Emancipate Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg begynner å få litt dårlig plass på den ene partisjonen (windows). Jeg har GRUB på MBR og en boot-partisjon (som sikkert må flyttes). Kommer jeg til å gjøre maskinen ubootbar fordi boot-partisjonen må flyttes? Eller vet GRUB hvilket partisjonsnummer boot-partisjonen har, så dette går bra? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Det var en artikkel her i HW.no som handlet om å fjerne hibernate. Jeg fulgte anvisningen og fikk vesentlig mer plass. Hekte av system gjenoppretting, ta en omstart og hekt haken (eller var det prikk) på igjen. Diskopprydding gir også en del. Høgreklikk min datamaskin og velg "Behandle". Finn "Diskbehandling". Det er rette plassen for å få svar på det du er ute etter. Der kan du også justere diskene sånn du vil ha de. Du kan også finne stedet: høyreklikk skrivebord: velg tilpass: oppe til venstre kontrollpanel: Så er der øverste valget (Diskbehandling) under administrative verktøy. Endret 8. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg begynner å få litt dårlig plass på den ene partisjonen (windows). Jeg har GRUB på MBR og en boot-partisjon (som sikkert må flyttes). Kommer jeg til å gjøre maskinen ubootbar fordi boot-partisjonen må flyttes? Eller vet GRUB hvilket partisjonsnummer boot-partisjonen har, så dette går bra? Hvordan er det fullstendige partisjonsoppsettet ditt? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Jeg bare lot det stå til med GParted, og foreløpig virker det fint. Jeg regnet med at jeg kanskje måtte kjøre grubinstall på ny, men det trengte jeg visst ikke. Bortsett fra at jeg helst skulle flyttet en "extended" partisjon også, men det får bare være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå