvalitet og forøvrig "det jeg får for penga".

Hva kan gjøres bedre? :)

mvh en rusten pc-bygger!

p.s: alle priser er fra komplett.no.

Computer:

CPU: Intel i5-3570K (1749,-)

Motherboard: MSI Z87 MPOWER (1649,-)

Memory: Crucial DDR3 Ballistix Sport VLP 16GB K (1399,-)

Case: CM Storm Trooper (1245,-)

Power supply: Cooler Master V750S 750W PSU (995,-)

Cooling: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Cooler (299,-) + cooling paste?

Graphics: GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA (1799,-) x 2 = (3598,-)

SSD: Kingston SSDnow V300 (699,-)

Storage: Seagate Barracuda 3TB (999,-) + Seagate Barracuda 2TB (699,-) = (1698,-)

TOTAL: 13510,-

Screen: Acer 24” LED G246HYLB (1199,-) possibly x2 = (2398,-)

TOTAL: 2398,-

Additional Equipment:

Keyboard: Razer BlackWidow Ultimate (899,-)

Mouse: Razer DeathAdder 2013 (569,-)

Headset: Logitech Wireless Gaming Headset G930 (1190,-)

Dette ser ut som en grei pc dette. Men jeg ville byttet til en 144hz pc skjerm, og kjøpt R9 280X i crossfire. R9 280X gir like mye ytelse som en gtx 770. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798673

Du burde også bytte til haswell CPU, eller AMD. Hvis du skal redigere og spille ville jeg valgt FX 8350/FX 8320/i7 4770k, men hvis du skal bare spille ville jeg valgt mellom i5 4670k og FX 8350.

Lenke til kommentar

Har du råd til GTX 780 velger du den. Har du lyst til å spare litt velger du 770. Pris per ytelse er omtrent lik for de to kortene, så du får det du betaler for. Stjerneratingen har ingenting å si. Er du ute etter reviews og ytelsestester bør du sjekke linustechtips eller NCIX eller andre seriøse tester på youtube.

Er riktig at SSD ikke gir bedre ytelse i spill, men det gjør at spillene starter opp og laster inn baner og slikt mye raskere. Men SSD er så klart mye dyrere enn HDD, og det er selvfølgelig opp til deg.

Kommer antakelig bare til å ha OS på den! Og kanskje ETT spill jeg spiller ofte ;)

Tror nok jeg går med GTX 770 - den virker adekvat. Linker nå den fullstendige listen (med to "kjøpemåter" også, for å sammenligne priser.

COMPUTER:

Case: Corsair Obsidian 750D (1232,- from komplett)

TOTAL: $1487.04 + 1624,- = 9130 + 1424 == 10341,-or $1684

SCREEN:BENQ RL2455HM (1590,- from komplett)

TOTAL: 1590,- or $259

EQUIPMENT:

Headset: Sennheiser PC 360 G4ME ($166.60 from Amazon)

TOTAL: $226.59 + 1717,- = 1391 + 1717 = 3108,- or $506.23

TOTAL: 15036,- or $2449

1 USD = 6.14 NOK

SAME LIST FROM NORWAY:

COMPUTER:

CPU: Intel Core i5-3570K (1701,- from proshop.no)

Motherboard: ASRock Z77 Extreme6 LGA 1155 Intel Z77 (1086,- from proshop.no)

Memory: G.SKILL Ripjaws X Series 16GB (2x8GB) (1430,- from proshop.no)

Case: Corsair Obsidian 750D (1232,- from proshop.no)

Power Supply: Corsair Enthusiast Series TX750M (975,- from komplett.no)

Cooling: Corsair Hydro H110 Extreme Performance (926,- from proshop.no)

GPU: GigaByte GTX 770 Superclocked with ACX Cooler 4GB (3016,- from proshop.no)

OR: GigaByte GTX 780 3GB OC (3890,- from proshop.no)

OR: GigaBute GTX 780 3GB PhysX CUDA (4095,- from komplett.no)

SSD: Samsung Electronics 840 EVO-Series 120GB (729,- from proshop.no)

Storage: Seagate Barracuda 3TB x 2 (905,- x2 = 1810,- from proshop.no)

DVD: Samsung DVD Writer SH-224DB (179,- from komplett.no)

TOTAL: 13084,-

SCREEN:BENQ RL2455HM (1590,- from komplett.no)

TOTAL: 1590,-

EQUIPMENT:

Mouse: Razer DeathAdder 2013 (531,- from proshop.no)

Headset: Sennheiser PC 360 G4ME (1349,- from proshop.no)

TOTAL: 3597,-

TOTAL: 18271,- or $2975.70

Er det noe du ville forandret på denne listen? Altså, hvis du var meg nå, er det noe du mener er verdt å bruke et par ekstra tusenlapper på, fordi det gjør jeg hvis det kan være verdt det :)

Veldig nærme å komme til en avgjørelse nå! Takk for all input, folkens (særlig deg, moby). :)

@Axzevos: Har byttet til en bedre skjerm nå :)

Endret av goldenglimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...